. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10587 تاریخ انتشار : سه شنبه 7 اردیبهشت 1395 | 03:53 ق.ظ

امام جمعه جیرفت:

کسانی که با بیت‎المال سروکار دارند، باید پرهیزکار و خداترس باشند

به گزارش سایت کنارصندل به نقل از فارس،امام جمعه جیرفت گفت:وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به بیت‎المال حساس بود، گفت: کسانی که با بیت‎المال سروکار دارند، باید پرهیزکار و خداترس باشند، زیرا در مقابل تمام امت اسلامی مسئول هستند. وی افزود: برخی‎ها جیب بیت‎المال را جیب شخصی خود می‎دانند و به آسانی از […]

به گزارش سایت کنارصندل به نقل از فارس،امام جمعه جیرفت گفت:وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به بیت‎المال حساس بود، گفت: کسانی که با بیت‎المال سروکار دارند، باید پرهیزکار و خداترس باشند، زیرا در مقابل تمام امت اسلامی مسئول هستند.

وی افزود: برخی‎ها جیب بیت‎المال را جیب شخصی خود می‎دانند و به آسانی از آن هزینه می‎کنند.

IMG_7844

حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور عصر امروز در آیین افتتاح یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به اینکه حکومت اسلامی نیازمند یک پشتوانه اقتصادی است، خداوند انفال را برای آن قرار داده است.

 

وی، مالک اصلی انفال را خداوند و سپس پیامبر (ص) دانست و بیان داشت: دین اسلام قوانین خاصی در بحث انفال وضع کرده است تا انسان را محدود کند که در طبیعت تعدی نکند. کرمی‎پور با تأکید بر رعایت در بیت‎المال تصریح کرد: بیت‎المال متعلق به تمام مردم است و باید عدالت در آن رعایت شود، اما امروزه با ابراز تأسف برخی‎ها بیت‎المال را به راحتی خرج می‎کنند.

IMG_7869

امام جمعه جیرفت با انتقاد از بریز و بپاش‎های مسئولان از بیت‎المال برای تثبیت موقعیت خویش ادامه داد: برخی‎ها جیب بیت‎المال را جیب شخصی خود می‎دانند و به آسانی از آن هزینه می‎کنند.

 

وی افزود: با وجود نظارت‎های بسیاری که در این زمینه صورت می‎گیرد، اما برخی‎ها پنهانی با استفاده از شگردهای خاص خود به چپاول بیت‎المال می‎پردازند.

IMG_7841

کرمی‎پور عنوان کرد: با ابراز تأسف امروزه باید هزینه‎های بسیاری اعم از امکانات و نیروی انسانی صرف شود تا از بیت‎المال نگهداری شود که این برای جامعه مسلمان شایسته نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به بیت‎المال حساس بود، گفت: کسانی که با بیت‎المال سروکار دارند، باید پرهیزکار و خداترس باشند، زیرا در مقابل تمام امت اسلامی مسئول هستند.

 انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 20 =