نعمتی بخشدار مرکزی : دهیاران باید زبان گویای مشکلات مردم باشند و برنامه مدونی را برای توسعه روستا تعریف کنند/تصاویرجلسه


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،همایش ماهانه دهیاران بخش مرکزی جیرفت ،با حضور بخشدار مرکزی،دهیاران وتعدادی از شوراهای اسلامی بخش مرکزی در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار شد.

IMG_8927

منصور نعمتی بخشدار مرکزی جیرفت در این همایش با اشاره به ضرورت آشنایی دهیاران و شوراهای روستایی با قوانین اظهار کرد: مهمترین و اصلی ترین فایده آشنایی با قوانین، پیشگیری از بروز تخلفات درحوزه روستا است.

نعمتی افزود: هرگونه کوتاهی در اجرای قوانین، متوجه دهیاران و شوراهای اسلامی است که درصورت مشاهده با متخلف برخورد می شود.

 

وی گفت: بسیاری از مشکلات روستاها می تواند با نظر دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برطرف شود و تمام دهیاران و شوراهای اسلامی روستا باید از آموزش کافی برخوردار شوند.

نعمتی با توجه اطلاع رسانی در مورد مهلت قانونی ثبت علائم حیاتی گفت: ۱۰ روز برای ثبت وفات و ۱۵ روز برای ولادت ،ازدواج و طلاق بیشتر فرصت نیست که باید اطلاع رسانی شود و حائز اهمیت است.

وی یادآور شد : هر چه سریع تر روستاهایی که ساختمان دهیاری دارند از جمله روستای دوبنه ،باغبابوئیه ،هوکرد و نارجوئیه در جهت تکمیل و راه اندازی این ساختمان اقدام نمایند.

IMG_8884

بخشدار مرکزی عنوان کرد : دهیاران موظفند یک پرونده پرسنلی در حراست فرمانداری تشکیل نمایند.

وی گفت: دهیاران بر نانوایی ها و عاملین سوخت و آرد در روستاها نظارت داشته باشند و همچنین در خصوص تمدید اعتبار و دفاتر سازمان بیمه سلامت در روستا اطلاع رسانی کنند.

نعمتی تصریح کرد: دهیاران به عنوان مجریان مصوبات شوراها نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار در روستاها دارند و یکی از اقدام های مهم برای توسعه پایدار در روستاها حمایت از سرمایه گذار است که با احیای ظرفیت های موجود در روستاها می توان در ایجاد درآمد پایدار موثر عمل کرد.

وی گفت: دهیاران تلاش کنند تا اجرای طرح هادی در روستاها بطور جدی دنبال شود و نیز باید از انجام هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در این مناطق جلوگیری به عمل آید.

IMG_8889

بخشدار مرکزی تصریح کرد: دهیاران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی که در فضای تعاملی شوراها انتخاب شده اند، باید با آشنایی به وظایف خود زبان گویای مشکلات مردم باشند و برنامه مدونی را برای توسعه روستا تعریف کنند.

وی افزود:با توجه به فرا رسیدن زمان تصویب بودجه دهیاری (سال ۹۵) دهیاران کلیه اقدامات و پروژه های پیش بینی شده برای سال آینده را به صورت مکتوب با تاییدیه شورای اسلامی روستا تا پایان دی ماه تحویل مسئول مالی دهیاری نمایند

وی خاطرنشان کرد:طبق دستورالعمل بخش نامه بودجه سال ۹۵ اولویت با پروژه های نیمه تمام است.

 

نعمتی با اشاره به وظایف دهیاران اظهار داشت: وظیفه اصلی دهیاران ایجاد تعامل مطلوب و دوسویه بین مسئولان و مردم است که این کار برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر روستاها مفید خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران باید سطح فرهنگ عمومی را با استفاده از افراد نخبه روستایی و ارتباط مستمر با نهادها و دستگاه‌های اجرایی ارتقا بخشیده و زمینه را برای توسعه روستاها فراهم کنند.

IMG_8891

نعمتی با اشاره به اینکه خدمات مطلوبی به روستاییان ارائه شده، گفت: باید سعی در تقویت زیرساخت‌های اقتصادی روستاها کنیم تا جوانان روستایی مجبور نشوند برای کسب درآمد و شغل به شهرها مهاجرت کنند.

وی مدیریت زباله و پسماند را در روستا از مهمترین وظایف دهیاران دانسته و اذعان کرد دهیاران باید با توجه به بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارند زباله روستاها را کنترل و مدیریت کنند تا بتوانند نمایی زیبا از روستا ارائه دهند.

IMG_8900

 

در بخشی از این همایش نعمتی برگزاری انتخاباتی سالم را دغدغه همه مسئولین شهرستان دانست وگفت:امیدواریم درانتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال دولت و ملت ؛ همدلی و همزبانی نامگذاری شده باحضور حداکثری ومشارکت مردم صفحه ای طلایی برتاریخ این مرز و بوم بیافزاییم.

نعمتی افزود : علاوه بر وظیفه دینی و قانونی ما در برگزاری انتخاباتی پرشکوه این دوره تفاوت دیگری برای شهرستان و بخش مرکزی دارد ٬ آن هم اعتماد مسئولین به مردم منطقه می باشد

 

وی افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی و مسئولین و افراد تأثیر گذار روستاها باید روی قضیه انتخابات بخصوص در برقراری امنیت و حفاظت از بیت المال حامی و کمک دست برگزار کنندگان انتخابات باشند.

وی ضمن تاکید بر بی طرفی دهیاران در انتخابات مجلس آینده اظهار داشت : مهم نیست چه کسی رای می آورد ، مهم آنست که همه کاندیداها اصلح هستند و مهمتر آنکه مردم آنها را انتخاب می کنند و آنچه که مردم انتخاب می کنند حتماً خیر است و آنچه که مهمتر از همه چیز است حضور باشکوه مردم همچون گذشته در پای صندوقهای رای است.

 

IMG_8938

 

انتهای پیام/.