. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 9167 تاریخ انتشار : شنبه 1 اسفند 1394 | 05:45 ق.ظ

آیت‎الله خاتمی:

التهاب‎آفرینی در هنگام انتخابات جنایت است / مجلس خبرگان تقویت رهبری است

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: افراد فهرست گنجی حامی نظام اسلامی و آخوند دربار امام زمان (عج) هستند و مایه افتخار آن‎ها است.التهاب‎آفرینی در هنگام انتخابات جنایت است و مجلس خبرگان تقویت رهبری است.     به گزارش سایت کنارصندل ،به نقل از فارس ، آیت‎الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در جمع […]

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: افراد فهرست گنجی حامی نظام اسلامی و آخوند دربار امام زمان (عج) هستند و مایه افتخار آن‎ها است.التهاب‎آفرینی در هنگام انتخابات جنایت است و مجلس خبرگان تقویت رهبری است.

IMG_8616

 

 

به گزارش سایت کنارصندل ،به نقل از فارس ، آیت‎الله سید احمد خاتمی شامگاه جمعه در جمع مردم این شهرستان اظهار داشت: «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، شعار از جان بر آمده، این ملت است که کسی آن را نساخته، بلکه عشق آفریننده آن بوده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه جیرفتی‎ها پیشینه درخشانی در قبل و بعد از انقلاب تا کنون دارند، بیان داشت: ما مردم جیرفت را به عنوان میزبان مقام معظم رهبری در زمان تبعید می‎شناسیم که در دوره غربت ولایت نیز آقا را تنها نگذاشتند.

 

 

خاتمی با بیان اینکه همگی مواضع مرا می‎دانند که روشنگری می‎کنم، تصریح کرد: کاندیداها طلبکار مردم نیستند، بلکه همواره بدهکار آن‎ها هستند و در صورتی که مردم صلاح دانستند، آن‎ها را انتخاب می‎کنند در غیر این صورت نباید مواضع کاندیداها فرق کند.

 

 

وی افزود: منافقان در دوره نخست مجلس یک بیانیه دادند که ملت آگاه ایران به فهرست ما رأی می‎دهند، اما پس از انتخابات که مردم از آن‎ها تبعیت نکردند، گفتند، خلق ناآگاه ایران و این برخورد منافقانه است.

 

 

خاتمی با تأکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی بر پایه مردم‎سالاری دینی شکل گرفته است، عنوان کرد: این مردم گاه به کسی اعتماد می‎کنند و گاه بر خلاف آن است و در هر صورت کسی حق حتی ذره‎ای اهانت به آن‎ها را ندارد.

 

IMG_8627

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: یک تصویر شبکه رسانه‎ای ضد انقلاب از بنده دارد و در تلاش است تا امثال من را به عنوان اپوزیسیون دولت معرفی کنند که برخی از سایت‎های داخلی و کانال‎های تلگرام نیز با این دروغ همسو می‎شوند.

 

 

 

وی با بیان اینکه ما ولایتمدار هستیم و ولایتمداران اپوزیسیون نظام نمی‎شوند، گفت: نهادهای این کشور از جمله قوه‎های سه‎گانه، شورای نگهبان و … قانونی هستند و باید حرمت تمام آن‎ها حفظ شود و با آن‎ها گزینشی برخورد نشود.

 

 

 

خاتمی اضافه کرد: برخی‎ها به بهانه اینکه کاندیدای مطلوب برخی‎ها رد صلاحیت شده است‎، شورای نگهبان را زیر سئوال بردند، اما بدانند که کوبیدن شورای نگهبان ضدیت با ولایت فقیه است، همان طور که کسانی به بهانه حمایت از شورای نگهبان قصد کوبیدن دولت را داشته باشند، نیز کار نادرستی می‎کنند.

 

 

وی با توجه به اینکه قرآن و حدیث به ما آموخته است که حامی ناصح باشیم، اظهار داشت: بعضی‎ها از گفتن حامی برداشت تملق‎گویی دارند که باید بدانند، ما چنین حمایتی نداریم، بلکه ناصحانه عمل می‎کنیم.

 

IMG_8623

 

خاتمی با اشاره به اینکه حمایت ناصحانه به این معنا است که هر جا نقاط قوتی باشد از آن تعریف کرده و در مواضع ضعف نیز تذکر می‎دهیم، خاطرنشان کرد: همان طور که وزیر امور خارجه در یکی از کنفرانس‎های بین‎المللی روزهای اخیر مردم‎سالاری در نظام اسلامی را به زیبایی به رخ غربی‎ها کشاند که از نقاط قوت ایشان بود، اما دست دادن با اوباما کار نادرستی بود.

 

 

 

کاندیدای خبرگان رهبری استان کرمان با تأکید بر اینکه سیمایی که برخی از داخلی‎های ناآگاه از بنده ترسیم کردند، دروغ است، ادامه داد: سیمای درست این است که ما آخوند مؤید این نظام هستیم.

 

 

وی بیان داشت: اکبر گنجی یک فهرست ارائه کرده که در آن افرادی مانند جنتی، مصباح یزدی، علم‎الهدی، لاریجانی، هاشمی‎شاهرودی و اینجانب را آخوندهای درباری معرفی کرده است.

 

IMG_8637

 

خاتمی تصریح کرد: اگر این مطلب به این معنا است که ما حامی نظام اسلامی و آخوند دربار امام زمان (عج) هستیم، مایه افتخار ما بوده و ننگ بر کسانی است که هم‎اکنون در دامان آمریکا قرار دارند و جیره‎خوار آن هستند.

 

 

 

وی افزود: گنجی در مقاله‎ای این افراد را متهم به تولید فقه داعشی کرده است که نهایت بی‎انصافی است، زیرا این فقها در خط مقدم مقابله با داعش قرار دارند در حالی که امثال این افراد تفکر ضد دین دارند و امام زمان (عج) و قرآن را انکار می‎کنند.

 

 

خاتمی با اشاره به اینکه دولت‎ها در رفت و آمد هستند و تنها نظام جمهوری اسلامی ماندگار است، عنوان کرد: ما اپوزیسیون هیچ دولتی بعد از انقلاب نبوده و نیستیم و تنها حامی ناصح هستیم.

 

IMG_8617

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری فضای انتخابات را فضای جشن سیاسی دانست و ادامه داد: کسانی که ۵۷ سال حکومت سیاه طاغوت را لمس کردند، این جشن را به خوبی گرامی می‎دارند.

 

وی گفت: در آن دوران یک انتخابات آزاد شکل نگرفت، بلکه نمایندگان مردم توسط مسئولان دربار انتخاب می‎شدند و مردم هیچ نقشی در آن نداشتند، اما اکنون رأی مردم به صورت تأثیرگذار نه تشریفاتی به صحنه آمده است.

 

 

خاتمی با تأکید بر اینکه انتظار می‎رود که چند گروه این جشن را به کام مردم تلخ نکنند، اضافه کرد: از جمله این گروه‎ها کسانی هستند که در فضای مجازی و کانال‎های تلگرام سخن‎پراکنی کرده، پای خود را جای پای آمریکا و انگلیس گذاشته و به تخریب چهره‎های نظام می‎پردازند.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه گروه دیگر با التهاب‎آفرینی جشن سیاسی را آشوب می‎کنند، اظهار داشت: این افراد به بهانه حمایت از کاندیداهای مختلف دعوای انتخاباتی به راه می‎اندازند، اما باید بدانند که التهاب‎آفرینی در هنگام انتخابات جنایت است.

 

IMG_8585

 

خاتمی سومین گروه را افرادی دانست که غیر قانونی عمل می‎کنند و خاطرنشان کرد: قانون انتخابات تخریب کاندیداهای دیگر را تخلف انتخاباتی می‎داند بر همین اساس باید مسئولان با چنین رفتارهایی که بیشتر در فضاهای مجازی صورت می‎گیرد، برخورد کنند، زیرا این تخریب خلاف شرع و قانون است.

 

 

امام جمعه موقت تهران همچنین گروه چهارم را کسانی خواند که ایجاد تفرقه می‎کنند و ادامه داد: با توجه به اینکه سلایق مختلف باید اهل تدبیر باشند، از نیروهای ارزشی‎ انتظار می‎رود، منسجم‎تر و صمیمانه‎تر به کاندیدای واحد برسند.

 

IMG_8581

 

وی هر گام را که در مسیر انسجام برداشته شود، خداپسندانه دانست و بیان داشت: گاهی کاندیدا شدن و گاهی انصراف از آن وظیفه، تکلیف و عبادت است، بنابراین کسی که برای انسجام اصو‎گرایی و ارزش‎گرایی انصراف دهد، برنده انتخابات است.

 

خاتمی با تأکید بر اینکه عصر جمعه آینده باید پایان رقابت و آغاز رفاقت باشد، تصریح کرد: حال که به برکت انقلاب اسلامی مردم‎سالاری دینی حاکم شده است، باید قواعد آن را نیز آموخت و یکی از این قاعده‎ها فراموش کردن گذشته‎ها پس از پایان انتخابات است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ آیه قرآن در مدح حضرت علی (ع) نازل شده است، افزود: کتاب‎هایی که سنی‎ها در مدح ایشان نوشتند، کمتر از کتاب‎های شیعیان نیست.

 

 

خاتمی با تأکید بر اینکه نفوذ بسیار خطرناک است به طوری که ۳۵۰ آیه قرآن در مورد آن بیان شده است، اضافه کرد: منافق در ظاهر با ما همراه است، اما از پشت خنجر می‎زند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ملت ایران به خوبی با بصیرت جریان نفوذ را می‎شناسند و با شکوه همواره شعار می‎دهند «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند».

 

IMG_8620

خاتمی با اشاره به اینکه شیوه دیگری که با آن حضرت علی (ع) را تنها گذاشتند، قطع کردن بازوهای وی «ابوذر و عمار یاسر» بود، خاطرنشان کرد: دومین عامل به انزوا کشاندن ولایت کمرنگ کردن پوشش دین با برچسب زدن تندرویی به متدینان و غیرتمندان است.

 

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «به متدینان و ارزشی‎ها تندرو نگویید»، بیان داشت: ایشان بیش از ۲۰۰ بار کلمه فتنه، ۱۰۰ بار نفوذ و صدها بار بصیرت را در سخنان خود به کار بردند در حالی که برخی‎ها نه تنها حتی یک بار چنین کلماتی را به کار نبردند، بلکه خلاف گفته رهبری بارها از لفظ تندرو استفاده کرده‎‎اند.

 

 

خاتمی تصریح کرد: در لندن کمپینی تشکیل داده و در آن خواستند که به چند نفر از جمله جنتی، یزدی، مصباح، لاریجانی، علم‎الهدی، خاتمی و … رأی ندهید، زیرا تندرو هستند.

 

 

وی افزود: اگر تندرو به معنای بی‎منطق است که به فضل الهی این افراد چنین نیستند، پرشور و هیجان سخن می‎گویند، اما از مرز منطق بیرون نمی‎روند و بر اساس قرآن، حدیث و استدلال صحبت می‎کنند.

 

IMG_8587

خاتمی با بیان اینکه اما اگر منظور آن‎ها از تندرو بودن فهرست مذکور این است که از مواضع خود و دفاع از ولایت کوتاه نمی‎آیند، کاملاً درست فهمیده‎اند، عنوان کرد: سید احمد خاتمی ضد فتنه بود، ضد فتنه است و ضد فتنه می‎ماند.

 

 

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: به صراحت می‎گویم، فرهنگ من فرهنگ بسیجی است، من این فرهنگ را حیات این ملت می‎دانم و با تمام وجود حامی آن هستم و بسیجی می‎مانم.

 

 

وی گفت: برای من پست و مقام مهم نیست، بلکه بر اساس تکلیف و وظیفه کاندیدا شدم و اگر مورد انتخاب مردم قرار نگرفتم از تریبون نماز جمعه علیه آمریکا، انگلیس و استکبارزده‎ها با تمام وجود مقابله می‎کنم.

 

 

 

خاتمی اضافه کرد: برخی‎ها فضایی ایجاد می‎کنند که متدینان جرأت اعلام موضع نداشته باشند، اما بدانند، ما افتخار می‎کنیم که ولایی و حزب‎الهی هستیم و دغدغه و درد دین داریم.

 

 

وی با اشاره به اینکه امپراطور رسانه‎ای به جان مولا علی (ع) افتاد و تهمتی نبود که به ایشان نزده باشند، اظهار داشت: امروز نیز این امپراطوری به جان انقلاب، مقام معظم رهبری، انتخابات و کاندیداهای ارزش‎گرا افتاده و از خارج وقیحانه و از داخل ناجوانمردانه عمل می‎کند.

 

خاتمی خاطرنشان کرد: جرم آیت‎الله مصباح مطهری بودن زمانه، جرم آیت‎الله یزدی ولایتمداری قبل و بعد از انقلاب و جرم آیت‎الله جنتی این است که در تنگه عینین نظام اسلامی ایستاده و جلوی نفوذی‎ها را در مصادر تصمیم‎گیری گرفته است.

 

IMG_8656

کاندیدای خبرگان رهبری استان کرمان ادامه داد: الزاماً هر کس که رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده است، نفوذی نیست، اما اینکه شورای نگهبان جلوی نفوذی‎های بسیاری را گرفته است، جای انکار نیست.

 

وی بیان داشت: این دوره خبرگان رهبری ویژگی خطر رسوخ جریان نفوذ را دارد، همان طور که در این راستا فضای مجازی را به صحنه آوردند و به تخریب ارزش‎ها و کاندیداها می‎پردازند.

 

 

خاتمی تصریح کرد: به همین دلیل از نیروهای حزب‎الهی تقاضا می‎شود، فضای مجازی را در خدمت ارزش‎ها به کار بگیرند و به ویژه در هفته انتخابات روشنگری کنند و انگلیس را ناکام بگذارند.

 

خاتمی عنوان کرد: ان‌شاء‌الله هفته آینده مردم سراسر کشور ما به صحنه می‎آیند تا یک مجلس حزب‎الهی شکل بگیرد، مانند مجلس ششم نباشد که از داخل مجلس با کنگره آمریکا در ارتباط باشند.

 

 

وی ادامه داد: همچین ایمان داریم که مردم انتخابی با بصیرت انجام می‎دهند و برای تشکیل مجلس خبرگان ولایی کسانی را می‎فرستند که به امر امام کمک می‎کنند و در عمل نشان می‎دهند که همراه ولایت هستند، زیرا مجلس خبرگان تقویت رهبری است.

 

IMG_8577 IMG_8602 IMG_8594 IMG_8625 IMG_8641 IMG_8626 IMG_8651 IMG_8652 IMG_8644 IMG_8632 IMG_8633 IMG_8639 IMG_8637

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 10 =