فرماندار جیرفت از وزیر بهداشت و استاندار کرمان قدردانی کرد.


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل،فرماندار جیرفت در پی برگزاری بزرگترین مانور مقابله با بلایای طبیعی کشور به میزبانی شهرستان جیرفت، از پیگیری های استاندار کرمان برای برگزاری این مانور و مساعدت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قدردانی کرد.

 

۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰%۲۰۳

 

احمد امینی روش گفت: تلاش های بی دریغ شخص استاندار کرمان قبل از برگزاری این مانور و حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مانور شایسته تقدیر است زیرا حضور دکتر قاضی زاده هاشمی نشان از اهمیت این مانور دارد.

 

فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد: ۱۲۵ تیم پزشکی از هفت دانشگاه علوم پزشکی جنوب شرق در بزرگترین مانور عملیاتی و غیر نظامی کشور در شهرستان جیرفت حضور داشتند.

 

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی جنوب کرمان گفت: حادثه خیز بودن جنوب کرمان باعث شد که بیش از یکهزار و ۳۰۰ نفر کادر پزشکی، ۱۲۵ تیم پزشکی، حدود ۳۰۰ دستگاه آمبولانس، دو فروند بالگرد و ۵۰۰ دستگاه خودرو، در این مانور حاضر باشند.

 

فرماندار جیرفت افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده قبل از برگزاری این مانور و حمایت های شخص استاندار کرمان به همراه تلاش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت سناریوی فرضی این مانور که زلزله ۶٫۴ ریشتری بود به خوبی انجام شد.

 

وی بیان کرد: امداد رسانی به مصدومان فرضی این حادثه نیز به خوبی صورت گرفت که این نشان از خرد جمعی بود که عوامل پشت صحنه این مانور آن را در مدت طولانی قبل از آن انجام دادند.

امینی روش با اشاره به فعالیت ده ها اداره کل، سازمان و نهاد مستقل در شهرستان جیرفت گفت: فعالیت این ادارات کل نشان دهنده موقعیت خاص منطقه جنوب است که مسئولان را بر آن داشت تا این مانور بزرگ و مهم را برای شهرستان جیرفت برنامه ریزی کنند.

 

امینی روش افزود: برگزاری این مانور این فرصت را به وجود آورد که شخص وزیر بهداشت خود از نزدیک مشکلات حوزه بهداشت و درمان منطقه را مورد بررسی قرار دهد.
فرماندار جیرفت بیان کرد: بازدید از بیمارستان های در حال ساخت از جمله برنامه هایی بود که در این سفر یک روزه برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدارک دیده شد.

 

وی گفت: به منظور رفع مشکلات و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان جنوب کرمان نیز وزیر بهداشت قول های مساعدی را داد که نیاز است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تحقق آنها پیگری لازم را انجام دهند.

امینی روش ادامه داد: در این سناریو سامانه آبرسانی شهر جیرفت حداقل در ۱۲ نقطه دچار شکستکی شد و حدود ۱۴ هزار مصدوم و هفت هزار نفر فوتی وجود داشت که تجربه بسیار خوبی برای نیروهای امدادی و ستاد بحران شهرستان به حساب می آید.

نماینده عالی دولت از مشارکت دانشگاه های علوم پزشکی جیرفت، کرمان، رفسجان، بم، ایرانشهر، زاهدان و اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان، پلیس راهنمایی و رانندگی، اداره کل بهزیستی، جمعیت هلال احمر و فرماندهی انتظامی استان کرمان، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در این مانور تقدیر کرد و گفت: این شهرستان آماده برگزاری سایر مانورهای ملی و منطقه ای را در بخش های دیگر نیز دارد.

 

شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.