. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 7620 تاریخ انتشار : شنبه 12 دی 1394 | 05:11 ق.ظ

امام جمعه جیرفت: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن است/تصاویراین هفته نماز جمعه

به گزارش سایت کنارصندل ،در خطبه های نماز جمعه این هفته ،امام جمعه جیرفت گفت: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن است، بنابراین این شورا با رد صلاحیت کسانی که در پی نفوذ هستند به وظیفه قانونی خود عمل می‎کند.   حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: […]

به گزارش سایت کنارصندل ،در خطبه های نماز جمعه این هفته ،امام جمعه جیرفت گفت: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن است، بنابراین این شورا با رد صلاحیت کسانی که در پی نفوذ هستند به وظیفه قانونی خود عمل می‎کند.

IMG_8092

 

حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: کمتر از دو ماه تا انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری باقی مانده و هر دو انتخابات برای نظام و مردم مهم است.

وی بیان داشت: شرکت در انتخابات عملی واجب است، بنابراین یکی از پایه‎های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور مردم در انتخابات است.

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات انقلاب را بیمه می‎کند، تصریح کرد: شرکت مردم در انتخابات خاری بر چشم دشمنان است، بنابراین مردم باید با حضور پرشور خود دشمنان را مأیوس کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «هر کس به استحکام این انقلاب پایبند است، عقلاً و شرعاً باید در انتخابات حضور پیدا کند».

کرمی‎پور عنوان کرد: کاندیداها ثبت‎نام خود را تمام کردند و امروز وظیفه مهم شورای نگهبان این است که آن‎ها را تأیید یا رد صلاحیت کنند.

 

IMG_8076

 

امام جمعه جیرفت ادامه داد: در نظارت قانون ملاک و معیار است، نه سلایق شخصی و همه بر اساس قانون سنجیده می‎شوند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «کسانی را که شورای نگهبان تأیید می‎کند، صالح هستند و مردم باید بین گزینه‎ها صالح‎ترین را انتخاب کنند».

کرمی‎پور اضافه کرد: کسی که فساد اخلاقی، مالی، عقیدتی و سیاسی ندارد و در فتنه‎ها حضور نداشته، فردی صالح و مورد تأیید شورای نگهبان است.

خطیب جمعه جیرفت گفت: وظیفه شورای نگهبان جلوگیری از نفوذ دشمن است، بنابراین این شورا باید با رد صلاحیت کسانی که قصد دارند با نفوذ در مراکز تصمیم‎گیری کشور کار کنند به وظیفه قانونی خود عمل کند.

 

IMG_8083

 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان باید بدون واهمه از حواشی و با اقتدار وظیفه خود را انجام دهد، اظهار داشت: آبروی افراد باید حفظ شود و اگر کسی نیز رد صلاحیت شد، نباید با آبروی او بازی کرد.

کرمی‎پور خاطرنشان کرد: دشمن در جایی نفوذ می‎کند که مردم بصیرت نداشته باشند، اما با آگاهی‎بخشی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم ایران این مشکل را ندارند و همواره در مقابل دشمن ایستادگی می‎کنند.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «یکی از ترفندهای دشمن تندرو نشان دادن نیروهای اصیل انقلاب است بر همین اساس باید حواسمان جمع باشد، زیرا معاویه نیز در زمان خود همین کار را کرد».

وی با اشاره به نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به رهبر شوروی سابق بیان داشت: در این نامه حضرت ایشان سقوط مارکسیسم را پیش‎بینی کرد که در آن زمان مورد انتقاد بعضی‎ها در داخل کشور قرار گرفت، اما پس از مدتی این سخن به واقعیت تبدیل شد و آن‎ها پی به بصیرت امام بردند.

کرمی‎پور تصریح کرد: سقوط مارکسیسم، دعوت به توحید و پرهیز از در دام افتادن به اقتصاد غرب از مضامین اصلی این نامه بود که حضرت امام خمینی (ره) با بصیرت بالای خود این کار را انجام داد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همانند امام خمینی (ره) با ارسال نامه به جوانان غرب روح فطرت‎پذیری آنان را بیدار و نسبت به بعضی مسائل روشنگری کردند.

کرمی‎پور عنوان کرد: شیطان دنبال برهنگی است و انسان با گناه کردن حجاب‎ها را کنار می‎زند، بنابراین باید تلاش کنیم در این دام دشمنان گرفتار نشویم.

IMG_8094

 

امام جمعه جیرفت گفت: حجاب موجب آرامش روحی، استحکام بنیان خانواده، حفظ نسل، کاهش آمار طلاق و جلوگیری از سوء استفاده‎ها می‎شود.

وی ادامه داد: اگر مراجع فتوا به عدم استفاده از ماهواره می‎دهند به دلیل افزایش آمار طلاق، سن ازدواج و ایجاد مشکلات روحی است.

کرمی‎پور اضافه کرد: رژیم پهلوی به دنبال جدا کردن دین از زندگی و مبارزه با روحانیت بود تا کامل دین اسلام را در ایران نابود کند.

وی اظهار داشت: انگلیس در زمان رضاخان پهلوی به دنبال اسلام‎زدایی بود با شعار حجاب مانع پیشرفت زنان شد و برنامه‎ریزی‎های زیادی در این زمینه انجام داد که با مقاومت مردم موفق نشد.

کرمی‎پور خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم که بیشترین تعداد دانشجو متعلق به دختران است و در تمام عرصه‎ها این قشر فعال هستند که نشان می‎دهد، حجاب مانع پیشرفت نیست.

امام جمعه جیرفت ادامه داد: استکبار به طور غیرمستقیم از طریق ماهواره‎ها به دنبال ترویج این شعار است که حجاب محدودیت است به همین دلیل آموزش و پرورش و خانواده‎ها باید در این زمینه بیشتر توجه کنند تا حجاب اسلامی حفظ شود.

IMG_8099

 

وی با اشاره به اینکه در دی‎ماه قرار شد، تحریم‎ها برداشته شود و برجام به نتیجه برسد، اما اینگونه نشد، بیان داشت: بعضی‎ها فکر می‎کردند، برجام تمام مشکلات را رفع می‎کند، اما هیچ یک از مشکلات بیکاری، مالی، افزایش تولید، بورس و … برطرف نشد.

 

IMG_8096 IMG_8095 IMG_8090 IMG_8087

IMG_8103IMG_8101

 

کرمی‎پور تصریح کرد: ما باید با اجرای اقتصاد مقاومتی تمام مشکلات را رفع کنیم، نه اینکه تکیه بر برجام داشته باشیم بر همین اساس مسئولان باید در این زمینه بیشتر فعالیت کنند.

وی افزود: ما پیگیر رفع مشکل کارکنان شهرداری که سه سال قبل زمین به آن‎ها واگذار شده و غیرقانونی بوده، هستیم.

 

IMG_8104 IMG_8107 IMG_8106

 

انتهای پیام/.

منبع خبر:فارس

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =