چه کسی جوابگوی احیای موسسه خیریه فاطمیه خواهد بود؟/ایتام و کودکان بی سرپرست را دریابید


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،ظهر دیروز در همایش وقف و رسانه ، محمدی سرپرست اوقاف و امورخیریه جیرفت گفت: چه کسی جوابگوی احیای موسسه خیریه فاطمیه خواهد بود؟ایتام و کودکان بی سرپرست را دریابید.

 

IMG_5435

 

محمدی بیان کرد:سیدجمال الدین فاطمی در سال ۱۳۶۸ طی اقدامی خداپسندانه تعدادی املاک در بلوار پاسداران و غیره را جهت نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست اختصاص دادند و ۵ میلیون تومان نیز مساعدت مالی کردند.

 

محمدی با ابراز نگرانی گفت: اما تاکنون زمین‌هایی از خیریه فاطمیه در تصرف نهادهایی مانند اداره اسلحه و مهمات، دانشگاه پیام‌ نور، اداره آموزش و پرورش،گردان ۴۱۹ و دانشگاه علوم‌پزشکی جیرفت بوده است.

 

سرپرست اداره اوقاف جیرفت گفت: هیچ نهاد و ارگانی از نظر شرعی و قانونی نمی‌تواند از نیت واقف و یا مؤسس تخطی کند، مگر اینکه خلاف قانون باشد.

 

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ قریب به ۱۵۰ نفر آدم بی سرپرست در این این خیریه تحت حمایت بوده است؛ اما پس از فوت سید جمال الدین فاطمی، موسسه خیریه از رسالت و هدف خود که حمایت از کودکان بی سرپرست است، فاصله گرفته و به صورت غیرقانونی بدون دریافت ریالی، در ابتدا به حوزیه علمیه سپس دانشگاه پیام نور وگردان ۴۱۹ و الان نیز به دانشگاه علوم پزشکی واگذار شده است.

 

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت با اشاره به اینکه این موسسه خیریه از سال ۱۳۸۴ فاقد موقوفه است، افزود: خواهش من از مسئولین بخصوص فرماندار جیرفت که ریاست مجموعه را برعهده دارد، این است که چاره ای اندیشیده شود یا اجاره بهایی گرفته شود که خرج کودکان بی سرپرست شود و یا برای استفاده صحیح از موسسه، حکم تخلیه گرفته شود.

 

وی افزود: در حال حاظر مشکل اساسی موسسه خیریه فاطمیه عدم تشکیل هیئت مدیره و انتخاب مدیرعامل است.

 

محمدی بیان داشت: ناگفته نماند قول هایی در این زمینه داده شده است که در همین جا دارد از امام جمعه نیز تشکر شود.

 

به گفته وی طی نامه ای که از طرف اداره اوقاف و امور خیریه به دادستان مبنی براین که بر اساس بند ۴ ماده ۱ مصوبه ۱۰/ ۱۳۶۳ چنانچه انجمن خیریه فاقد مدیر باشد، اداره اوقاف می تواند موسسه مذکور را اداره کند زده شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.

 

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه جیرفت خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این موسسه،حدود ۴۰۰ میلیارد ریال است.

 

انتهای پیام/.