اجرای نمایش محیطی « به سوی دمشق » به نویسندگی و کارگردانی «علی محمد رادمنش» در محوطه ی باز مجموعه‎ی تئاتر شهر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش سایت کنارصندل, نمایش محیطی « به سوی دمشق » به نویسندگی و کارگردانی «علی محمد رادمنش» در محوطه ی باز مجموعه‎ی تئاتر شهر اجرا می شود.

Halil2015121133920551~2

نمایش محیطی « به سوی دمشق »

داستان حماسه­ ی زنان، کودکان، مردان و جوانانی است که در برابر جاه­ طلبی­ های خونخوارترین افراد تاریخ، با بذل جان و مال خویش به دفاع از حریم ایمان، اندیشه و کیان اسلامی خویش می­ پردازند.

 

این نمایش به شیوه­ ی محیطی و تئاتر فیزیکال در محوطه­ ی باز مجموعه­ ی تئاتر شهر اجرا می­ شود. به سوی دمشق، نمایشی است بدون کلام و بر پای ه­ی موسیقی، آوا و نوا، و حرکت بازیگران که از مشارکت و حضور مستقیم تماشاگران در اوج رخدادها بهره می­ برد. در این نمایش بیشتر از حرکت که قدرتمندترین ابزار بیان کننده در آفرینش تئاتر است، استفاده شده است تا رویدادها و درونمایه ­ی نمایش از طریق هنرهای بصری و جسمانیت بازیگر به تماشاگر در فضایی که خود نیز جزئی از آن است، انتقال یابد.

ماجراهای نمایش محیطی به سوی دمشق در یک مکان واحد (یک زائرسرا در مسیر دمشق) رخ می­ دهند. ماجراهایی هولناک که با زیبایی شناسی تئاتر بیرونی و نگاهی خلاق و شیوه­ ای نو برای تماشاگران در خیابان نمایش داده می­شوند تا با تامل و تفکر به رخدادهای معاصر اطرافش بنگرد.

 

این ماجراهای هولناک عبارتند از؛

 

واکاوی افکار و رفتار ددمنشانه تکفیری­های وهابی و حامیان آن­ها/­

 

تحلیل شخصیت جاه­ طلب و مکبث وار خلیفه ­ی خودخوانده­ ی داعش/

 

کشتار وحشیانه­ ی اسیران در آمفی تئاتر باستانی پالمیرا؛ تکفیری­ ها سربازان سوری را با لباس نظامی سبز و قهوه­ ای، با دستان بسته، به روی صحنه ­ی آمفی تئاتر پالمیرا می ­آورند و تعدادی نوجوان اجیرشده با افکار مسموم را در نقش جلاد قرار داده­ اند که با شلیک گلوله به کشتار اسیران در مقابل چشم گروهی تماشاگر از مردان و کودکان می ­پردازند. /

 

جنایت وکشتار غیرنظامیان، مثله کردن پیکرها، بریدن سرها؛ که حکایت از آغاز دوباره­ ی افکار و رفتار یزیدی دارد.

اوج و پایان « به سوی دمشق» حماسه ­­ی جوانان مدافع حرم را به نمایش می­گذارد. رشادت گردان­ هایی متشکل از جوانان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و سایر کشورهای اسلامی و اروپایی با زبان­ ها و فرهنگ­ های مختلف که در کنار هم برای صیانت از مقدسات اسلامی جان خویش را فدا می­ کنند که تروریست­ های تکفیری در برابر جانبازی آنان چنان به خشم می­آیند که راه و روش عبیدالله بن زیاد را پیش گرفته و به طرز وحشیانه‎ای سر مدافعان حرم را از بدن جدا می­ کنند و به رسم اسلافشان ـ یزید و عبیدالله ـ در طَبَق قرار می­ دهند.

 

نمایش محیطی «به سوی دمشق» به نویسندگی و کارگردانی «علی محمد رادمنش» با همکاری موسسه فرهنگی هنری حماسه ثارالله و با پانزده بازیگر آقا، چهاربازیگر خانم و یک بازیگر خردسال و ده نفر عوامل اجرایی تولید شده است که از ۱۲ تا ۲۴ آذرماه ، ساعت ۱۸ در محوطه باز مجموعه تئاتر شهر اجرا می­ شود.

Halil2015121133920551~2

عوامل اجرایی این نمایش عبارتند از؛ بازیگران: فاطمه رادمنش، حمید صدری، امیرعلی قلیپور، احسان خیرمند، محسن نگارستانی، فخرالدین سعادت زاده، محمدرضا ایزدی، محمدحسین اثنی­ عشری، علی عبدالهی، عدنان محمدی­ پور، محمد زارع جعفری، محسن پازوکی، محسن پورابولی، ستاره سیاحی، سحر صفریان، نیما رنجبرانی، حسین امانی، یکتا توکلی / طراح حرکت: سارینا شاد/ طراحی فضا و صحنه: حسام حسینی، عباس نورآبادی/ انتخاب موسیقی: علیرضا نصیری/ طراح لباس: مرضیه رادمنش/ نورپردازی: مجید برهانی/ دستیاران کارگردان:آرمان رحمانی زاده، احمد رادمنش/ مدیر صحنه: مهران سیفعلی­ پور/ منشی صحنه: مریم سیفعلی­ پور/ عکاس: نگار نمازی/طراح پوستر و بروشور: داوود رحیمی

دومین سوگواره هنرهای نمایشی و آیین های مذهبی خمسه با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به دبیری علی اصغر خسروی از ۸ الی ۲۵ آذر ماه در تهران برپا می شود