سخنگوی جامعه روحانیت مبارز خبر داد: فرج اله عارفی به دلیل تندروی از لیست اصوگرایان بیرون خواهند ماند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

حجت الاسلام مصباحی مقدم در گفت و گویی  با خبرآنلاین  با صراحت گفت که قرار نیست چهره هایی که ردی از تندروی در رفتار آنان وجود داشته است در لیست اصولگرایان در انتخابات مجلس قرار بگیرند و یا محور برنامه های انتخاباتی اصولگرایان باشند. اما معیار اینکه چه رفتاری تندروی محسوب می شود به گفته او منشور اصولگرایی است. مصباحی مقدم این را هم گفت که شاخص عینی تشخیص  تندروی در میان اصولگرایان رهنمودهای رهبری است. آنجا که گفت: “بیانات مقام معظم رهبری به خوبی به ما نشان می دهد چه حرکتی اعتدال است و چه حرکتی تندروی. مثلا در مورد مجلس شورای اسلامی رهبری به طور مکرر گفته اند که نباید به نمایندگان دولت توهین کنید. این یک نشانه روشنی است که نباید به وزرا توهین شود. بنابراین ما توهین را تندروی می دانیم. یا استفاده از ادبیاتی که موهن است و یا سخنانی که موجب وهن نظام یا دولت یا مجلس باشد نباید به کار برده شود. کسانی که این مشی را دارند آنها تندروهایی هستند که نباید از کسانی باشند که ما آنها را بخواهیم محور انتخابات قرار دهیم و یا وارد لیست کنیم”.

بنابر این اظهارات سخنگوی جامعه روحانیت یافتن نام نمایندگانی که طی چند سال گذشته و به ویژه در مجلس نهم تندروی در دستور کارشان بوده است و حالا دیگر نمی توانند در لیست انتخاباتی اصولگرایان قرار بگیرند چندان کار دشواری نیست. کافی است تا نگاه اجمالی به رفتار برخی نمایندگان طی دو سال گذشته داشته باشیم آن وقت به نام هایی برمی خوریم که پای ثابت توهین به مسئولان نظام و رفتارهای خلاف قاعده در مجلس بوده اند. کسانی که عمدتا در انتخابات مجلس نهم در لیست انتخاباتی جبهه پایداری قرار داشتند و از این رهذر وارد مجلس شدند.

منبع: http://www.khabaronline.ir/detail/487765/Politics/election

طبیعی است آنچه در جدول زیر آمده همه مصادیق این تندروی ها نیست بلکه آخرین مواردی است که از سوی این نمایندگان سر زده و میتوان به آنها اشاره کرد:

 

 

نام نماینده          حرکت یا اظهار

         نظر اهانت آمیز

            تاریخ
علی محمد بزرگواری  

وی در مخالفت با و برنامه ها و وزرای دولت گفت: من با چماق لری با وزیر متخلف برخورد  می کنم . بعضی از  وزرای آقای روحانی از بس پیر هستند ، باید سرم به آنها وصل کنیم .

 

 

 

۲۱ مردادماه ۹۲ و در جریان رای اعتماد به وزرای کابینه

جواد کریمی قدوسی  

وی خطاب به حسن روحانی گفت:‌« یک بار و برای همیشه بگویید زیر لحاف اعتدال چه می‌گذرد»؟  وی تلویحا و با گفتن این جمله که رئیس جمهور «رساله «دکترای خود در دانشگاه گلاسکوی انگلیس که در موضوع تعطیلی احکام شریعت اسلامی» ارائه داده و ضمن این کار «اطلاعات مهمی را از حوزه فقه و فقاهت در اختیار انگلیسی‌ها» قرار داده است، حسن روحانی را در مظان اتهام همکاری با بیگانگان قرار داد.

 

 

 

 

۲۶ خرداد ۹۳ در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس

 

 

 

مهدی کوچک زاده

 

وی خطاب به ظریف با لحن بی ادبانه ای گفت: بفهم و بدان که اگر این وحدتی که در کشور هست با این کارهای شما به هم بریزد اولین کسانی که صدمه می خورند شمایید. او همچنین در ادامه گفت:آن کسی که می گوید من با مذاکره زیر سایه تهدید موافق نیستم، او به شما می گوید خائن؛ من هم از زبان او به شما می گویم خائن!

 

 

۳ خرداد ۹۴ در حاشیه جلسه غیرعلنی مجلس و هنگامی که ظریف و عراقچی برای گزارش آخرین روند مذاکرات هسته ای به مجلس رفته بودند

 

 

بهرام بیرانوند

 

وی خطاب به ظریف گفت: دقیقا زمانی که هزاران حاجی در منا آغوش مرگ افتادند آقای ظریف هم در آغوش اوباما و وزیر خارجه آمریکا افتاد! آقای ظریف غلط زیادی کرده اگر به عنوان وزیر خارجه چنین کاری کرده و دلش خواسته با رئیس جمهور آمریکا دست بدهد!

وی با لحن اهانت آمیزی ادامه داد: آمریکا قصد ریشه کنی ملت ایران را دارد، به اندازه یک جوجه خروس غیرت داشته باشید!.

 

 

 

 

۸ مهر ۹۴ در جلسه علنی مجلس و به دنبال دست دادن ظریف و اوباما

 

 

 

حمید رسایی

 

اهانت رسایی به مجلس با هشتک «دیکتاتوری در مجلس»: وی که در جریان بررسی طرح دو فوریتی مجلس درباره برجام با لاریجانی دچار تنش لفظی شده بود، اندکی بعد در صفحه اینستاگرامش در باره این وقایع توضیح داد. اما نکته مهم این بود که او این متن را با هشتک #دیکتاتوری در مجلس پست کرده بود. او با این کار نهاد قانونگذاری در جمهوری اسلامی را به دیکتاتوری متهم کرد.

 

 

 

 

 

۱۲ مهر ۹۴ در جریان تصویب برجام در مجلس

روح الله حسینیان  

وی در مجلس خطاب به صالحی  گفت ” اگر من به قدرت برسم تو را در راکتور اراک دفن می کنم و رویت سیمان می ریزم”

 

 

۱۹ مهر ۹۴ در جریان تصویب کلیات طرح برجام در مجلس

 

دخیل عباس زارع زاده

و

فرج الله عارفی

 

پس از صحبت های صالحی پشت تریبون مجلس، و زمانی که وی در حال دادن توضیحات فنی بود آاین دو نفر به سوی وی حمله ور شدند که عابد فتاحی و کمال الدین پیرموذن به مثابه محافظ در جایگاه ناطقیین مانع آنها شدند.

 

 

 

۱۹ مهر ۹۴ در جریان تصویب کلیات طرح برجام در مجلس

 

 

 

علیرضا زاکانی

 

باید به درگاه خدا توبه و استغفار کنیم که چرا تا به حال درباره آقای هاشمی با مردم حرف نزده ایم و بنده تصمیم دارم از این به بعد با مردم درباره وی حرف بزنم. اظهارات متناقض و نادرست هاشمی مثل بمب اتم بیانگر این است که وی هوش و حواسش را از دست داده است. این اظهارات در حالی است که آیت الله هاشمی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنا بر حکم رهبری است.

 

 

 

 

۱۳آبان ۹۴ در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها

 

 

 

سیدحسین نقوی حسینی

 

وی که در راس تجمع کنندگان غیرقانونی در اعتراض به همایش قانونی اصلاح طلبان حضور داشت در اظهارنظری گفت: چه کسی گفته است که این برنامه مجوز داشته، وزیر کشور باید در این زمینه پاسخ بدهد.فرمانداری غلط کرده است مجوز داده است.

 

 

ا

ول آذرماه ۹۴ در جریان برگزاری همایش مجوز دار اصلاح طلبان در قرچک