. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 8211 تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 | 05:05 ق.ظ

برگزاری دوره های آموزشی طرح توانمندی جوامع روستایی در روستای صولان بخش چاه دادخدا قلعه گنج

به گزارش سایت کنارصندل,  طرح توانمندی جوامع محلی و روستایی از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در روستای توریگ سه صولان از توابع بخش چاه دادخدا در حال اجراست. این طرح که جز پروژه های بین المللی ادراه کل منابع طبیعی می باشد با مشارکت بنیاد مستضعفان درحال اجرا می باشد. […]

به گزارش سایت کنارصندل,  طرح توانمندی جوامع محلی و روستایی از طرف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در روستای توریگ سه صولان از توابع بخش چاه دادخدا در حال اجراست.

IMG-20160124-WA0018

این طرح که جز پروژه های بین المللی ادراه کل منابع طبیعی می باشد با مشارکت بنیاد مستضعفان درحال اجرا می باشد.

مهندس موسی امیری رئیس اداره منابع طبیعی قلعه گنج  از کاشت بیش از شش هزار اصله نهال در این روستا با مشارکت و حفاظت اهالی و ساکنین روستا و  برگزاری بیش از پانزده جلسه ی آموزشی در راستای اجرای طرح توانمندسازی برای اهالی این روستا در سال جاری خبر داد.

IMG-20160124-WA0019

مهندس حسین مشایخی رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان طی بازدید از طرح نهال کاری این روستا که با همراهی بخشدار بخش چاه دادخدا انجام شد و در حاشیه ی برگزاری جلسه ی آموزشی در جمع اهالی توریگ  سه اظهار داشتند؛

دوره های آموزشی در راستای توسعه ،عمران، آبادانی و به منظور حفاظت و توسعه ی عرصه ی منابع طبیعی تشکیل می گردد.

و مباحث مطرح در این دوره به تقویت بنیان خانواده ها و نحوه ی چگونگی حفاظت از عرصه های منابع طبیعی است که در جهت اجرای پروژه ی بین المللی طرح ترسیب کربن صورت می گیرد.

IMG-20160124-WA0020

وی در بخشی از سخنان خود همچنین بیان داشت: بنده معتقدم هر چقدر اداره کل منابع طبیعی در این مناطق و روستاها پروژه و طرح و عملکرد قابل توجهی داشته باشد درصورتی که خدای ناکرده اهالی و مردم قدر ندانند در واقع عملکرد ما جایگاه حفاظتی پیدا نخواهد کرد که بدین منظور طبیعی است در بین مردم یکسری فعالیت ها و دوره های آموزشی به مردم ارائه بشود و خروجی و برآیند اینگونه اقدامات مشترک با مردم موجب رشد و توسعه و آبادانی منطقه و روستا می شود.

ادیب حیدری

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =