جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر بلوک برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، جلسه شورای  فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد جنوب استان کرمان در دفتر امام جمعه بخش اسماعیلی برگزار شد.

سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استنان کرمان با اشاره به اینکه در یک جامعه فرهنگ آن اصل و اساس است و مردمان آن جامعه با فرهنگشان شناخته می شوند و باید مواظب باشیم تا دشمنان فرهنگ ناب محمدی و ایرانی را از جامعه ما نگیرند.

وی افزود: متاسفانه به بحث فرهنگ نسبت به مقوله های دیگر از جمله عمران کمتر توجه شده است ومسولین فرهنگی باید تمام تلاش خود را جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگ غلط غرب انجام دهند تا این فرهنگ ناب دستخوش تعغیرات نگردد.

IMG_4968

امام جمعه بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت با اشاره به فرا رسیدن ایام اربیعن حسینی گفت: امروز دشمنان با وجود اینکه کارهای زیادی انجام داده اند که فرهنگ ما را بگیرند با بصیرتی که رهبر انقلاب و مردم دارند تاکنون موفق نشده اند ولی دشمنان دست برنداشته و از راهای فراوانی قصد نفوذ به ایران را دارند و باید مردم و مسولیین مواظب باشند .

نوزایی در ادامه افزود: مشکلات زیادی در منطقه و بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت در عرصه های مختلف از جمله فرهنگی وجود دارد و باید مسولین با برنامه ریزی های دقیقی که انجام می دهند در اسرع وقت این مشکلات را برطرف نمایند.

امام جمعه بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت با اشاره به برخی مشکلات در حوزه فرهنگ به استقرار و راه اندازی دادگاه بخش و اداره ثبت احوال در منطقه اشاره کردند و افزودند: بعضا در این دو حوزه مشکلاتی برای مردم به وجود می آید که با استقرار ادارات در بخش اسماعیلی می توان از مشکلات مردم کاست.

IMG_4977

جناب سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه شهرستان جیرفت در این جلسه با اشاره به حفظ وحدت در تمام عرصه ها بخصوص در عرصه فرهنگ گفت: باید دست به دست هم بدهیم و جلو فرهنگ غلط غرب را بگیریم

وی افزود بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت ۶۴ شهید والا مقام تقدیم این نظام کردند و شهیدان رفته اند تا این فرهنگ ناب برای ما تا ابد بماند و ما باید امانت دار خوبی باشیم و این فرهنگ را حفظ نماییم.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد: عده ای به دنبال دو قطبی کردن نظام هستند و قصد دارند مسولین را از ملت جدا کنند و به دنبال بر اندازی نظام هستند و از طریق مذاکره و نفوذ قصد دارند فرهنگ ما را بگیرند .

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که ایشان ۱۲۱بار از کلمه نفوذ استفاده کردند و مسولین باید مواظب باشند این امر تحقق نیابد.

وی افزود: مسولین و مردم و امام جمعه حول سه محور توسعه که توسط استاندار کرمان مطرح شده دست به دست هم بدهند و برای آبادانی منطقه تلاش کنیم

بخشدار بخش اسماعیلی جعفرجلالی با اشاره به اینکه فرهگ پایه و اساس و شالوده یک ملت است گفت: مردمان این منطقه از فرهنگ خوبی برخوردارند و و به درجه آگاهی بالایی رسیده اند ولی متاسفانه با بی مهری های که نسبت به این منطقه در سالهای قبل صورت گرفته است همچنان در برخی از مسائل دچار محرومیت هایی می باشد که می توان با هم فکری مردم و مسولین تا حدودی از مشکلات مردم در بخش های مختلف کاست.

وی افزود: این بخش که بزرگترین بخش استان کرمان و حتی جنوب کشور می باشد با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر که از جمعیت بعضی از شهرستان ها نیز بیشتر است با محرومیت های در بخش  دست و پنجه نرم می کنند .

وی خاطرنشان کرد امیدواریم با استقرار ادارات مختلف  حتی به صورت نمایندگی در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت که از مرکز شهرستان فاصله طولانی دارد تا حدودی از مشکلات این منطقه در عرصه های مختلف کم شود.

جلالی برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در بخش اسماعیلی را به فال نیک گرفت و افزود مردم و مسولین باید به کمک یکدیگر جلو فرهنگ غلطی  که به سوی مملکت ما از سوی دشمنان نظام  اسلام هجوم اورده را گرفت.

جناب سرگرد محمد رزاق پور جانشین معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه امروز دغدغه رهبر انقلاب دغدغه فرهنگی است افزود باید مسولین در تمام عرصه ها و در تمام زمینه ها کار های فرهنگی را انجام بدهند و مردم را به سوی کار های فرهنگی کشاند تا دشمن در برنامه های خود موفق نشود.

وی افزود امروز دشمنان با شیوه های مختلف از جمله فضای مجازی قصد نفوذ و تغییر فرهنگ را دارد و  مردم از جمله جوانان این مملکت با بصیرت و هوشمندی خود جلو این فرهنگ غلط را بگیرند.

رزاق پور  با اشاره به اینکه امروز بعد از هزینه های که دولت آمریکا در بخش نظامی انجام می دهد بیشترین هزینه صرف تغییر فرهنگ ایرانی را دارد و از طریق ماهواره و فضای مجازی این  کار را شروع کردند باید با برنامه ریزی های دقیقی که در این خصوص انجام می گیرد جلو آن را گرفت  و دشمن هیچ وقت دست از دشمنی خود بر نداشته است.

 سرگرد محمد رزاق پور با اشاره به اینکه خیلی از جرم و جنایت های که در جامعه اتفاق می افتاد اگر ریشه یابی شود ریشه در بحث فرهنگ های غلط دارد که نشان از اهمیت موضوع دارد و باید همه ما دغدغه فرهنگی داشته باشیم.

IMG_4984

سلحشور سالاری رییس اداره ورز و جوانان شهرستان جیرفت هم از برگزاری همایش پیاده روی در آینده ای نزدیک در بخش اسماعیلی خبر داد.

بهروز پناهند شهردار بلوک با اشاره به اینکه شهرداری بلوک در تمام کارهای عمرانی که در شهر بلوک انجام می دهد به مقوله فرهنگ توجه ویژه ای نموده است 

گفت:  از جمله کار های فرهنگی که شهردار بلوک انجام داده است برگزاری دو یاد واره شهدا در منطقه و غبار روبی گلزار شهدا بخش اسماعیلی و در ایام مختلف مذهبی همراه با مردم در مراسمات شهرداری شهر بلوک حضوری پررنگ دارد.

وی افزود شهرداری در نظر دارد در اقدامی فرهنگی نصب ثمثال مبارک ۶۴ شهید والامقام در بزرگراه اسماعیلی به شهر بلوک اجام بدهد که ما هر چه داریم از برکت همین خون شهداست.

پناهنده در ادامه افزود: حسینه شهر بلوک که به همت شهرداری در حال آماده شدن است برای مراسم اربعین آماده می باشد و شهرداری بلوک این آمادگی را دارد با کمک سایر ادارات در بخش های مختلف  کار فرهنگی انجام بدهد و نیکی از ضروریات می باشد.

IMG_5000