. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 6303 تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آذر 1394 | 17:41 ب.ظ

گزارش عملکرد نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در آیین بزرگداشت شهید مدرس برگزار شد /تصاویر

به گزارش کنارصندل ، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور عصر امروز در آیین گرامیداشت روز مجلس با حضور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در جمع پرشور مردم این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و تمجید از جایگاه شهید مدرس اظهار داشت: نماینده در مجلس شورای اسلامی وظایفی بر عهده دارد […]

به گزارش کنارصندل ، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور عصر امروز در آیین گرامیداشت روز مجلس با حضور نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در جمع پرشور مردم این شهرستان با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) و تمجید از جایگاه شهید مدرس اظهار داشت: نماینده در مجلس شورای اسلامی وظایفی بر عهده دارد و در مرکز کشور می‌تواند، پیگیری‌هایی انجام دهد که مسئولان در شهرستان توان انجام آن را نداشته باشند.

IMG_5135

 

وی با بیان اینکه وظیفه یک نماینده قانونگذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی است که جایگاه قانونی دارد و باید بر مصرف بودجه‌هایی که مصوب می‌شود، نظارت داشته باشد، تصریح کرد: شهید مدرس زبانزد خاص و عام بود و برخی حساس بودند که پای ایشان به مجلس باز نشود.

کرمی‌پور با اشاره به شجاعت شهید مدرس در برابر شاه و ترس شاه از قدرت و توانایی وی افزود: از دیگر ویژگی‌های شهید مدرس زهد و قناعت این شهید است که وابستگی به امور مادی نداشت و ساده زندگی می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: از وظایف مهم مجلس این است که باید پشتوانه خوبی برای مقام معظم رهبری باشد و قرار نباشد که دردسری برای نظام و مقام معظم رهبری ایجاد کند، اگر قرار باشد، کار کند و چالش هم ایجاد کند این ارزش ندارد.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: مجلس ششم در مقابل مقام معظم رهبری ایستاد، اما جایگاه ایشان قدرتی بیش از این دارد، زیرا پشتوانه این جایگاه مردم هستند، اگر نماینده‌ای در برابر رهبری قد علم کند، مردم در حمایت از ولایت رأی خود را پس می‌گیرند.

کرمی‌پور عنوان داشت: از جمله وظایف مجلس شورای اسلامی پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری است که امروز یکی از مطالبات ایشان توجه به نفوذ دشمن است، زیرا آمریکا هیچگاه به دنبال گفت‌وگو با ما نیست، بلکه می‌خواهد، نظام ما را به چالش بکشد.

وی با بیان اینکه اگر دستگاهی بخواهد، زمینه نفوذ دشمن را ایجاد کند، باید جلوی آن گرفته شود، تصریح کرد: نمایندگان مجلس فریادهای خود علیه باطل را داشته باشند و پشتوانه و بازوی قوی برای مقام معظم رهبری و جمهوری اسلامی باشند.

 

IMG_5158

 

فرج‌الله عارفی نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در آیین گرامیداشت شهید آیت‌الله مدرس و روز مجلس در جمع پرشور مردم این شهرستان اظهار داشت: باید از دولت تقدیر شود که بخشی از کارهای بنده در آن دولت انجام گرفته و دولتمردان دولت روحانی نیز تلاش کردند، این حرکتی که در سال ۹۱ آغاز شد، متوقف نشود و در مسیر خدمت مردم قرار بگیرد.
وی با اشاره به موانع و چالش‌های سر راه خود بیان داشت: روزی نماینده شما در مجلس شورای اسلامی شدم، پایان کار دولت احمدی‌نژاد واقع شد و نگاه دولت بر اتمام پروژه‌های مهر ماندگار بود که هیچ طرحی را نمی‌پذیرفت، شدیدترین تحریم‌ها علیه ملت ایران از سوی استکبار انجام شد و دولت جدید هم در ابتدای کار بود و امکانات و پولی نداشت، اما با همه چالش‌های پیش رو دولت را برای رفع محرومیت همراهی کردیم.

 

IMG_5119

 

عارفی با اشاره به بخشی دیگر از موانع پیش روی خود افزود: دولت قبل تمام شد و کار ما دوباره از ابتدا آغاز شد، باید در دولت جدید دوباره وارد عمل می‌شدیم، دولت باید رأی اعتماد از مجلس می‌گرفت که من مفصل قبل از رأی گیری با وزرا صحبت کردم، نکته بعد اینکه مصوبه مجلس هشتم بود که تعدادی از ادارت کل ما حذف شده بود، حذف شدن، بزرگراه جیرفت و راه آهن، تعطیلی عملیات تعریض و تطویل باند فرودگاه جیرفت، حذف گاز رسانی، عدم همراهی برخی رسانه‌های مکتوب و مجازی، فقدان زیرساخت تجاری‌سازی محصولات کشاورزی، انسداد منابع آب در سر شاخه‌های هلیل و وجود کارشکنی در مسیر توسعه از جمله موانع جدی در راه من بود.

IMG_5155

 

وی خاطرنشان کرد: لطف خداوند موجب شد، کاری که ممکن نبود در مدت خدمت بنده محقق شد ما شعار انتخاباتی داشتیم که  ساماندهی محصولات کشاورزی بود که برای تحقق آن بایستی تجاری سازی انجام می‌شد و امکانات لازم را برای اینکه محصولات را مطابق ذائقه‌های جهانی آماده کنیم که نخستین پایانه صادارتی جیرفت را آغاز کردیم.

IMG_5092 IMG_5111 IMG_5090 IMG_5102 IMG_5098 IMG_5116 IMG_5101 IMG_5134 IMG_5112 IMG_5126 IMG_5122 IMG_5137 IMG_5141 IMG_5144 IMG_5160 IMG_5159 IMG_5145

 

انتهای پیام/.

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =