شعار وزارت بهداشت غلبه بر دیابت است/سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تنظیم شده است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ، محمدرضا محمدی‌ صبح دیروز در همایش بزرگداشت هفته سلامت با محوریت غلبه بر دیابت که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده ما شاهد ارتقاء شاخص‌های مختلف بخش‌های سلامت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بودیم و در سال جاری هم این رشد و توسعه را در دستور کار داریم.

IMG_5686

 

وی بیان کرد: هفته سلامت ‌تقریباً همزمان با روز جهانی بهداشت است و شعار وزارت بهداشت غلبه بر دیابت است و اقدامات خوبی که در سال گذشته صورت گرفته و کار‌های خوبی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شده است.

IMG_5689

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: در همین راستا سند پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تنظیم و به دنبال آن کمیته ‌ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر هم تشکیل شد و ریاست آن با وزیر بهداشت است.

 

این مسئول تبیین کرد: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌ها اقدامات ‌و برنامه‌های خوبی انجام دادند که در ارتقاء سطح سلامت جامعه موثر است و بیماری‌های واگیر به دلایل متعدد تبدیل به بیماری‌ها غیر واگیر شده است که این اقدامات قابل تقدیر است.

 

محمدی ادامه داد: در دنیا به دنبال این هستند که به نوعی بیماری‌های غیرواگیر را کنترل و برطرف کنند و بیماری‌های غیرواگیر با بیماری‌های واگیر تفاوت زیادی دارند و طی سالیان متمادی گریبان فرد و جامعه را می‌گیرند و بار مالی و نیروی انسانی بر فرد و جامعه می‌گذارد. وی افزود: چهار بیماری اصلی‌ شامل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و بیماری‌های ‌مزمن ریوی و … عمدتاً موجب مرگ ومیر می‌شود‌ و باید افراد جامعه در زمینه پیشگیری و ابتلا از این بیماری‌ها مراقبت کنند و افزایش بروز این بیماری‌ها به تغذیه نامناسب، عدم فعالیت بدنی مناسب، دخانیات و الکل بر می‌گردد.

 

IMG_5702

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: سبک و شیوه‌های جدید زندگی‌ موجب شده است که این بیماری‌ها شیوع بالایی داشته باشند و در جوامع توسعه یافته نسبت به جوامع کم‌تر توسعه یافته یا در حال توسعه میزان آمار بیماری‌ها‌ پایین‌تر است و این نشان می‌دهد، فقر اقتصادی این جوامع و میزان آگاهی مردم در ایجاد بیماری‌ها موثر است و نقش سیاستمداران و کسانی که در جامعه تاثیرگذار هستند در افزایش سطح سلامت‌ مردم مهم است.

 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌تواند این مسائل را به افراد جامعه بیان کند و هشدار‌های لازم در زمینه جلوگیری و پیشگیری از بیماری بدهد و مردم همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم میزان بیماری‌ها را به حداقل برسانیم و اطلاعات و آگاهی که جامعه می‌تواند از عوارض سبک زندگی نامناسب‌ از مصرف دخانیات‌، الکل و… داشته باشد و همچنین کنترل فشار خون‌، وزن‌، چربی و قند می‌تواند در سلامت فرد مهم باشد و زندگی خوبی برای فرد ایجاد می‌کند و طول عمر فرد را افزایش دهد.

 

محمدی تشریح کرد: نیروهای بهداشتی و درمانی در افزایش سطح سلامت مردم نقش تاثیرگذار و مهمی دارند و امیدوارم که با عشق و علاقه این مسئولیت خطیر را انجام دهید و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نیز فعالیت‌ها و اقدامات چشمگیری در این حوزه داشتند که قابل تقدیر است.

 

منبع:فارس

انتهای پیام