. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 6716 تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آذر 1394 | 08:18 ق.ظ

مهمترین برنامه های « هفته قرآن و عترت » جنوب کرمان اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: برنامه های جشنواره قرآن و عترت در حوزه های متنوع همچون شب شعر، مسابقات قرآنی، دیدار با خانواده شهدا، آواها و نغمه ها، نشست سبک زندگی، مقاله و پایان نامه و تئاتر خیابانی برگزار می شود.   به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: برنامه های جشنواره قرآن و عترت در حوزه های متنوع همچون شب شعر، مسابقات قرآنی، دیدار با خانواده شهدا، آواها و نغمه ها، نشست سبک زندگی، مقاله و پایان نامه و تئاتر خیابانی برگزار می شود.

IMG_5891

 

به گزارش کنارصندل به نقل از خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، حجت الاسلام سید احمد حسینی پیش از ظهر امروز (۲۴ آذر) در نشست خبری هفته قرآن و عترت گفت: هفته قرآن و عترت در ۸ استان کشور از جمله جنوب کرمان برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در حوزه های مختلف و با اولویت برنامه های تولیدی دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: نمایشگاه قرآن و عترت (۲۵ آذر) افتتاح و اختتامیه آن در تاریخ ( ۲ دی) با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن ابرار جیرفت برگزار می شود.

IMG_5877

 

به گفته وی علاوه بر جشنواره هفته قرآن و عترت، نمایشگاه استانی کتاب با حضور ناشرانی از سراسر کشور در روز پنجشنبه ( ۳ دی) برپا می شود.

در ادامه حجت الاسلام جعفر نیک نفس دبیر اجرایی جشنواره قرآن و عترت با تشکر از تک تک افرادی که در این جشنواره زحمت کشیدند، اظهار کرد: با توجه به فعالیت کمیته های مختلف جشنواره و اطلاع رسانی انجام شده، استقبال خوبی در سطح استان صورت گرفته است.

IMG_5875

 

وی ابراز داشت: در بخش عکس و فیلم به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ اثر، مقاله ۲۰۰ و پایان نامه نیز ۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که پس از داوری اولیه به مرحله نهایی راه پیدا کرده و در نهایت افراد برتر انتخاب می شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت با بیان اینکه مقاله و پایان نامه ها برگفته از آثار طلّاب و دانشجویان است، تصریح کرد: در بخش های شعر، ادبیات، هنرهای تجسمی و صنایع دستی، سرود و تواشیح آثار رسیده به ترتیب ۴۰۰، ۱۵۰، ۱۰۰، ۳۰ و ۲۰ است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص مسابقات در حال حاظر آمار در حال تکمیل شدن است؛ مسابقات در بخش شهرستان ها انجام شده است که در زمینه حفظ کل، حفظ ۱۰ جزء و اذان برگزار می شود؛ سهمیه هر استان یک نفر است.

IMG_5881

سید حسین طیّبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار داشت: یکی از اهداف جشنواره قرآن و عترت تولید برنامه های قرآنی است؛ همچنین در این جشنواره هر روز تلاوت قرآن و پخش اذان را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بخش جانبی غرفه هایی برای مصاحبه و مسابقات قرآنی تدارک دیده شده است که بیشتر در بخش نوجوانان و جوانان فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه افتتاحیه در تاریخ ( ۲۵ آذر) در سالن شهید مداحی پور برگزار می شود، افزود: برنامه های این جشنواره در حوزه های متنوع همچون شب شعر، مسابقات قرآنی، دیدار با خانوداه شهدا، آواها و نغمه ها، نشست سبک زندگی، مقاله و پایان نامه و تئاتر خیابانی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در سایر شهرستان های جنوبی نیز برنامه های قرآنی برگزار می شود که بطور ویژه نشستی در قلعه گنج، منطقه رمشک در روز یکشنبه ( ۲۹ آذر) خواهیم داشت.

IMG_5871

حجت الاسلام سید احمد حسینی تاکید کرد: برنامه ها و اثرهای جشنواره در قالب یک کتاب گرداوری شده و با ارسال به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به رقابت با ۷ استان دیگر در سطح ملی می پردازند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: نمایشگاه استانی کتاب با حضور ناشران کشوری از تاریخ ( ۳ دی) به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت که این اتفاق یک رویداد بزرگ فرهنگی در سطح جنوب کرمان محسوب می شود.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =