پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جیرفت افتتاح شد/ تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش سایت کنارصندل ،با حضور فرماندار جیرفت پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در جیرفت گشایش یافت.

 

IMG_8170

با حضور فرماندار جیرفت،معاونان ، بخشدار مرکزی ،مدیران سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت‎های جهاد کشاورزی شهرستان‎های جنوب کرمان، کشاورزان، گلخانه‎داران و… پنجمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‎ها، آبیاری، آبرسانی، بسته‎بندی، تجهیزات گلخانه‎ای و صنایع و ماشین‎آلات وابسته در این شهرستان افتتاح ‎شد.

احمد امینی‎روش فرماندار جیرفت در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه جنوب کرمان دارای ظرفیت‎ها و توانمندی‎های بسیاری به ویژه در بخش کشاورزی است، این نمایشگاه هر ساله در این شهرستان برگزار می‎شود.

وی بیان داشت: در سال جاری نیز نمایشگاه تخصصی کشاورزی با حضور ۱۷ استان کشور در شهرستان جیرفت برگزار شده است.

IMG_8189

امینی‎روش تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه دولت در حال حاضر بیشتر به بحث آب معطوف است در نمایشگاه سال جاری بیش از ۵۴ درصد از شرکت‎هایی که حضور دارند در راستای استفاده از دستاوردهای آبیاری نوین فعالیت می‎کنند.

وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از سوی شرکت‎های مختلف برای حضور در این نمایشگاه صورت گرفته است، افزود: تنها ۱۵ درصد از ظرفیت جنوب کرمان در حوزه آبیاری قطره‎ای ایجاد شده است.

امینی‎روش عنوان کرد: طی دو سال گذشته با توجه به سیاست‎های استاندار کرمان در بحث آب از جایگاه ۲۲ و ۲۳ به جایگاه اول و دوم راه پیدا کردیم.

فرماندار جیرفت ادامه داد: این ارتقا جایگاه نشان دهنده این است که دولت نگاه ویژه‎ای به مسائل کشاورزی و همچنین استفاده بهینه از منابع آبی دارد.

 

IMG_8222

مریم دهقان مدیر نمایشگاه تخصصی کشاورزی جیرفت نیز در این آیین زمان برگزاری نمایشگاه را ۱۳ تا ۱۶ دی ‎ماه خواند و اظهار داشت: نمایشگاه تخصصی کشاورزی ساعت ۱۵ تا ۲۱ شامگاه پذیرای فعالان بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی در محل سالن‎های مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان است.

وی گفت: در این نمایشگاه ۳۳ درصد شرکت‎ها در بخش نهاده‎ها «کود و سم» و تجهیزات گلخانه‎ای، ۵۴ درصد در بخش آبیاری و آبرسانی و مابقی در حوزه ماشین‎آلات کشاورزی حضور دارند.

دهقان اضافه کرد: ۳۴ درصد از کل شرکت‎کنندگان کالاهای جدیدی را در نمایشگاه ارائه می‎دهند تا تکنولوژی روز کشور را در منطقه جنوب کرمان با توجه به ظرفیت فراوان آن وارد کنند.

IMG_8161

وی بیان داشت: امیدواریم که مسئولان و کشاورزان با محصولات و تکنولوژی جدیدی که در نمایشگاه تخصصی کشاورزی ارائه می‎شود، بیشتر آشنا شوند تا زمینه رشد کشاورزی منطقه را فراهم آورند.

دهقان با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‎هایی گامی مثبت در راستای رشد و تعالی کشاورزی منطقه است، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ شرکت‎کننده از سراسر کشور در این نمایشگاه محصولات خود را ارائه می‎کنند.

 

IMG_8183 IMG_8136 IMG_8199 IMG_8144 IMG_8200 IMG_8216 IMG_8230 IMG_8194 IMG_8212 IMG_8205 IMG_8249 IMG_8252 IMG_8256 IMG_8259 IMG_8280 IMG_8268 IMG_8285 IMG_8290 IMG_8292 IMG_8234

 

انتهای پیام/.