باغ ارقام تجاری کُنار در جیرفت احداث شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،این باغ به صورت کشت مخلوط با گیاهان دارویی و با هدف سنجش سازگاری و معرفی به کشاورزان منطقه با تعداد ۶رقم تجاری و ۴رقم محلی در زمینی به مساحت ۳۰۰۰متر مربع در مزرعه دانشگاه آزاد جیرفت توسط جابر آقا رحیمی عضو هیئت علمی و مدیر ارتباط با صنعت این دانشگاه احداث شد .

IMG_20160323_091105

آقای رحیمی گفت : نهال مورد نیاز برای کشت این ارقام کنار از شهرستان ایرانشهر تهیه شده و محصول آن دارای کیفیت بالا و عملکرد مناسبی در منطقه جیرفت می باشد.

وی همچنین بیان کرد : ارقام تجاری کنار در سالهای اخیر در استانهای جنوبی وارد بازار شده و در حال راهیابی به بازار سایر مناطق کشور می باشد.

IMG_20160323_091032

مدیر ارتباط با صنعت و دانشگاه افزود :محل کشت این ارقام در مزرعه گیاهان دارویی آلوورا در نظر گرفته شده است چرا که سبب تعدیل دما و حفظ آن از گرمای تابستان و یخبندان زمستان می شود و کیفیت آلوورا را بالا برده است .

وی همچنین اظهار داشت که این کشت مخلوط راندمان استفاده از آب و زمین را افزایش داده است. گفتنی است کنار دارای خاصیت های متعدد دارویی می باشد.

IMG_20160323_091059