رئیس کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج: برخی اعتقادی به نفوذ فرهنگی ندارند که این روحیه، روحیه انقلابی نیست


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا رییس کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج گفت: یکی از اصلی ترین و در واقع مهمترین استراتژی های امروز دشمنان نظام و انقلاب در تهدید نرم، استراتژی نفوذ فرهنگی است.

وی گفت: در مجموع در عرصه دینی و فرهنگی دو راه نفوذ در این عرصه وجود دارد که هر دو را اگر بخواهیم از منظر اصول روان شناسی اجتماعی و جامعه شناسی تبیین کنیم یکی راه سطحی که اکثر در عوام نیز مؤثر است و زود هم به بار می نشیند و دیگری راه بنیادین و ریشه ای است که آن در دراز مدت محصول می دهد که خطر ناک تر است چرا که در مبانی شناختی، فکری و آگاهی اثر گذار است.

فضیلتی نیا دانشگاهها و مراکز علمی را از مهمترین هدفگاه های دشمنان عنوان کرد و افزود: تهاجم فرهنگی دشمن به صورت ناگهانی ممکن است در خانه، مدرسه ها و دانشگاه ها یا در خیابان ها، نشانه های خویش را به طرق مختلف نشان دهد، که اگر با چشم و گوش بسته و از روی بی خیالی با آن رفتار کرد عواقب بسیار ناگواری را پیش می آورد.

ایشان فعالیت های نابجا همچون کنسرت و اردوی مختلط را از مصادیق بارز نفوذ فرهنگ منحط غرب دانست و افزود: رسانه ها و مطبوعات، صدا و سیما، آموزش و پرورش و… می توانند با آموزش های صحیح و اصولی تحت تعالیم دینی؛ راه نفوذ را بر دشمنان مسدود نمایند.

رییس کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج گفت: دشمن و سردمداران استعمار با ایجاد خودباختگی فرهنگی، می کوشند تا با القائات شیطانی و بنگاه های تبلیغاتی خود، این چنین در جامعه ما القاء کنند که شما از خود هیچ ندارید و از این رهاورد ما را به تقلید کورکورانه از خود وادار کنند.

ایشان تاسیس بیش از ۱۰۰ کانال ماهواره‌ای فارسی زبان توسط شبکه‌ جهانی استکبار و غرب را مصداقی دیگر از نفوذ فرهنگی و سیاسی دانست و افزود: سرمایه‌گذاری وسیع دشمن برای تغییر ظواهر اسلامی از طریق وارد نمودن مدهای لباس و پوشاک و تولید برنامه های تجمل گرایی در دستور کار شیاطین جهت نفوذ فرهنگی است.

وی اولین و فوری‌ترین راه مقابله با نفوذ را باور و اعتقاد عمیق و قلبی مسئولین نسبت به توطئه نفوذ فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه برخی مسئولین بحث نفوذ را امری عادی و طبیعی تلقی کرده و اعتقادی به تهاجم، شبیخون یا نفوذ ندارند که این روحیه، روحیه انقلابی نیست.

وی در پایان از برنامه های فرهنگی همچون پخش فیلم های جشنواره عمار در نماز جمعه و … در هفته بسیج خبر داد.