گروه نانودراما با نمایش خیابانی مهاجران سینه سرخ / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ، در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با سایکودرام خیابانی « مهاجران سینه سرخ » تولید گروه « نانودراما »(از نمایش های برگزیده دهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان) نمایش درمانی انجام می شود.

ز

نویسنده و کارگردان این نمایش را علی محمد رادمنش از هنرمندان بسیار خوب و افتخار آفرین جنوب کرمان به عهده دارد.

وی در مورد خلاصه ی نمایش گفت : یک درمانگر سعی می کند از طریق نمایش درمانی به مداوای بیمارانی بپردازد که دچار بحران های روحی و روانی متاثر از جنگ هستند.

شیوه ی اجرایی این نمایش، دراماتراپی Drama therapy است. شیوه ای که دکتر مورنو (روانشناس) در اوایل قرن ٢٠ در وین بنیان گذاشت و موضوع آن را چنین تعریف کرد: تئاتر درمانی نوعی کاوش علمی جهت دریافت حقیقت از طریق شیوه های نمایشی است . در تئاتردرمانیِ «مهاجران سینه سرخ» به افراد دچار بحران روحی و روانی ناشی از جنگ کمک می شود تا با تجسم و نقش بازی کردن، به بازنگری مشکل خود بپردازند.

ط

در این درام درمانی، یک درمانگر هندی با قراردادن درمانجوها در شرایط مشابه با آن چه که برای آن ها  رخ داده و مسیر زندگی شان را مسدود کرده است، موقعیتی فراهم می کند که آن شخص بتواند با کم کردن فاصله ی کنش عاطفی و شناختی به بررسی و گره گشایی مشکل خود بپردازد.

درمانجوهای این نمایش عبارتند از یک زن افغانستانی که همسر خود را در حمله ی طالبان در شب عروسی اش از دست داده است، یک آفریقایی که نامزدش توسط نیروهای بوکوحرام دزدیده شده است و مدتهاست که منتظر آزادی اوست. یک جوان عاشق موسیقی که خانواده اش را در اثر حمله ی نیروهای داعش در کنسرت پاریس از دست داده است و یک دختربچه کرد ایزدی که شاهد کشته شدن خانواده اش توسط داعش بوده است.

طط

درمانگرهندی با کمک گرفتن از مردم موقعیت هایی که درمانجوها در هنگام اتفاق برایشان رنج آور و فاجعه بار بوده است را به نمایش در می آورد تا با تکرار و بازسازی از فشار روحی آن ها بکاهد.او از راه درام درمانی گذشته- حال و آینده ی درمانجو را جست وجو نی کند تا درهای بسته ی ذهن او را بگشاید. همین طور به بررسی رویاها و تخیلات آنها می پردازد تا آن ها را بار دیگر به زندگی و امیدواری به حیات بازگرداند اما دشوارترین کار برای او درمان دختربچه است که شاهد کشته شدن خانواده اش توسط داعش بوده است.

ث

بازیگران این نمایش :

 علی محمد رادمنش، فاطمه رادمنش، عدنان محمدی پور، محمد حسین اثنی عشری، یکتا توکلیدستیاران کارگردان: امیرعلی قلی پور، حمید صدری/ طراح صحنه: مهران سیفعلی پور/ طراح لباس: مرضیه رادمنش/ آهنگساز: سامان ویژه/ نوازندگان:  گروه سیحامون ( سامان ویژه، عرفان کامفر، مهریار قنبری)/ منشی صحنه: مریم سیفعلی پور / مدیرصحنه: محبوبه سیفعلی پور / طراح گریم: منیره سیفعلی پور/ عکاس: علی غیاثی/ تصویربردار: امیر یزدانی پناه / روابط عمومی: احسان خیرمند / برنامه ریز: محمدحسین رضایی / طراح پوستر و بروشور: امید ضیاالدینی

صثللل لل ق

اجراها: ۵ بهمن، ساعت ۵ عصر، محوطه ی تئاتر شهر/۱۰ بهمن، ساعت ۵ عصر، محوطه ی خانه هنرمندان

انتهای پیام/.