. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 9006 تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 | 05:58 ق.ظ

با حضور معاون عمرانی استاندار

طرح آبیاری قطره ای در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در روستای باقراباد افتتاح شد

به گزارش سایت کنارصندل ،طرح آبیاری قطره ای ناصربحرینی با حضور معاون عمرانی استاندارکرمان، فرماندار جیرفت ، رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان، و جمعی از مسوولان محلی این شهرستان افتتاح شد.   ناصر بحرینی در آیین افتتاح این طرح در جمع مسوولان و خبرنگاران گفت: طرح آبیاری قطره ای در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار […]

به گزارش سایت کنارصندل ،طرح آبیاری قطره ای ناصربحرینی با حضور معاون عمرانی استاندارکرمان، فرماندار جیرفت ، رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان، و جمعی از مسوولان محلی این شهرستان افتتاح شد.

IMG_9759

  ناصر بحرینی در آیین افتتاح این طرح در جمع مسوولان و خبرنگاران گفت: طرح آبیاری قطره ای در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در روستای باقراباد از توابع شهرستان جیرفت اجرا شده است.

مدیر طرح آبیاری ۸۰ هکتاری افزود: این طرح با اورده شخصی به اعتبار شش میلیارد ریال به مدت چهار ماه بهره برداری رسیده است.

  ناصر بحرینی با اشاره به توجه استاندار به بحث آب و طرح پلیس آب،بیان کرد: طرح پلیس آب که بصورت پایلوت در استان کرمان برنامه‌ریزی و در حال اجراست طرح بسیار خوبی است که به طور کلی در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کرده و از این محل هم محیط زیست را از تخریب نجات داده و هم نسل آینده امیدوار به ادامه کشاورزی در استان بوده و بخشی از آب را در شرب استفاده کنیم.

وی در ارتباط با اهمیت آبیاری قطره ای اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بحران های اساسی در بخش کشاورزی مسئله کمبود آب و مدیریت مصرف بهینه آن می باشد تصمیم گرفتم اینکار مهم را انجام دهم که به لطف پروردگار امروز شاهد افتتاح این طرح می باشیم.

IMG_9756

بحرینی اجرای طرح پروژه آبیاری قطره ای در مزارع و باغات مرکبات را امر ضروی دانست و افزود: این طرح دارای مزایای از قبیل کاهش مصرف آب و برق و افزایش راندمان آبیاری-کاهش هزینه های مربوط نیروی انسانی و برق-زمان بندی دقیق آبیاری بر اساس نیاز آبی گیاه- افزایش محصولات کشاورزی تا سقف ۲۵ درصد و امکان مصرف کودبه همراه سیستم آبیاری می باشد،که بازدهی ایده الی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

IMG_9750

ناصر بحرینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، تصریح کرد: ما با انجام صرفه جویی در آب و ایجاد اشتغال و ایجاد محصولات کشاورزی هم در مصرف اب صرفه جویی کرده و هم با تولیدمحصولات داخلی از ورود محصولات خارجی حلوگیری کرده و باعث استقلال در تولید می شود و علاوه بر اینها باعث اشتغال زایی می شود و همین اشتغالزایی باعث کاهش اسیب های اجتماعی می شود.

IMG_0185 IMG_0189

 ناصر بحرینی در پایان این ایین از معاون عمرانی استاندارکرمان،فرماندار جیرفت ، رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان، و از همه کسانی که دراین طرح ما را همکاری کردند تشکر کرد.

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهار =