امام جمعه جیرفت:نهادینه کردن فرهنگ زکات نیاز به عزم ملی دارد./جزئیات+تصاویرجلسه


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل به نقل از ایرنا ،حجت الاسلام رضا کرمی پور روز سه شنبه در نشست ستاد احیاء زکات و اقامه نماز شهرستان جیرفت افزود: زکات جمع آوری شده از روستاهای مختلف به منظور رونق فعالیت هایی با نفع عمومی در همان منطقه خرج می شوند که این اقدام موجب توسعه و آبادنی روستاها می شود.

 

IMG_4426

 

وی با اشاره به اهمیت پرداخت زکات توسط کشاورزان افزود: زکات، فریضه ای الهی است که خیر و برکت را به همراه دارد.
حجت الاسلام کرمی پور تصریح کرد: همانطور که نماز به عنوان ارتباط بنده با پروردگار مطرح است، پرداخت زکات نیز ارتباط بندگان با یکدیگر به شمار می رود.
وی ادامه داد: باید به پرداخت زکات همانند اقامه نماز در زمان خود، توجه ویژه شود.

 

IMG_4431

وی همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند در زمان اذان و نماز، برنامه و نشستی برگزار نشود و جلساتی که با وقت نماز تداخل می کنند؛ در این زمان، تعطیل شوند.
امام جمعه جیرفت افزود: برگزاری نشست ها در وقت نماز در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران، نیست لذا همه مسئولان این نکته را رعایت کنند.

IMG_4421

حجت الاسلام کرمی پور تصریح کرد: نماز یک اصل است و نباید این فرضیه الهی را کوچک شمرد لذا برگزاری نماز اول وقت و آن هم با جماعت موجب گشایش در امور می شود.
وی خاطر نشان کرد: بهترین و والاترین شعار، نماز است و در دین اسلام بر هیچ واجبی مانند نماز، تبلیغ نشده است.
امام جمعه جیرفت بیان کرد: باید با برگزاری نماز اول وقت و جماعت، روح نماز را در جامعه نهادینه کنیم.
*۹۵۰ میلیون ریال زکات نقدی واجب و مستحبی در جیرفت جمع آوری شده است.

 

IMG_4440

مسئول زکات جیرفت گفت: ۹۵۰ میلیون ریال زکات واجب و مستحبی نقدی در هشت ماه گذشته سال جاری در این شهرستان جمع آوری شده است.
حجت اسلام محمدحسین سبحانی مقدم ادامه داد: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال، کالا نیز طی این مدت بین نیازمندان شهرستان جیرفت توزیع شده است.
وی اظهار کرد: سه هزار کیلو گندم و ۵۰ راس گوسفند نیز در هشت ماه گذشته در شهرستان جیرفت به عنوان زکات، جمع آوری شده است.
وی خاطرنشان کرد: هزینه خرید جهیزیه پنج دختر جوان در شرف ازدواج طی سال جاری از محل دریافت زکات در شهرستان جیرفت، پرداخت شده است.

IMG_4436

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان نیز در ادامه گفت: می توان از ظرفیت نیرویی کانونهای مساجد در جنوب کرمان در زمینه جمع آوری و فرهنگ سازی زکات، بهره برد.
حجت الاسلام مسعود راوند افزود: ۴۰۰ کانون مسجد با هشت هزار عضو فعال و ۶۳ حلقه چهره به چهره در جنوب کرمان وجود دارد که در زمینه فرهنگ زکات در این منطقه، می تواند کمک خوبی انجام دهند.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب مرکز کرمان واقع شده است.

IMG_4442

نعمتی ،بخشدار مرکزی جیرفت نیز با تبریک هفته بسیج به حاضرین در جلسه گفت: جا دارد که در بحث فیزیکی نماز در برنامه های عمرانی هر اداره گنجانده شود تا فضایی که برای نمازخانه در نظر گرفته شده است ،فضای بسیار مناسب و خوبی در شأن هر اداره و شهرستان باشد.

وی پیشنهاد داد: برنامه هایی که در اردوهای جهادی شهرستان ها و روستاها انجام می شود ،تاثیرات بسیار مثبتی برای مردم گذاشته است و از طرفی یکی از فعالیت های زکات هم عمران وآبادی روستاهای کم برخوردار است که اگر نماینده صداوسیما برنامه هایی تدارک ببینند که در جمع آوری زکات فرهنگ سازی شود واین هزینه خرج خود روستا و منطقه می شود ،شائبه های این فریضه اللهی را بر خواهد داشت و بسیار خوب برگزار می شود.

 

IMG_4425

 

نعمتی بیان کرد: ما ظرفیت بسیار بالایی در روستاها داریم ، از شوراها ودهیاران گرفته تا همایش هایی که در سطح شهرستان ماهانه برگزار می کنیم

و می توانیم در خدمت نمایندگان کمیته امداد جهت برنامه های زکات باشیم. و اگر برنامه های عملی هم در سطح روستا دارند می توانیم جهت هماهنگی و هرگونه کمک و اقدام  همکاری کنیم.

بخشدارمرکزی اظهارکرد:بعضی از روستاها زکات در آنها کمرنگ است و متولی ندارند که اگر لیست این روستاها را به ما اعلام کنند ما در جلساتی اداری این روستاها را در برنامه کاری خواهیم گذاشت و متولی این روستاها را اعلام می کنیم .

 

IMG_4423 IMG_4430

IMG_4451