رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت گفت:مادر باردار دچار تشنج شده بود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت گفت: اخبار منتشر شده مبنی بر کما رفتن مادر باردار در این بیمارستان ناصحیح است و این مادر دچار تشنج شده بود.

به گزارش سایت کنارصندل ، لیلا عارفی افزود: این مادر روز دوشنبه چهاردهم دی ماه در بیمارستان آیت الله کاشانی بستری شده و از دوازدهم تا روز بستری نیز دو بار حضوری مراجعه کرده بود.

وی گفت: این خانم به مدت سه روز در این بیمارستان تحت مراقبت بود و پزشکان در مرحله اول به دنبال زایمان طبیعی بودند که در مورد مادر انجام نشد و در نهایت از طریق سزارین نوزاد خود را در کمال سلامت به دنیا آورد.

وی افزود: این مادر شامگاه چهارشنبه گذشته تشنج کرد که این حالت اکلامپسی (مسمومیت حاملگی) است لذا بلافاصله پزشک مقیم زنان و متخصص بیهوشی اقدامات درمانی لازم را انجام دادند و به حالت عادی برگشت.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت گفت: این مادر با توجه به این که دچار تشنج شده بود برای مراقبت های بیشتر به بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت منتقل شد که ۲۴ ساعت در این بیمارستان تحت مراقبت بود و در صحت کامل قرار داشت.

وی گفت: پزشک معالج بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی(ره) برای این مادر انجام ام. آر. آی را تجویز کرد و با توجه به نبود این دستگاه در این منطقه با آمبولانس به نزدیکترین مرکز در شهرستان بم اعزام شد.

عارفی افزود: بلافصله بعد از انجام ام. آر. آی این مادر به بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت برگشت و نتیجه به پزشک متخصص زنان نشان داده و سلامت کامل این مادر توسط پزشک اعلام شد.

وی بیان کرد: تمامی مادرهایی که نوزاد خود را از طریق سزارین به دنیا می آورند سه روز تحت درمان پزشک قرار می گیرند که این مادر برای مراقبت بیشتر یک روز در بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی (ره) تحت درمان بود و برای گذراندن دوره درمان دوباره به این بیمارستان برگشت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر این مادر و نوزادش در صحت کامل هستند و امروز (یکشنبه) با رضایت از عملکرد پزشکان و پرسنل این بیمارستان با نوشتن رضایت کتبی و تشکر برای ارایه خدمات درمانی از این بیمارستان ترخیص شد.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی جیرفت گفت: در روند زایمان ها با توجه به سیاست وزارت بهداشت در مرحله اول زایمان طبیعی مدنظر است و در صورتی که روند زایمان طبیعی برای مادر و جنین مخاطره آمیز باشد سزارین انجام می شود.
وی افزود: در زمینه زایمان های طبیعی نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار و شاهد کاهش مرگ و میر نوزادان بوده ایم.

عارفی بیان کرد: یکی از نقاط قوت بیمارستان آیت الله کاشانی حضور ۲۴ ساعت پزشک مقیم است لذا با افزایش نیروهای کادر درمان این بیمارستان شاهد افزایش کیفیت خدمات به مراجعه کنندگان هستیم.

وی گفت: بخش مراقبت های بعد از زایمان با ۲۰ تخت برای بستری مادران و پس از زایمان آنها در سال جاری به بهره برداری رسید.

وی افزود: زایشگاه جدید بیمارستان آیت الله کاشانی نیز با یکهزار و ۸۰۰ متر مربع زیربنا در حال احداث است که طبق وعده پیمانکار در شش ماه آینده به بهره برداری می رسد.
عارفی اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۷۵۰ موالید در این بیمارستان انجام شد و رتبه پنجم بیمارستان های کشور را در زمینه موالید داریم.

منبع:ایرنا