اختتامیه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار شد/تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،شامگاه چهارشنبه با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج این معاونت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه،معاونت فرمانداری جیرفت ، رؤسای اداره‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان جنوب کرمان اختتامیه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان برگزار شد.

                           IMG_6934  IMG_6932

 حجت‎الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار داشت: هفته قرآن و عترت جنوب کرمان پس از سه ماه تلاش و فعالیت اداره کل و اداره‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه‎های قرآنی و هنرمندان هفت شهرستان جنوبی کرمان، شهرداری‎ جیرفت و … برگزار شد.

وی بیان داشت: خداوند فرموده است «هر کس ذکر من را که خدای آدمیان هستم، فراموش کند، معیشت او همواره با مشکلات و گرفتاری‎ مواجه می‎شود».

حشمتی ذکر خدا را به معنای به یاد او بودن ذکر و تصریح کرد: این سخن نشان‌دهنده این است که اگر انسان همواره در تمام امور زندگی رضایت حق را در نظر داشته باشد به موفقیت و سعادت دست پیدا می‎کند.

وی افزود: بر همین اساس جامعه‎ای که همواره در راه رضای حق حرکت می‎کند به راحتی و آسایش دست می‎یابد و می‎تواند به پیشرفت و تعالی برسد.

حشمتی با بیان اینکه بین ذکر و تفکر ارتباط تنگاتنگی وجود دارد، عنوان کرد: اگر اعمال و عبادت‎های انسان با تفکر همراه نباشد، هیچ تأثیری در زندگی ندارد و تشخیص حق و باطل را از او می‎گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنرمندان قرآنی یاد خدا را برای مردم جلوه‎گر می‎کنند، ادامه داد: ما با برگزاری هفته‎های قرآن و عترت در نظر داریم تا یاد خدا را در سطح جامعه زنده کنیم.

وی با تأکید بر حمایت از مؤسسه‎های قرآنی گفت: همچنین تلاش می‎کنیم تا بستر برگزاری این هفته‎ها را در سطح کشور فراهم کنیم تا هنرمندان آثار فاخر قرآنی را تولید کنند.

حشمتی خاطرنشان کرد: هیچ امری برتر و مؤثرتر از یک اثر هنری قرآنی برای بیان جلوه ذات الهی و عظمت خلقت او نیست و نمی‎تواند، قدرت و عزت الهی را نشان دهد.

IMG_6888 IMG_6902 IMG_6916 IMG_6923 IMG_6931 IMG_6934 IMG_6938 IMG_6952 IMG_7004 IMG_6992 IMG_6974 IMG_6962 IMG_6959 IMG_7023 IMG_7020 IMG_7019 IMG_7013 IMG_7005

در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان ۶۰ نفر از هنرمندان قرآنی جنوب کرمان تجلیل شدند.

این افراد در بخش‎های مختلف هنرهای نمایشی و تجسمی، نمایشنامه‎نویسی، صنایع دستی، عکس، شعر و ادبیات قرآنی، فیلم، آواها و نغمه‎ها، پایان‎نامه‎ها و مقالات، اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم و … توانستند، رتبه برتر را کسب کنند.

در بخش‎ شعر ۴۰۳ اثر، ادبیات داستانی ۱۵۰ اثر، عکس ۳۷۲ اثر، فیلم مستند و داستانی ۱۶۱ اثر، نقاشی ۵۳ اثر، مقاله ۳۲۰ اثر، ۶۳ مورد صنایع دستی و ۲۷۰ پایان‎نامه دانشجویی به دبیرخانه هفته قرآن و عترت جنوب کرمان رسیده است.

همچنین ۳۰ گروه سرود، ۲۸ گروه تواشیح، یک‎هزار و ۱۸۰ شرکت‎کننده در بخش مسابقات اذان، قرائت و حفظ قرآن کریم، ۳۰ گروه نمایشی و ۱۸ گروه نمایش خیابانی با ۵۹ طرح و ایده و ۲۵ نمایشنامه در بخش تئاتر خیابانی این هفته حضور داشتند.

در بخش‎های غیررقابتی نیز برنامه‎هایی مانند نمایشگاه قرآن و عترت شامل ٣٣ غرفه متشکل از بخش‎های صنایع دستی، هنرهای تجسمی، حجاب و عفاف، عکس، کتاب و نرم‎افزار قرآنی، کتیبه و تابلو فرش، ایستگاه نقاشی کودک، عکس شهدا، رادیو نمایشگاه، آثار زندانیان استان کرمان، پاسخگویی به سئوالات شرعی و … برگزار شد.

همچنین در این هفته از چند المان قرآن و عترت در سطح شهر «ن و القلم، نماد ایثار و مقاومت، اسم جلاله، محمد رسول‎الله و علی ولی‎الله و … رونمایی شد.

برگزاری محافل انس با قرآن کریم، مراسم اختتامیه شعر، همایش‎های سبک زندگی قرآنی و اتحاد بین شیعه و سنی، اکران فیلم‎های رسیده در مدارس، سالن اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی، سالن دانشگاه و … در طی هفته، دیدار با خانواده‎های معظم شهدای مرتبط با قرآن و عترت و … از دیگر برنامه‎های این هفته بود.

این آیین با حضور معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج این معاونت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ائمه جمعه، رؤسای اداره‎های فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان جنوب کرمان برگزار شد.