رسانه ها باید زمینه مشارکت بیشتر مردم را در انتخابات پیش رو فراهم کنند /تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،نشست مطبوعاتی انتخابات و رسانه برگزار شد.

IMG_8321

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: فضای انتخابات در اختیار اصحاب رسانه است که با صداقت و دید عادلانه خود این فضا را ترسیم کنند تا شاهد آرامش بیشتری باشیم.

 

وی افزود: رسانه ها باید زمینه مشارکت بیشتر مردم را در انتخابات پیش رو فراهم کنند و هر رایی که مردم می دهند سرنوشت انقلاب را مشخص می کند لذا باید فضای همدلی را بر جامعه طنین انداز کرد.

وی گفت: در شرایط فعلی که هنوز شورای نگهبان نتایج نهایی صلاحیت داوطلبان نامزدی را اعلام نکرده هجمه های زیادی به این نهاد وارد شده که درست نیست و رسانه ها نباید در این بازی گرفتار شوند.

وی اظهار کرد: امیدواریم در انتخابات پیش رو هیچ گونه تخلف رسانه ای نداشته باشیم و رسانه ها در حفظ فضای همدلی و امید در مردم بیشتر تلاش کنند.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: جنگ امروز دشمنان، جنگ رسانه ای است لذا رسانه ها هوشیار باشند در مسیر حرکت دشمن گام برندارند.

وی بیان کرد: رسانه ها وظیفه سنگینی در زمینه ایجاد فرهنگ، کنترل فرهنگ و تبدیل فرهنگ درجامعه دارند.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران بر مبنای اسلام نهاده شده و سیاست های آن هم بر این مبنا انجام می شود لذا دشمنان با فرهنگ ناب اسلامی مشکل دارند.

انجم روز افزود: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب با فرهنگ ناب اسلامی مخالف بوده اند و هم اکنون هم در حال برنامه ریزی برای محو این فرهنگ هستند.

وی با اشاره به فتنه سال ۱۳۸۸ خاطرنشان کرد: این فتنه را دشمنان از طریق اخبار کذب و عده ای معاند با تبلیغات غیر واقع، برنامه ریزی و اجرا کردند که با بصیرت مردم در ۹ دی خنثی شد.

وی گفت: رسانه های دشمن کوچکترین مشکلات را بزرگنمایی می کنند و فضای داخل کشور را مشوش جلوه می دهند که وظیفه رسانه ها حفظ امنیت داخلی و شفاف سازی است.

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت افزود: اصحاب رسانه باید اعتماد مردم را با قلم صادقانه خود نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جلب کنند و از مشوش کردن جامعه بپرهیزند.

وی گفت: با توجه به حجم بالای رسانه ها در جنوب کرمان در حال پیگیری برای ایجاد شورای حل اختلاف مطبوعات هستیم و در حال حاضر تخلفات رسانه ای در دادگاه کیفری شعبه یک مرکز کرمان رسیدگی می شود.

IMG_8334

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هم در ادامه این نشست گفت: این اولین نشست پیشگیری از جرایم انتخابات است لذا امیدوارم بتواند در کاهش تخلفات رسانه ای تاثیرگذار باشیم.

حجت الاسلام سید احمد حسینی افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هر دو مهم است که باید زمینه حضور مردم را در این انتخابات ها فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه های دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم باید رسانه ها کمک کنند تا زمینه حضور پرشور مردم را در انتخابات پیش رو فراهم کنیم.

IMG_8295

رئیس خانه مطبوعات جنوب استان کرمان هم گفت: نقش خطیر رسانه ها در ایجاد توازن جامعه غیرقابل انکار است لذا اگر در مسیر درست حرکت کنند باعث توازن و در غیر این صورت باعث برهم خوردن نظم جامعه می شود.

بختیار مجاز افزود: باید تلاش کنیم انتخابات پیش رو با صحت و تامین اعتماد مردم برگزار شود و در این زمینه در مسیر قانون حرکت کنیم تا به مشکلی برنخوریم.

IMG_8300

دادستان جیرفت هم در این نشست گفت: رسانه ها در جهت سالم سازی فضای انتخابات حرکت و از تشویش فضای انتخابات پرهیز کنند.

مجید رستمی افزود: وظیفه رسانه ها سالم سازی و شفاف سازی جامعه است لذا مواظب باشید قلم و قدم خود را در مسیر منحرف نگذارید.

وی بیان کرد: آبروی افراد و احزاب خیلی مهم است لذا در دین اسلام هم در این زمینه سفارشات زیادی شده که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی گفت: احترام به قانون نشانه رشد جامعه است لذا قانون هر کشوری تجلی ملت آن کشور بوده و باید به آن احترام بگذاریم.

دادستان جیرفت خاطرنشان کرد: منافع عمومی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم و از اصل ولایت فقیه دفاع کنیم تا جامعه از گزند دشمنان محفوظ بماند.

IMG_8329

رییس پلیس فتای شهرستان جیرفت نیز گفت: اعلام ایمیل شخصی نامزدها و اطلاعات شخصی آنها جرم محسوب می شود و با متخلفین برخورد قانونی صورت می گیرد.

سروان محمدرضا نجارزاده افزود: سایت های که مجوز رسمی ندارند برای رفع این مشکل اقدام کنند لذا در صورت عدم رفع این مشکل این سایت ها بسته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی رصد شده و با متخلفین برخورد قانونی می شود لذا در فضاهای مجازی به همدیگر احترام بگذاریم.

انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بطور همزمان هفتم اسفند برگزار می شود.

IMG_8303 IMG_8306 IMG_8335 IMG_8311 IMG_8297IMG_8301

 

انتهای پیام/منبع ایرنا