. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 10617 تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اردیبهشت 1395 | 03:59 ق.ظ

در جلسه شورای حفاظت از منابع آب:

فرماندار جیرفت: یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح و بهینه آب است/۴۸ حلقه چاه آرتزین که داشتیم خشک شده است

به گزارش سایت کنارصندل ،صبح دیروز جلسه شورای حفاظت از منابع آب جیرفت برگزار شد.     در این جلسه فرماندار جیرفت گفت :یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح و بهینه آب است و ۴۸ حلقه چاه آرتزین که در شهرستان جیرفت داشته ایم همگی خشک شده اند.   وی ضمن تقدیر […]

به گزارش سایت کنارصندل ،صبح دیروز جلسه شورای حفاظت از منابع آب جیرفت برگزار شد.

 

IMG_7957

 

در این جلسه فرماندار جیرفت گفت :یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی مصرف صحیح و بهینه آب است و ۴۸ حلقه چاه آرتزین که در شهرستان جیرفت داشته ایم همگی خشک شده اند.

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه ی مدیران بخصوص دادستان جیرفت در بحث مدیریت آب در سال ۹۴ گفت: عدد و ارقام نشان دهنده این است که تلاش ها بسیار گسترده بوده و در کنار آن همراهی مردم توانسته درصد بسیار خوبی از آب مدیریت شود.

 

وی اظهار کرد: کشور ما یک کشور خشک و نیمه خشک است و با بحران آب مواجه هستیم و با ابراز تاسف گفت: ما در سال های گذشته نتوانستیم آب را مدیریت کنیم و سوء مدیریت داشته ایم .

 

وی افزود:بهره وری در حوزه آب پایین بود و فقر فرهنگی حاکم بر جامعه در صرفه جویی ، جغرافیای خشک آافزایش جهت نبود تعرفه واقعی باعث شد تا ما با بحران آب مواجه شده ایم.

 

وی بیان کرد: در سطح روستاها و مزارع درگیری ها و مشکلات بی آبی بوجود آمده است .

وی افزود : چاه های مجاز ما بیشتر از سهمیه پرداخت است و باید ما علی رغم همه مشکلات ،وضعیت آب در شهرستان را مدیریت کنیم .

 

وی افزود: امسال حجت بر ما تمام شده است و باید وارد اقدام و عمل شویم و یکی از بحث های مهم اقتصاد مقاومتی بحث مصرف صحیح و بهینه آب است.

IMG_7964

 

امینی روش بیان کرد: امیدواریم بتوانیم بحث مشکلات سوخت ، برقی کردن ،استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی جهت آبیاری تحت فشار و ساماندهی چاه های غیرمجاز در حد توان و وسع تلاش کنیم.

 

.وی گفت: باید  طوری عمل کنیم که زمینه نارضایتی مردم در سطح جامعه فراهم نشود و ساماندهی مدیریت آب یک عزم ملی و همراهی مردم را می طلبد.

 

فرماندار جیرفت تصریح کرد: عملکرد دستگاه های مذکور در بحث مدیریت آب باید ماهانه منعکس شود و در بحث کاری با هیچ مدیری تعارف نداریم.

IMG_7945

وی گفت: مدیری که کارآمد و خوش فکر و برنامه داشته باشد می تواند با همین اعتبار می تواند کارهای بسیار خوبی انجام دهد .

 

وی افزود: دولت تحت هر شرایطی منابع مالی را تعیین کرده است و ما هر جا ضربه ای خورده ایم از بی مدیریتی بوده است.

 

امینی روش مهمترین رکن را مشارکت مردم دانست و گفت: هر مدیری که نتواند از ظرفیت مردم استفاده کند مطمئنن در مدیریتش ضعیف است.

فرماندار جیرفت اظهار کرد: ما باید یک برنامه کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت تدوین و فرهنگ سازی که طی یک دوره ۵ ساله به نقطه مطلوب برسیم .

IMG_7950

 

وی در پایان از همه مدیران درخواست کرد که در بحث فرهنگ سازی و مدیریت صحیح و بهینه آب از همه رسانه ها کمک بگیرند و رسانه ها را تهدید نه بلکه یک کمک بسیار خوب در بحث مدیریت آب ببینند.

 

وی افزود : چه اشکال دارد که یک رسانه ما را به چالش بکشد و مشکلات و کم کاری هایی که اگر در بحث مدیریت منابع آبی داشته ایم به ما گوشزد کند و ما عیب کار خود را در جهت اصلاح بدانیم.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =