رسانه ها از هنر قلم برای حضور حداکثری در انتخابات استفاده کنند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

untitled

 

به گزارش سایت کنارصندل ، سرمربی صالحین بسیج رسانه استان کرمان، آیه ۳۶ سوره اسراء را دستورالعمل قرآنی برای اصحاب رسانه دانست و بر توجه به وظایف رسانه ها در برهه انتخابات تأکید کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام عسکری، سرمربی حلقه صالحین بسیج رسانه استان، عصر دیروز (۲۷بهمن)در نشست «روشنگری و اخلاق انتخاباتی» آیه ۳۶ سوره اسراء را دستورالعمل قرآنی برای اصحاب رسانه دانست و گفت: دنباله روی از آنچه به آن علم نداریم، نباید کرد.

 

 

وی اهداف اصلی رسانه ها را مورد توجه قرار داد و در این باره با تأکید بر دانستن سمت و سوی حرکت از سوی رسانه ها؛ یکی از اهداف اصلی رسانه ها را اطلاع رسانی به موقع، به هنگام و مفید فایده و مستمر دانست و افزود: در فرهنگ قرآنی به اخبار بزرگ، نبأ گفته شده است.

 

 

حجت الاسلام عسکری، با بیان اینکه گاهی جامعه آمادگی دریافت بعضی از اخبار را ندارد؛ زمینه سازی را مهم خواند و افزود: گاهی خبر مطابق واقع است اما جامعه را دچار شوک می کند.

 

 

وی تأمین نیازهای فکری و علمی جامعه را به عنوان دومین هدف رسانه ذکر کرد و با اشاره به اشکالات وارد شده توسط وهابیت، از جمله کارهای شهید مطهری به عنوان یک صاحب قلم مسئول، توجه به نیازهای جامعه دانست و در این باره بر نیازهای سیاسی، اعتقادی و… تأکید کرد و گفت: حضور مردم در صحنه را می توان با هنر قلم، رقم زد.

 

 

امام جمعه سابق جیرفت ادامه داد: خداوند برای سخت ترین موضوعاتی که برای بشر قابل لمس نبود از طریق هنر برای انبیاء آموزش داد؛ گفت: صاحبان قلم هنرمند هستند و انتخابات، موضوع سیاسی مهمی است که با قلم می توان تحول و حرکت ایجاد کرد.

 

 

وی با افزودن اینکه باید از مسائلی که مورد تهاجم قرار می گیرد به تبیین و دفاع بپردازیم؛ اظهار داشت: اصحاب رسانه ها باید پاسخگویی به نیازهای جامعه را در برهه های مختلف مد نظر قرار داده و در رسانه خود به آن بپردازند اما متأسفانه بعضی رسانه ها فقط دنبال منفعت مادی خود هستند.

 

 

حجت الاسلام عسکری یکی از نیازهای جامعه را هدایت افکار عمومی در موضوع انتخابات دانست و بیان داشت: در اینجا رسالت اصحاب قلم، تبلیغ برای حضور حداکثری، انتخاب اصلح با دادن معیارها نه تعیین مصداق ها و متناسب با نیازهای جامعه و اخلاق انتخاباتی و فرهنگی انتخاباتی است.

 

 

وی با افزودن اینکه مسئولین فرهنگی هم گاهی فرهنگ را بد معنا می کنند؛ نقد محترمانه را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: مطالب را عالمانه و منصفانه به جامعه نشر بدهید و در هر سه محور طبق دستور قرآنی(آیه ۱۲۵ سوره مبارکه نحل) عمل کنید.

 

 

حجت الاسلام عسکری بر اساس این آیه شریفه، تفاوت حکمت و موعظه را مورد توجه قرار داد و گفت: عده ای از مردم باید با احساسات و عواطف با آنها برخورد کرد و عده ای با عقل و برهان و اندیشه ارتباط برقرار کرد و منظور از جدال احسن یعنی همان چیزی که در اخلاق انتخاباتی باید مورد توجه باشد زیرا نباید به افراد جسارت کرد.

 

 

وی یکی از کارهای هنرمندانه قرآن را سئوال از مردم و وادار کردن آنان به اندیشیدن در آن موضوع دانست و در این زمینه به تعدادی از آیات قرآن استناد کرد و گفت: اصحاب رسانه می توانند از این شیوه پیروی کنند.

 

 

امام جمعه سابق جیرفت گفت: آیا کسی که صاحب اندیشه و آگاهی است به مجلس سزاوار تر است یا کسانی که صرفاً سابقه فامیلی دارند و…؟ و آیا کسی که با آمریکا هماهنگ است شایستگی دارد؟ آیا در دشمنی آمریکا شک است؟

 

 

وی به بحث نفوذ هم اشاره کرد و شیطان و منافقین را از مصادیق قرآنی نفوذ ذکر کرد و گفت: اینها امر به منکر و نهی از معروف می کنند و امروز هم رهبر داعش فتوا داده شرکت در انتخابات ایران، کفر است.

 

 

حجت الاسلام عسکری توجه به عزت ملی، سربلندی جامعه، لزوم دخالت در تعیین سرنوشت و ناکام گذاشتن دشمنان، بیان اهمیت و جایگاه مجلس، کارایی مجلس شورای اسلامی و خبرگان را از مسائلی دانست که در بحث انتخابات باید برای مردم تبیین شود.

 

 

وی همچنین در خصوص مسائل تبیینی برای مردم به هدف از اعزام نیرو به سوریه هم اشاره کرد و گفت: اینها باید با استدلال در جامعه بیان شود.

 

 

حجت الاسلام عسکری با استفاده از فرمایش رهبری مبنی بر اینکه «مجلس از ارکان شامخ نظام است» تصریح کرد: باید افراد مطمئنی به مجلس راه پیدا کنند و برای همه موارد، معیار ارائه دهیم نه اینکه مصداق مشخص کنیم.

 

 

امام جمعه سابق جیرفت، تقوا و شجاعت را از دیگر مواردی دانست که باید در انتخاب افراد به آن دقت شود؛ افرادی که با شجاعت بتوانند حرف خود را بزنند.

 

 

وی افزود: کاندیدایی که دنبال نان ندویده و گرسنگی را در زندگی حس نکرده و نمی داند بی پولی چیست؛ نمی تواند درد فقیر مستضعف را حس کند و لذا نمی تواند هیچوقت به فکر فقرا باشد.

 

 

حجت الاسلام عسکری با بیان اینکه کسانی که وام دار دیگران هستند و وابستگان به قدرت و ثروت، نمی توانند نماینده مفیدی باشند؛ افزود: باید کسانی بیایند که کشور را در هجوم مختلف دشمن، حفظ کنند و برای مسائل معیشتی مردم برنامه داشته باشند و متناسب با نیازهای جامعه، هدف داشته باشند و ما باید القاء یک موضوع مهم کنیم و آن اینکه پیروز انتخابات، مردم هستند نه آن کسی که رأی می آورد و این معنا را القاء کنیم که شکست نیست.

 

 

سیدابراهیم یزدی، مسئول بسیج رسانه استان هم ۲۲ بهمن را جلوه ویژه ای از بیعت مردمی با رهبری دانست و با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت: مردم با صلابت،ایمن و خلوصی که به نظام دارند وارد صحنه می شوند و این آزمونی الهی است.

 

 

وی با تأکید بر انتخاب افرادی که شایستگی حضور در مجلس دارند؛ افزود: این نشست با هدف، آشنایی رسانه ها با وظایف خود در ابعاد مختلف تشکیل شده است.

 

 

انتهای پیام/.