. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 10631 تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 | 05:13 ق.ظ

در شورای مبارزه با مواد مخدر

بیکاری و عدم وجود اوقات فراغت سالم ،مهمترین عامل افزایش اعتیاد در جوانان

به گزارش سایت کنارصندل ، ظهر دیروز جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر برگزارشد.   محمود سالاری معاون ساسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: مواد مخدر یکی از معظلات جامعه بشری است و دشمن تصمیم گرفته در جهت نابودی جامعه از مواد مخدر استفاده کند. وی افزود: همجواری کشور ما با ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با […]

به گزارش سایت کنارصندل ، ظهر دیروز جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر برگزارشد.

IMG_7978

 

محمود سالاری معاون ساسی اجتماعی فرمانداری جیرفت گفت: مواد مخدر یکی از معظلات جامعه بشری است و دشمن تصمیم گرفته در جهت نابودی جامعه از مواد مخدر استفاده کند.

وی افزود: همجواری کشور ما با ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان که منبع مواد مخدر است باعث شده است که نمونه های مختلفی از مواد مخدر به داخل ایران وارد شود.

وی با ابراز تاسف گفت : در بحث مواد مخدر سن مواد مخدر به سن پایینی کشیده شده است و حتی تبدیل به مواد صنعتی شده که به آسانی در دسترسان قرار می گیرد.

وی افزود: یک وظیفه سنگین به دوش تمام دولتمردان است که باید جهت جلوگیری از این معضل تلاش کنند و همچنین این معضل را باید با فرهنگ سازی از طریق خود مردم حل کنیم .

وی یادآور شد : در دو دوران ما به مردم اعتماد کردیم ، یکی در بحث انقلاب و یکی در بحث جنگ تحمیلی و در هر دو دوره خودشان اداره کردند و نقششان بی نظیر بود و پیروز شدیم و امروز نیز در بحث مواد مخدر باید از خود مردم و همچنین نهادها و تریبون نماز جمعه در راستای مبارزه با مواد مخدر گام موثری برداریم.

 

IMG_7983

 

حجت‎الاسلام جعفر نیک‎نفس عصر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: استفاده از ابزار هنر در بحث مبارزه با مواد مخدر بسیار تأثیرگذار است و می‎تواند موجب کاهش آسیب‎های اجتماعی شود.

وی با اشاره به اینکه بازخورد برگزاری تنها پنج تئاتر خیابانی در جیرفت به وضوح همان لحظه مشاهده شد، بیان داشت: اگر در جلسه‎ها و همایش‎های آموزشی مقابله با مواد مخدر از وجود هنرمندان استفاده شود، می‎توان تا حدود زیادی در این عرصه موفق بود.

 

نیک‎نفس تصریح کرد: اگر سه آیتم مدارس، اولیا و مربیان و زوج‎های جوان را دریابیم و آموزش‎های مستمر و باکیفیت به آن‎ها ارائه کنیم به خوبی می‎توانیم، اعتیاد به مواد مخدر و آسیب‎های اجتماعی ناشی از آن را در جامعه کاهش دهیم.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جیرفت ادامه داد: در روستاها نیز با همکاری بخشداری‎ها و شوراهای اسلامی باید مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار قرار داد.

IMG_7980

بخشدار جبالبارز نیز در این جلسه اظهار داشت: بحث اقتصاد در افزایش گرایش افراد به سمت و سوی مواد مخدر بسیار تأثیرگذار است و می‎تواند نتایج مخربی در پی داشته باشد.

شهاب شهابی بیکاری و عدم وجود اوقات فراغت سالم را مهم‎ترین عوامل افزایش اعتیاد در میان جوانان ذکر و عنوان کرد: باید همایش‎ها و جلسه‎های آموزشی نیز با شیوه‎های متنوع و جذاب برگزار شود تا بتواند مردم را به سمت خود جذب کند.

IMG_7988

محمد رضانژاد در شورای مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت: باید بحث اعتیاد و آسیب‎های اجتماعی به دغدغه دائمی مسئولان مبدل و برای مقابله با آن راهکارهای مناسب ارائه شود.

وی آموزش را مؤثرترین راه مبارزه با این معضلات خواند و بیان داشت: باید در ابتدا افرادی را دریابیم که هنوز در دام اعتیاد گرفتار نشده و در معرض خطر هستند.

این مسئول تصریح کرد: شیوه صحیح همسرداری، فرزندپروری، تشکیل زندگی سالم و مهارت‎های زندگی باید با استفاده از راهکارهای مناسب به مردم آموزش داده شود.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با تأکید بر آموزش مقابله با مصرف مواد مخدر در محله‎های آسیب‎خیز ادامه داد: می‎توان با اختصاص اعتبار لازم به سازمان‎های مردم‎نهاد این آموزش‎ها را به صورت مستمر و مداوم ادامه داد.

 

وی آمار طلاق‎های ناشی از مصرف مواد مخدر و آسیب‎های بعد از آن را بسیار نگران‎کننده خواند و افزود: امیدواریم با افزایش اطلاعات مردم طی سال‎های آینده شاهد کاهش مشکلات موجود در این عرصه باشیم.

 

رضانژاد اعتبار موجود دستگاه‎ها و نهادهای اجتماعی را بسیار ناچیز ذکر و عنوان کرد: با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی امیدواریم، مسئولان مربوطه در این زمینه نگاه ویژه‎ای داشته باشند.

 IMG_7985

عدم همکاری مسئولان برای ترویج ورزش

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت نیز در این جلسه اظهار داشت: حدود یک سال و نیم بحث ورزش را در دستگاه‎های اجرایی پیگیری کردیم، اما با ابراز تأسف هیچ مسئولی در این زمینه با ما همکاری نکرد.

سلحشور سالاری، نبود امکانات و تفریحات سالم در سطح شهر را از جمله موارد جذب جوانان به سمت و سوی مواد مخدر ذکر و خاطرنشان کرد: در صورت برنامه‎ریزی لازم برای ایجاد اوقات فراغت سالم و بانشاط می‎توان تا حدود زیادی از این معضل جلوگیری کرد.

وی تبیین کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا با برگزاری همایش‎های علمی، هنری، ورزشی و … جوانان را با معضلات استفاده از مواد مخدر آشنا کرد و از گرفتار شدن در دام اعتیاد دور نگه داشت.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 15 =