طرح آبیاری قطره ای در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در روستای باقراباد افتتاح شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،طرح آبیاری قطره ای ناصربحرینی با حضور معاون عمرانی استاندارکرمان، فرماندار جیرفت ، رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان، و جمعی از مسوولان محلی این شهرستان افتتاح شد.

IMG_9759

  ناصر بحرینی در آیین افتتاح این طرح در جمع مسوولان و خبرنگاران گفت: طرح آبیاری قطره ای در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار در روستای باقراباد از توابع شهرستان جیرفت اجرا شده است.

مدیر طرح آبیاری ۸۰ هکتاری افزود: این طرح با اورده شخصی به اعتبار شش میلیارد ریال به مدت چهار ماه بهره برداری رسیده است.

  ناصر بحرینی با اشاره به توجه استاندار به بحث آب و طرح پلیس آب،بیان کرد: طرح پلیس آب که بصورت پایلوت در استان کرمان برنامه‌ریزی و در حال اجراست طرح بسیار خوبی است که به طور کلی در بخش کشاورزی صرفه‌جویی کرده و از این محل هم محیط زیست را از تخریب نجات داده و هم نسل آینده امیدوار به ادامه کشاورزی در استان بوده و بخشی از آب را در شرب استفاده کنیم.

وی در ارتباط با اهمیت آبیاری قطره ای اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از بحران های اساسی در بخش کشاورزی مسئله کمبود آب و مدیریت مصرف بهینه آن می باشد تصمیم گرفتم اینکار مهم را انجام دهم که به لطف پروردگار امروز شاهد افتتاح این طرح می باشیم.

IMG_9756

بحرینی اجرای طرح پروژه آبیاری قطره ای در مزارع و باغات مرکبات را امر ضروی دانست و افزود: این طرح دارای مزایای از قبیل کاهش مصرف آب و برق و افزایش راندمان آبیاری-کاهش هزینه های مربوط نیروی انسانی و برق-زمان بندی دقیق آبیاری بر اساس نیاز آبی گیاه- افزایش محصولات کشاورزی تا سقف ۲۵ درصد و امکان مصرف کودبه همراه سیستم آبیاری می باشد،که بازدهی ایده الی در بخش کشاورزی خواهد داشت.

IMG_9750

ناصر بحرینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی ، تصریح کرد: ما با انجام صرفه جویی در آب و ایجاد اشتغال و ایجاد محصولات کشاورزی هم در مصرف اب صرفه جویی کرده و هم با تولیدمحصولات داخلی از ورود محصولات خارجی حلوگیری کرده و باعث استقلال در تولید می شود و علاوه بر اینها باعث اشتغال زایی می شود و همین اشتغالزایی باعث کاهش اسیب های اجتماعی می شود.

IMG_0185 IMG_0189

 ناصر بحرینی در پایان این ایین از معاون عمرانی استاندارکرمان،فرماندار جیرفت ، رییس سازمان کشاورزی جنوب کرمان، و از همه کسانی که دراین طرح ما را همکاری کردند تشکر کرد.

انتهای پیام/.