. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 6507 تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آذر 1394 | 03:53 ق.ظ

به مناسبت هفته وقف:

همایش وقف و رسانه برگزار شد / تصاویر

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت هفته وقف ،همایش وقف و رسانه برگزار شد.   ظهر دیروز همایش وقف و رسانه در اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت برگزار شد. در این همایش سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت با اعلام برنامه های هفته وقف گفت: نواختن زنگ وقف، دیدار با مسئولین، نشست با پزشکان و […]

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت هفته وقف ،همایش وقف و رسانه برگزار شد.

IMG_5431

 

ظهر دیروز همایش وقف و رسانه در اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت برگزار شد.
در این همایش سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت با اعلام برنامه های هفته وقف گفت: نواختن زنگ وقف، دیدار با مسئولین، نشست با پزشکان و ایستگاه صلواتی « همه واقف باشیم» که به ارائه مشاوره وقف در دو مکان میدان مصلی و میدان شاهد خواهد پرداخت، بخشی از برنامه های هفته وقف است.

 

IMG_5430

 

سرپرست اداره اوقاف و امورخیریه جیرفت با اشاره به تبلیغات هفته وقف در سطح شهر، افزود: در روز جمعه سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه را خوهیم داشت و با برگزاری مسابقه فرهنگی در نماز جمعه به افراد برگزیده جوایزی اهدا می شود.

وی بیان داشت: بزرگترین برنامه اداره وقف، برگزاری همایش هفته وقف و اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در سالن شهید مداحی پور خواهد بود.

مهدی محمدی تجلیل از واقفین نمونه را که امسال وقف های خوبی داشته امد همچون شهرزاد امینی ،سیف الله محمدی به نیابت از ورثه مرحوم حاج علی محلاتی ( مهری و محمد رضا ) سه دانگ از منزل مسکونی در میدان امام را به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان وقف بر مسجد امام سجاد(ع) کرده اند از جمله برنامه های هفته وقف بشمار می آید.

وی بیان کرد: موقوفه قرآنی جوادالائمه (ع) واقع در کلرود به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال توسط عذرا امیری به نام فرزند مرحومش جواد انجام شده است که در آخرین روز هفته وقف افتتاح می شود

وی اظهار داشت: تکمیل و افتتاح مسجد ابولفضل علیه السلام که زمین آن توسط خانواده شهید دلیری اهدا شده، تقدیر می شود که جا دارد از آقایان حسن رضا و علیرضا دلیری و مهدی فداکار نیز تشکر شود.

 

IMG_5432

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه ادامه داد: آقای محسن شمس الدینی یک قطعه زمین به مساحت ۳۰۰ متر مربع واقع در جیرفت، روستای خالق آباد به ارزش ۵۰ میلیون تومان وقف بر مواقف عام المنفعه کرده است که از بهترین موقوفات محسوب می شود.

مهدی محمدی با تشکر از واقفان شهرستان، افزود: یک قطعه زمین توسط ذبیح الله جعفری به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع در روستای رودفرق، وقف بر مسجد و حسینیه شهید نبی الله جعفری شده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: در ادامه موقوفات قابل تقدیر، خداداد شمس الدین به وکالت از خانم سکینه، سمنبر، بی بی و آقایان داراب و محمد شمس الدینی ۶ دانگ یک باب منزل مسکونی به مساحت ۹۰۰ متر مربع به ارزش ۷۰ میلیون تومان واقع در روستای دولت آباد اسفندقه، وقف بر ساخت حسینیه ثارلله در این روستا کردند.

وی گفت: در حوزه عمرانی، سه پروژه آیینه کاری، اتمام کاشی کاری گلدسته ها و نصب سیستم مدار بسته در امامزاده سید سلطان احمد که به ترتیب با اعتبار بالغ بر۲۴، ۲۰ و ۲۰ میلیون را می توان نام برد؛ همچنین پیگیری و ساخت گنبد سید عبدلله مردهک به ارزش ۶۰ میلیون تومان و ساخت سرویس بهداشتی این بقعه مبارکه که تاکنون ۲۴ میلیون تومان هزینه شده و برای اتمام این طرح ۱۰۰ میلیون تومان نیاز هست؛ از دیگر فعالیت های اداره اوقاف است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت، تسطیح فضای حرم امامزاده سید سلطان احمد را از دیگر فعالیت های این اداره نام برد و افزود: این عملیات تسطیح با همت شهرداری جیرفت و درب بهشت و همچنین اداره کل راه و شهرسازی جیرفت و درب بهشت انجام شده است.

 

 IMG_5435

 

محمدی بیان کرد: فرهنگ نیت وقف باید در جامعه تغییر پیدا کند.
وی تصریح کرد: وقف بر مسجد و حسینیه اشباع شده لذا نیازهای امروز ما وقف بر ایتام، فقرا، بیماری های خاص و وقف عام المنفعه است.

 

وی افزود: شش طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز، سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت فاطمه، نشاط معنوی و اوقات فراغت ویژه نونهالان و نوجوانان، طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان، طرح جشن علوی و اکمال دین نبوی و طرح بصیرت عاشورایی از اقدامات فرهنگی این اداره در سال جاری تاکنون است.

 

محمدی بیان کرد: در طرح حافظان قرآن یکهزار و ۱۹۰ نفر در سامانه اوقاف ثبت نام کردند که این مسابقه در ۲۰ مکان و با شرکت ۳۵ مربی در حال برگزاری است.
وی گفت: در بخش مساجد ۲۱ کمیسیون تایید صلاحیت برگزار و احکام هیات امنای ۳۵۰ مسجد به تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر صادر شد لذا مسجد بدون ساماندهی در شهر نداریم.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − هفت =