رسیدگی به ۴۸هزار پرونده در کارنامه قضایی دادخدا سالاری قاضی جیرفتی


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

      ۴۵۰۲۴۰_۹۱۱

 

به گزارش سایت کنارصندل،دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در سال ۱۳۷۰ بر منصب قضاوت نشسته و رسیدگی به بیش از ۴۸ هزار پرونده قضایی را در کارنامه کاری اش ثبت کرد.

 

 

این قاضی جیرفتی رسیدگی به پرونده اختلاس و تبانی یکی از سازمان‌های دولتی ، دستگیری ۳ متهم اصلی جعل اسناد، اختلاس میلیاردی از شرکت سهامی عدالت، رهایی پزشک کرمانی از چنگال گروگان گیران، انهدام باند اشرار مسلح در جنوب کرمان و… را به عنوان مهم ترین پرونده های قضایی در کارنامه سال ۹۴ عنوان می‌کند.

 

مرد نام آشنای خطه کرمان در سال ۱۳۴۵ در جیرفت متولد شد و در سال ۱۳۷۰ قضاوتش را در دادسرای انقلاب بم آغاز کرد و به تدریج به امر قضاوت در دادگاه انقلاب سیرجان، دادگاه انقلاب جیرفت و کهنوج، دادگاه انقلاب کرمان و دادسرای عمومی و انقلاب کرمان پرداخت.

 

او همانند سایر قضات قبل در هر جلسه پرونده را به طور کامل مطالعه و چندین بار باز خوانی می کند و هیچ گاه تحت تاثیر احساساتش حکمی صادر نمی کند.

 

گفت‌وگوی خبرگزاری میزان با «دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان» را در ادامه می‌خوانید:

 

سالاری شغل قضاوت را دوست دارد و می گوید: اگر به دوره قبل بازگردم باز هم همین شغل را انتخاب می کنم ؛چون معتقدم اگر یک نفر را به حقش برسانم بازهم غنیمت است. برخورد دستگاه قضایی با متخلفان بدون چشم پوشی دادستان کرمان رسیدگی به پرونده های ورود و نظارت به زمین خواری، مبارزه با اختلاس و فساد اداری و مقابله با جرائم سازمان یافته و جرائم خشن را از مهم ترین پرونده های قضایی در سال ۹۴ عنوان می کند و می گوید: دستگاه قضایی بدون هیچگونه مماشات و چشم پوشی با کلیه متخلفین در هر رده ای که باشند برخورد قانونی را انجام می دهد.

 

چندین بار تهدید شدم اما خدا کمکم کرد وی درباره اینکه تاکنون از سوی افرادی موردتهدید واقع شده است یا خیر؟ می گوید: چندین مورد از سوی افراد مورد تهدید قرار گرفتم که خدا کمکم کرد و جان سالم به در بردم.

 

مقابله با غارت گران میراث فرهنگی در جیرفت ، شیرین ترین خاطره دادستان شیرین ترین خاطره سالاری مقابله با غارت گران میراث فرهنگی در جیرفت است.

 

وی از مقابله با غارت گران میراث فرهنگی در جیرفت به عنوان شیرین ترین خاطره قضایی اش یاد می کند و می افزاید: درسال ۸۳ رییس دادگاه انقلاب جیرفت بودم، بعد از شروع حفاری های غیر مجاز در جیرفت و گسترش روز افزودن آنها حرکتی گسترده برای برخورد با قاچاقچیان و حفاران غیر مجاز اشیا باستانی جیرفت در دادگاه آغاز شد که این حرکت در صدور احکام شدید منجر به کم شدن تعداد حفاران غیر مجاز در منطقه و ترس از برخورد قضایی در منطقه گردید.

 

دادستان کرمان ادامه می دهد:همزمان با شروع حرکت داخلی نیروهای نظامی و انتظامی برای برخورد با حفاران و قاچاقچیان اشیا جیرفت مقامات کشور با همکاری اینترپل و سفارتخانه های ایران در دیگر کشورها اقدام به بازپس گیری اشیا تاریخی ایران از حراجی های بزرگ دنیا نظیر ساتبی در لندن و برخورد با قاچاقچیان بین المللی اشیا جیرفت شدند که صیانت از اشیای قیمتی و تاریخی کشورمان به عنوان شیرین ترین خاطره قضایی ام است.

 

دستگیری سارقانی که کفش دزیدند اما درکنار شیرینی، خاطرات تلخی هم برایش تداعی می شود و می گوید: این پرونده در ذهنم تاثیربدی گذاشت و ناراحت بودم که از اینکه برخی افراد به دلیل اینکه از ابتدایی ترین وسیله بی بهره بودند و اقدام به سرقت کفش های مردم کردند.

 

موضوع به ۱۰ سال پیش بر می گردد زمانی که تعدادی از افراد به جرم سرقت کفش دستگیر شده بودند این افراد با بستن راه مردم درجاده به سرقت کفش اقدام کردند ، اگرچه اعمال قانون کردیم اما ناراحت بودم و همواره به عنوان تلخ ترین خاطره از آن یاد می کنم.

 

آرزوی دادستان کرمان چه بود؟ از او درباره آرزویش در سال ۹۵ می پرسم که می گوید: آرزو می کنم در سال ۹۵ ، تعداد پرونده های قضایی کاهش یابد و بتوانم ۴ ساعت مطالعه کنم و ۲ ساعت کار قضاوت انجام دهم .

 

بیشترین مراجعین به دادسرا در ایام نوروز سالاری ادامه می دهد: بیشترین مراجعه کنندگان نوروزی افرادی هستند که مورد ظلم واقع می شوند و نزاع و تجاوز به حریم خصوصی افراد در مرحله بعدی قرار دارد.

 

هنگام تحویل سال در کنار خانواده ام نبودم دادستان کرمان درادامه می افزاید: زمانی که در دادسرای بم و سیرجان بودم، هنگام تحویل سال در کنار خانواده ام نبودم و همواره شغلم ، زندگی شخصی ام را تحت تاثیر قرار داده است و در پایان توصیه می کنم انشاللله اخلاق حاکم شود وپرونده های قضایی کاهش یابد.

 

منبع: میزان