نگاهی به اماکن تفریحی و فضاهای سبز درجیرفت / به قلم مهندس مهرداد دلیری


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

 

یکی از مهمترین عواملی که در فرهنگسازی یک شهر میتواند موثر باشد ولی اصولا توجه به آن در خیلی از شهرها کمرنگ تر از دیگر موارد است, فضای سبز و اماکن تفریحی برای مردم آن شهر و عزیزان رهگذریست که ساعتی در آن شهر قصد استراحت و اقامت دارند , میباشد .

 

نبود فضای مناسب و امن برای تفریح مردم شهر و مسافران , ذهنیت بدی از فرهنگ و توسعه آن شهر در ذهن ایجاد میکند و جیرفت ما نیز متاسفانه در ردیف همین شهرها قرار میگیرد , البته ناگفته نماند که در جیرفت چندین پارک و فضای سبز وجود دارد که متاسفانه قریب به اتفاق فاقد امکانات رفاهی و فضای تفریحی و حتی امنیتی مناسب هستند .

 

تنها پارک تفریحی که تا حدودی نیازهای شهروندان را برطرف میکند پارک ولیعصر میباشد که آن هم به علت تقاضای زیاد و امکانات محدود برای بازی فرزندان این شهر زیاد مورد پسند مردم نمیباشد چرا که با جمعیت شهر جیرفت و اطراف آن که اصولا به همین مکان برای سپری کردن اوقات فراغت می آیند  سهمیه هر نفر از فضای آن چند سانتیمتر !!! بیشتر نیست و این اصلا درخور شأن مردم عزیز جیرفت نمی باشد .

 

گاهی برای اینکه کودکی سوار تاب شود باید نیم ساعت در صف بایستد و حتی گاهی بزرگترها نیز با هم مشاجره لفظی برای استفاده از تاب , سرسره و … میکنند که این خودش میتواند باعث دلزدگی مردم و مشکلات دیگری شود .

 

این درحالیست که این روزها شاهد فعالیتهای خوب عمرانی در  سطح شهر جیرفت میباشیم .

جیرفت که زادگاه نوابغ سیاسی , علمی , فرهنگی و اقتصادی است شایسته بهترین امکانات فرهنگی, رفاهی و تفریحی است .

 

شهردار عزیز جیرفت جناب مختاری شما که این روزها برای پیشبرد و بهسازی جیرفت آستین همت بالا زده و گاهی شاهد حضور شخصی ایشان  در کارگاههای عمرانی سطح شهر خارج از وقت اداری و حتی شبها بوده ایم , خدا قوتشان دهد , ای کاش در  کنار دیگر فعالیتهایشان تجهیز و نوسازی پارکها را هم در اولویت کاریشان قرار دهند چرا که این مشکل بیشتر از آنچه فکر کنیم در روحیه و نشاط مردم بخصوص کودکان و نوجوانان تاثیر گذار است .

 

متاسفانه پارک ساحلی که چند سال پیش بسیار زیبا و دلنشین بود به علت کم توجهی, به پارک بیابانی تبدیل شده و هم چنین دیگر پارکها و اینها سرمایه های موجودی هستند که کم کم از  بین میروند و بعدها باید برای بهسازی هزینه بیشتری نسبت به حال آنها خرج کرد .

 

لطفا به این موضوع رسیدگی شود , قطعا نبود امکانات تفریحی و گردشگری مناسب وجهه جالبی از جیرفت در اذهان ثبت نخواهد کرد .

به امید روزی که مردم عزیز با آسودگی و نشاط بیشتری فراغتشان را سپری کنند .

 

مهندس مهرداد دلیری