تلاش ایمان فاریابی برای پوشیدن دوباره پیراهن تیم ملی کشتی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, شهرستان جیرفت چهره‌های موفقی در رشته کشتی فعالیت می‌کنند که در طول چندین سال با تلاش و زحمت توانسته‌اند به جایگاه‌های خوبی دست پیدا کنند.

بنابراین گزارش در این میان در گود کشتی نام ایمان فاریابی در جیرفت و استان کرمان شناخته شده است، جوانی که با انگیزه توانسته است در سن ۲۱ سالگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را تجربه کند، ماحصل این گزارش گفت‌وگو با این ورزشکار جیرفتی است که در ادامه آمده است:

تمرینات سخت  و طاقت‌‌فرسا برای برگشتن به تیم ملی

ایمان فاریابی مدتی است که به دلیل مصدومیت و عدم آمادگی از بین ملی پوشان جدا شده و دوباره در اندیشه برگشتن به اردوی تیم ملی و پوشیدن پیراهن با ارزش این تیم است.

وی با اشاره به تمرینات سخت و طاقت‌فرسای خود می‌گوید: در طول شبانه روز سه جلسه تمرین دارد و در حال حاضر حدود ۱۰ سال است که به طور حرفه‌ای ورزش کشتی را کار می‌کنم و طی این مدت علاوه بر اینکه بیش از ۲۰ مدال قهرمانی استان را در رده‌های مختلف سنی کسب کرده‌ام، توانسته‌ام پیراهن تیم ملی را هم در سنین نوجوانانی و جوانانی بر تن کنم.

افتخارات کشتی‌گیر جیرفتی

فاریابی افزود: کشتی عشق و علاقه من است و من با کشتی بزرگ شده‌ام و تمام تلاش خود را برای راهیابی به تیم ملی و قرار گرفتن در کنار بزرگان این رشته به کار گرفته‌ام.

وی قهرمانی انتخابی تیم ملی در رده نوجوانان در سال ۱۳۹۲ و راه یافتن به مسابقات جهانی باکو آذربایجان، مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی جام جهانی شاهد در سال ۹۳ در تهران، عضو تیم ملی بزرگسالان کشتی در دیدارهای دوستانه‌ای که کشتی‌گیران کشورمان با آفریقا برگزار کردند را در کارنامه کشتی خود قرار داد.

پهلوان استان در سال ۹۴

به گزارش فارس در مسابقات کشتی پهلوانی استان که چند ماه پیش در کرمان برگزار شد، ایمان فاریابی در وزن مثبت ۹۰ کیلوگرم توانست، مقام قهرمانی را به دست آورد و عنوان پهلوان استان را به مدت یک سال از آن خود کند و در مسابقات گراپلینگ بزرگسالان ایران هم که امسال برگزار شد به مقام سوم کشور دست پیدا کرد.

راه رفته را باید رفت

کشتی‌گیر جوان جیرفتی گفت: با وجود تمامی مشکلات مالی و عدم توجه به این رشته در سطوح مختلف عزم خود را جزم کرده‌ام تا بتوانم برای شهرم افتخارآفرین باشم و بتوانم با همین امکانات اندک خود را به تمرینات منسجم و حساب شده کشتی‌گیران در سطح ملی برسانم.

فاریابی افزود: راهی را که انتخاب کرده‌ام با تلاش و پشتکار دنبال خواهم کرد و با وجود تمامی بی‌مهری‌ها این راه را ادامه خواهم داد.

گلایه از مسئولان از زبان کشتی‌گیر قهرمان

با توجه به فراز و نشیب‌هایی که در ورزش‌های مختلف وجود دارد و عدم حمایت‌های اولیه از ورزشکاران کشتی‌گیر جوان جیرفتی از عدم حمایت‌های مسئولان گلایه‌مند است و می‌گوید: حتی در برخی از مسابقات که مقام‌های کشوری یا استانی کسب می‌کردم و افتخارآفرینی برای استان و شهرستان جیرفت داشتم، حتی لوح تقدیری هم به یادگار از مسئولان این منطقه دریافت نکردم.

وی از مربیان خود از جمله مجید فاریابی و علی آفتابی که از پایه در آمادگی او نقش داشتند و همچنین از رشید محمد‌زاده و عبدالله چمن‌گلی که در اردو های تیم ملی مشوق و راهنمای او بودند، تقدیر کرد.

 گزارش از علی سعیدی گراغانی