ثبت‌نام در مراسم اعتکاف جیرفت آغاز شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،خداداد امینی‌روش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: نشستی در راستای برنامه‌ریزی برای مراسم معنوی اعتکاف در محل دفتر امام جمعه این شهرستان با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود، بیان داشت: از امروز ثبت‌نام خواهران برای شرکت در این مراسم معنوی آغاز شد و همچنین ثبت‌نام برادران از فردا آغاز می‌شود.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی جیرفت با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود، امسال همچون سال‌های گذشته بر تعداد معتکفان افزوده شود، گفت: مراسم معنوی اعتکاف در شهر جیرفت و همچنین در مراکز بخش‌ها از جمله جبالبارز، ساردوئیه، اسفندقه، بلوک و روستاهای حسین آباد دهدار برگزار می‌شود.

 

امینی‌روش با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی این سه روز در مساجد برای معتکفان انجام می‌شود، افزود: این برنامه‌ها شامل احکام مربوط به اعتکاف، آموزش صحت قرائت نماز، سخنرانی امام جمعه جیرفت و اساتید حوزه علمیه و همچنین سخنرانی چند‌رسانه‌ای با موضوع ولایت فقیه و مهدویت برنامه‌ریزی شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: مسجد جامع جیرفت همچون سال‌های گذشته برای اعتکاف خواهران و مسجد امام علی (ع) شهرک شهید بهشتی هم برای اعتکاف برادران در‌نظر گرفته شده است و از افرادی که به سن تکلیف رسیده‌اند، ثبت‌نام به عمل می‌آید.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی جیرفت افزود: بسته‌های فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در اختیار معتکفان قرار داده می‌شود و همچنین نظم و امنیت این مراسم بر عهده نیروی انتظامی و حوزه‌های مقاومت مساجد است.

 

وی با اشاره به سایر برنامه‌های ایام اعتکاف عنوان کرد: در روز دوم اعتکاف سخنرانی در رابطه با شهادت حضرت زینب (س) و برای روز سوم مناجات سحر همراه با دعای عهد، کرسی‌های آزاداندیشی، قرائت قرآن و اعمال ام‌داوود برنامه‌ریزی شده است.

 

امینی‌روش خاطرنشان کرد: در بخش بانوان مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، دعای ندبه و دعای کمیل برگزار و همچنین از نخبگانی که در مراسم معنوی اعتکاف حضور دارند، تجلیل و در روز پایانی به تمام معتکفان یک لوح تقدیر و شاخه گل اهدا می‌شود.

 

وی تصریح کرد: در این سه روز اعتکاف مسئولان شهرستان به همراه اصحاب رسانه دیداری با معتکفان دارند و از نزدیک به پیشنهادات و انتقادات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

 

سرپرست تبلیغات اسلامی جیرفت بیان داشت: در اعتکاف امسال پیش‌بینی می‌شود که حدود دو هزار نفر از خواهران و ۵۰۰ نفر از برادران در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

انتهای پیام/.