. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 7301 تاریخ انتشار : شنبه 5 دی 1394 | 18:27 ب.ظ

بازدید مسئولین ازسومین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان /تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل ،ساعتی پیش مسئولین شهرستان جیرفت ، فرماندار جیرفت،مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان ،رئیس آموزش و پرورش ،فرماندار عنبرآباد ،فرمانده سپاه جیرفت ،معاون سیاسی فرمانداری جیرفت ،معاون فرهنگی اداره کل ارشاد جنوب کرمان ،بخشدار مرکزی ،بخشدار جبالبارز ،بخشدار ساردوئیه ،رئیس شهرک های صنعتی جنوب ،رئیس مجموعه امور صنفی و تعدادی از رسانه […]

به گزارش سایت کنارصندل ،ساعتی پیش مسئولین شهرستان جیرفت ، فرماندار جیرفت،مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان ،رئیس آموزش و پرورش ،فرماندار عنبرآباد ،فرمانده سپاه جیرفت ،معاون سیاسی فرمانداری جیرفت ،معاون فرهنگی اداره کل ارشاد جنوب کرمان ،بخشدار مرکزی ،بخشدار جبالبارز ،بخشدار ساردوئیه ،رئیس شهرک های صنعتی جنوب ،رئیس مجموعه امور صنفی و تعدادی از رسانه ها ازسومین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی کتاب جنوب کرمان بازدید کردند.

IMG_6968

IMG_7002

 

احمد امینی‌روش فرماندار  جیرفت در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه از نظر کمی و کیفی نسبت به سال گذشته ارتقا داشته است، اظهار داشت: برای توسعه و توجه به مسائل فرهنگی باید این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: باید تلاش کنیم، فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در جامعه نهادینه شود و کتاب در سبد کالای مردم قرار گیرد و زمینه خرید کتاب برای اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب فراهم شود.

امینی‌روش افزود: در مجموع برگزاری آن نمایشگاه در جنوب کرمان آثار خوبی در ارتقای فرهنگ منطقه دارد که امیدواریم گام‌های مثبتی در این راستا برداریم.

فرماندار جیرفت بیان کرد: معمولا کتاب‌های مربوط به حوزه کاری و دستور‌العمل‌ها را مطالعه می‌کنم و دستور‌العمل و آیین‌نامه انتخابات آخرین کتابی است که مطالعه کردم، البته بیشتر به سایت‌ها و روزنامه‌ها سری می‌زنیم و واقعیت این است که کمتر فرصت مطالعه پیدا می‌کنم.

IMG_6940

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در منطقه جنوب کرمان زیرساخت‌های لازم وجود ندارد تا از پتانسیل تمام نمایشگاه استفاده کنیم و حداقل‌ها را در منطقه استفاده می‌کنیم.

سید‌احمد حسینی بیان داشت: زیرساختی وجود ندارد و ناشران شرکت‌کننده محدود می‌شوند و نمایشگاه کتاب در منطقه مورد استقبال ناشران قرار نمی‌گیرد، اگر مشکل زیرساخت‌ها رفع شود، می‌توان این اقدام مهم فرهنگی را ارتقا بخشید.

وی افزود: جایگاه نمایشگاه منطقه نسبت به استان‌های دیگر کم است و باید حداقل با بیش از ۵۰۰ غرفه ایجاد شود که پیشنهادهای ایجاد تعداد کافی غرفه برای برگزاری نمایشگاه را داده‌ایم و در حال پیگیری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: آخرین کتابی که مطالعه کردم، تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه است که روز گذشته به پایان رسید و در شبانه‌روز ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در صورت داشتن وقت مطالعه دارم.

 

IMG_6998

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جیرفت در این حاشیه این بازدید با اشاره به لزوم توجه به زیرساخت‌های فرهنگی از برگزاری نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد مهم یاد کرد و اظهار داشت: در راستای تذکرات مقام معظم رهبری در دیدار با اقشار مختلف مردم بحث فرهنگ همواره مورد توجه قرار گرفته است و برای رفع محرومیت‌های فرهنگی برپایی نمایشگاه‌های کتاب بر اساس نیازهای منطقه ضروری است.

احمد اسکندری‌نسب از اختصاص سرانه مدارس برای خرید کتاب از نمایشگاه به منظور تجهیز کتابخانه‌های مدارس این شهرستان خبر داد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، کتابخانه‌های مدارس جیرفت باید توسط مدیران و کارشناسان از طریق خرید از نمایشگاه کتاب تجهیز شوند.

IMG_6987

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عناوین متنوع کتاب‌ها به عنوان یار مهربان می‌تواند، نقش تأثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

محمود سالاری توجه به تأمین زیرساخت‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب این مهم را در اولویت سیاست‌های فرهنگی قرار داد، زیرا فرهنگ و اشتغال دو ضرورت مهم هستند که در سفر مقام معظم رهبری به منطقه مورد تأکید قرار گرفت

 

IMG_7024 IMG_6998 IMG_6995 IMG_7029 IMG_6994 IMG_6989 IMG_6970 IMG_6973 IMG_6961 IMG_6957 IMG_6928 IMG_6919 gggg bnbb IMG_7025 IMG_2477IMG_7033 IMG_6931 IMG_7028 IMG_6962

انتهای پیام/.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =