. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10577 تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | 03:53 ق.ظ

فرماندار جیرفت در آیین افتتاح یگان حفاظت از اراضی دولتی :

دیگر هیچ‎گونه کوتاهی در تصرف اراضی دولتی پذیرفتنی نیست

به گزارش سایت کنارصندل به نقل از فارس ، احمد امینی‎روش عصر امروز در آیین افتتاح یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با تقدیر از این مجموعه اظهار داشت:با حضور یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان دیگر هیچ‎گونه کوتاهی در تصرف اراضی دولتی […]

به گزارش سایت کنارصندل به نقل از فارس ، احمد امینی‎روش عصر امروز در آیین افتتاح یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان با تقدیر از این مجموعه اظهار داشت:با حضور یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان دیگر هیچ‎گونه کوتاهی در تصرف اراضی دولتی پذیرفتنی نیست و این امر نیازمند همکاری تمام مجموعه‎های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی است تا خسارت را به حداقل رساند.

IMG_7852

وی افزود:این اداره کل جزو جوان‌ترین مجموعه‎های کشور به شمار می‎رود، اما با تلاش‎های شبانه‎روزی کارکنان آن جنوب کرمان به کارگاه راه‎سازی تبدیل شده است.

 

وی بیان داشت: همچنین مجموعه قضایی شهرستان با وجود تمام محدودیت‎ها و مشکلاتی که داشتند، توانستند با اقتدار و همدلی و همراهی سایر دستگاه‎های اجرایی با قاطعیت و جدیت با پدیده زمین‎خواری برخورد کنند.

IMG_7833

امینی‎روش با بیان اینکه اکنون با تلاش اعضای شورای تأمین و نیروی انتظامی زمین‎خواری در شهرستان جیرفت به صفر رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با حضور یگان حفاظت این روند را با جدیت ادامه دهیم. فرماندار جیرفت با تأکید بر کارآمد کردن دستگاه‎های مرتبط با حفظ و حراست از اراضی ملی ادامه داد: منازل و مجموعه‎هایی که در اراضی تصرفی احداث می‎شوند، جزو سرمایه‎های ملی این مملکت هستند به همین دلیل تخریب و قلع و قمع آن‎ها بسیار دردآور است.

 

وی افزود: این تخریب‎ها نشان دهنده آن است که برخی از دستگاه‎های اجرایی در حفظ و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی کوتاهی کردند و همین امر افکار عمومی جامعه را نسبت به مسئولان بدبین می‎کند.

 

امینی‎روش هزینه‎هایی را که امروز پرداخت می‎شود در پی قصور مسئولان در گذشته خواند و عنوان کرد: نفوذ در دستگاه‎های اجرایی، مسامحه مدیران، عدم تعیین حریم اراضی و … موجب شده است تا امروزه پرونده‎های متعددی در این زمینه در دستگاه قضا تشکیل شود.

IMG_7839

فرماندار جیرفت با تأکید بر پیشگیری از تصرف اراضی ملی گفت: قرار دادن یگان حفاظت از اراضی ملی و نیروهای نظامی و انتظامی در مقابل مردم نمی‎تواند در این زمینه چندان مؤثر باشد، بلکه باید محدوده‎های آن‎ها مشخص شود.

 

وی بزرگترین پشتوانه دستگاه‎های اجرایی در حراست از اراضی ملی را جلب اعتماد عمومی دانست و اظهار داشت: باید مشارکت مردم را در حفظ و حراست از اراضی دولتی به کار بگیریم تا حداقل خسارت را داشته باشیم.

 

سیزدهمین یگان حفاظت اراضی دولتی کشور در جیرفت با حضور مسئولان قضایی، امنیتی و اطلاعاتی کشوری، استانی و منطقه‎ای افتتاح و راه‌اندازی شد.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =