۲۳ آبان تا ۵ آذرماه زمان واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخچه در جنوب کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل،از ۲۳ آبان تا ۵ آذرماه ۱۸۰ هزار نفر در جنوب کرمان واکسینه سرخک و سرخجه می شوند.

 

IMG_3133

اسدالله احمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ظهر دیروز در جمع خبرنگاران گفت:۱۸۰ هزار نفر در جنوب کرمان واکسینه سرخک و سرخجه می شوند که ۱۷۸ هزار و ۳۹۲ نفر ایرانی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آن‌ها اتباع کشور افغانستان هستند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد:از ۲۳ آبان تا ۵ آذرماه واکسیناسیون تکمیلی سرخک و سرخجه در جنوب کرمان و چند دانشگاه همجوار از جمله هرمزگان وسیستان بلوچستان همزمان انجام می شود.

 

IMG_20151104_093643

 

وی افزود: هدف ما کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله است که واکسن به آنها تزریق می شود.

وی همکاری برون بخشی برای موفقیت در این برنامه را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش، هلال احمر رسانه ها و… اگر در این واکسیناسیون همکاری نکنند این برنامه با شکست مواجه می‌شود.

احمدی با بیان اینکه این واکسن تزریقی است، عنوان کرد: همچنین این واکسن از کشور تهیه می‌شود و باید در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه ۱۱۳ پایگاه ثابت، ۲۹۲ پایگاه سیار که در مدارس مستقر می شوند، ۵۳۶ تیم در خانه های بهداشت و ۷۶ تیم در مناطق صعب العبور مستقر می‌شوند.

 

IMG_3134

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان اینکه این واکسیناسیون در راستای برنامه ملی حذف سرخک و سرخجه از کشور انجام است، گفت: همچنین چرخش ویروس سرخک و سرخجه را در منطقه نداشته باشیم.

وی با اشاره به این بیماری در منطقه، افزود: با توجه به اینکه جنوب کرمان نزدیک به سیستان و بلوچستان و دو کشور همجوار است، این برنامه اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: در این برنامه حدود ۵۶ هزار ۹۹۴ نفر از گروه هدف در شهر زندگی می کنند و ۹۸ هزار نفر تحت پوشش خانه های بهداشت و ۲۳ هزار ۱۴۹ نفر در جاهایی هستند که باید با وسیله نقلیه به آنها ارائه خدمت کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در هر شهرستان یک ناظر کشوری و در هر تیم یک پزشک و یک ناظر منطقه‌ای وجود دارد که مشکلات آنها را بررسی می کند.

وی بیان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی است که بسیار سرایت‌پذیر است و با تماس مستقیم منتقل می شود و این بیماری ۸ تا ۱۵ روز ادامه دارد که علائم بسیاری از جمله تب بالا را دارد.

IMG_3148

 

احمدی با اشاره به اینکه این واکسن برای افراد بالای ۱۵ سال توصیه نمی شود، اظهار داشت: همچنین در این واکسیناسیون هیچ هزینه ای از مردم دریافت نمی شود.

وی با بیان اینکه واکسن سرخک یکی از ایمن‌ترین واکسن ها است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در هر روز ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر واکسینه شوند و هیچ گونه مشکلی برای واکسیناسیون افاغنه نداریم.

احمدی افزود: بیش از یک میلیارد تومان برای این واکسیناسیون در جنوب کرمان هزینه شده است و مردم هم باید متوجه شوند که این واکسیناسیون کمک بزرگی به فرزندان آنها است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: هدف ما از انجام این برنامه قطع زنجیره انتقال چرخش ویروس سرخک و سرخچه است.

 

IMG_3146 IMG_3130 IMG_20151107_09210سرخک جیرفت ۱