روح الله فرزان جوان جیرفتی، به عنوان کشاورز نمونه کشوری انتخاب شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ


به گزارش سایت کنارصندل، روح الله فرزان جوان جیرفتی متولد سال۱۳۶۰ به عنوان پیازکار نمونه کشوری انتخاب شد.

وی در تولید محصول پیاز با تولید ۱۴۰ تن ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار با استفاده از سیستم های آبیاری نوین و رعایت تاریخ کاشت و برداشت به عنوان کشاورز نمونه کشوری از سوی وزارت جهاد کشاورزی معرفی گردید.
گفتنی است آقای فرزان هر ساله با حدود دویست هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات و به طور ویژه سیت زمینی و پیاز در تولید ملی نقش مهمی ایفا میکند.

photo_2015-12-29_11-39-55
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان این مطلب که در معرفی کشاورزان جنوب کرمان به عنوان کشاورز نمونه کشوری رشد داشته ایم بیان کرد: سال گذشته نیز از جنوب کرمان دو نفر به عنوان کشاورز نمونه انتخاب شده اند اما سال جاری سه نفر کشاورز نمونه کشوری انتخاب شده اند این در درحالی است که از منطقه جنوب کرمان پنج کشاورز نمونه در بین فینالیست های نمونه کشوری حضور داشتند.


موسوی از کشاورزان نمونه به افسران و فرماندهان تولید کمی و کیفی و پیشتازان تامین مایحتاج غذایی سالم جامعه یاد کرد و گفت: بر اساس آموزه های دینی کشاورزان گنجینه های خداوند بر روی زمین بوده و این جامعه شریف با دانش، علم و تجربه خود حاصل دسترنج خود را با بهترین کیفیت به محضر مصرف کنندگان تقدیم می دارند.

هم اکنون فاصله رکورد عملکرد تولیدکنندگان نمونه با متوسط عملکرد هر محصول بسیار زیاد بوده که وزارت جهاد کشاورزی می کوشد از طریق تحقیقات، آموزش و ترویج تلفیقی از اصول نوین و همچنین به کار بستن مبانی دانش بومی و سنتی در راستای کشاورزی پایدار این فاصله را کاهش دهد.
گفتنی است سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با قدمتی پنجاه ساله در منطقه ویژه ای که به مینیاتور کشاورزی ایران و هند کوچک ایران مشهور است واقع شده است.کشاورزی هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، رودبار، فاریاب، قلعه گنج و منوجان زیر نظر این سازمان اداره می شود.

لازم به ذکر است که آقایان جان الله جهانشاهی افشار نیز برای کشت ذرت دانه ای به عنوان کشاورز نمونه و آقای حسین دادی پور  به عنوان سزگزوه مشاع نمونه کشوزی لنتخاب شدند.

سایت کنارصندل این انتخاب بجا و شایسته را به این کشاورزان نمونه تبریک عرض میکند.

 

photo_2015-12-29_11-39-33  photo_2015-12-29_11-40-01