. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 8341 تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 بهمن 1394 | 09:33 ق.ظ

ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد:

دغدغه ی دستگاه قضا این است که کار فرهنگی انجام دهیم تا جرم در جامعه کاهش پیدا کند

به گزارش سایت کنارصندل ، محمد محقق ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد در گفتگو با خبرنگار ما در مورد نقش و انجام کار فرهنگی در کاهش جرم گفت: دغدغه ی دستگاه قضا این است که کار فرهنگی انجام دهیم تا جرم در جامعه کاهش پیدا کند.     محقق با توجه به نقش مهم روحانیون و معلمین […]

به گزارش سایت کنارصندل ، محمد محقق ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد در گفتگو با خبرنگار ما در مورد نقش و انجام کار فرهنگی در کاهش جرم گفت: دغدغه ی دستگاه قضا این است که کار فرهنگی انجام دهیم تا جرم در جامعه کاهش پیدا کند.

 

محقق

 

محقق با توجه به نقش مهم روحانیون و معلمین در انجام کار فرهنگی بیان کرد: از این افراد انتظار می رود ارزش هایی را که ما در جامعه داریم جا بیندازند و نقش فرهنگ و مسائل فرهنگی را در تعالی روح و روان افراد را برای همه بازگو کنند زیرا فرهنگ باعث رشد در همه ی زمینه ها می شود.

 

ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد بیان کرد: در دستگاه قضایی برای انجام کار فرهنگی کمبود نیروی انسانی نداریم بلکه نیاز به بودجه فرهنگی داریم تا بتوانیم از افراد متخصص در زمینه روانشناسی ، جامعه شناسی و تخصص های لازم دیگر کمک بگیریم.

 

محقق خاطر نشان کرد برخورد فیزیکی پلیس درباره کاهش جرم به عنوان آخرین راهکار می تواند حدود ۲۰ درصد تاثیرگزار باشد البته اگر برخورد به موقع باشد. پس بهترین راه پیشگیری از جرائم کار فرهنگی است.

 

ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد در ادامه به نقش مردم در کاهش جرائم اشاره کرد و گفت: مردم باید قانون پذیر باشند و این خصلت در وجودشان نهادینه شود تا با دستگاه قضا همکاری داشته باشند.

 

محقق یادآور شد یک کار فرهنگی خوب که می تواند انجام شود در رابطه با نقش و اهمیت فراوان مشاوره قبل از ازواج است . متاسفانه بیشترین آسیب اجتماعی شهرستان طلاق است که می تواند نتیجه عدم مشاوره قبل از ازواج باشد.

 

ریاست دادگستری شهرستان عنبرآباد بیان داشت: بعضی از جرائم ماخذ مالی دارند نظیر سرقت ،چک برگشتی و دادخواست های حقوقی که با توجه به زیزبنای کشاورزی این شهرستان از نرخ محصولات کشاورزی تاثیر می پذیرد. وی همچنین اظهار امید واری کرد بتوانیم با انجام کارهای فرهنگی کاهش چشم گیری خیلی از جرائم که بیشترین آنها ایراد ضرب و جرح است را شاهد باشیم.

 

خبر: خدیجه اصغری (عنبرآباد)

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =