جوابیه مدیر مسئول نشریه بهشت کویردر خصوص مطلب”توهین ماهنامه بهشت کویر به مردم جیرفت”


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

مدیر محترم سایت کنار صندل

جناب آقای اقتداری، با سلام و احترام

 

در خصوص مطلب”توهین ماهنامه بهشت کویر به مردم جیرفت” منتشر شده در آن پایگاه خبری- تحلیلی لازم است نکاتی به سمع و نظر شما و مخاطبین محترم آن رسانه مجازی برسانم:

۱- مطلب”خانواده هاشمی در جیرفت” صرفاً یک طنز اجتماعی است و هر روز صدها طنز اجتماعی در رسانه های دیداری و شنیداری، مکتوب و غیر مکتوب تولید می شود و هدف طنز چیزی جز اصلاح امور نمی باشد.

۲- در این مطلب نویسنده با زبان طنز سعی در پررنگ کردن نبود امکانات فرهنگی همچون سینما و زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در دیار کهن ترین تمدن شرق، جیرفت بزرگ داشته است و هرگز قصد اهانت به مردم سخت کوش، فهیم و نجیب این سرزمین غنی مد نظر نگارنده مطلب نبوده است. اگر یک بار دیگر با دقت کارشناسانه مطلب مورد نظر را واکاوی بنمایید به صحت این مدعا پی خواهید برد(این ستون در شماره های پیشین درباره سایر شهرستان های استان کرمان هم مطالب طنز نگاشته است).

۳- واقعیت این است که سرزمین جیرفت کهن و بزرگ با داشتن گویش های غنی گرمسیری و سردسیری، آداب و رسوم خاص بومی، جاذبه های طبیعی و تاریخی و باستانی، نیروی انسانی فهیم، هوشمند و صبور، آن گونه که حق این منطقه است از توسعه متوازن و پایدار برخوردار نشده است و لازم است با انتقاد و در وهله اول خود انتقادی به ریشه شناسی و آسیب شناسی عقب ماندگی های منطقه بپردازیم.

۴- اینجانب به عنوان مدیر مسئول و تمامی همکاران این رسانه اهل جیرفت بوده به این مسئله افتخار می کنیم. لازم به ذکر است که در هفت شماره منتشر شده ماهنامه غیر سیاسی بهشت کویر حداقل ۳۰ درصد مطالب هر شماره را به جیرفت و توانمندی های آن در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص داده ایم(مستندات مربوط به این مدعا جهت استحضار همشهریان گرامی خدمتتان ارسال خواهد شد). از شما فرهیخته رسانه ای توقع می رود همواره نیمه پر لیوان را ببینید و با مطلب کوتاه طنزی که هدفش به گفته بزرگ مرد حوزه تاریخ و فرهنگ، استاد باستانی پاریزی”خود مشت مالی” و خود انتقادی است، برخوردی علمی تر و به دور از احساسی گری بنمایید.

۵- در پایان عرایضم لازم است ضمن ادای احترام به آن دسته از همشهریانی که با تماس خود و رفتار منطقی از این خودانتقادی استقبال کردند، از تمامی همشهریانی که این مطلب، ناخواسته موجب تکدر خاطر آن ها شده و خدای ناکرده شائبه توهین در ذهنشان ایجاد کرده، صمیمانه عذرخواهی کنم. بدون تردید با صبر و گذشت مثال زدنی که در مردم خونگرم این خطه سراغ دارم، پذیرای عذرخواهی اینجانب و هیئت تحریریه آین نشریه خواهند بود.

 

با تشکر

ایمان درینی

صاحب امتیاز و مدیر مسئول نشریه بهشت کویر

 

IMG-20151222-WA0006IMG-20151222-WA0004

 

 

IMG-20151222-WA0007