«گزینه ی اشعار کیومرث منشی زاده» کتاب شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل به نقل از خبرنگار کتاب شبستان، دکتر کیومرث منشی زاده که از شاعران توانا و به نام معاصر کشورمان است، در سال ۱۳۲۴ در شهر جیرفت کرمان دیده به جهان گشود.

منشی زاده را که در رشته های فلسفه، ریاضی، فیزیک و حقوق در کشورهای آمریکا، فرانسه و ایران تحصیل کرده است بیشتر به عنوان بنیانگذار شعر ریاضی می شناسند.

تاکنون از منش زاده دفاتر شعری چون؛ «شعرهای تازه»، «از قرمزتر از سفید»، «تاریخ تاریخ» و «سفرنامه‌ی مرد مالیخولیایی رنگ پریده» منتشر شده است.

کتاب حاضر گزیده ای از اشعار این شاعر است و در یکی از اشعاری که در این مجموعه آمده است می خوانیم:

«شب های پاییز

که برگ های معلّق

در ماهتاب

شنا می کردند

من آسمان را

به تماشا می نشستم

دلم می خواست چندان عدد یاد بگیرم

تا همه ی ستاره ها را

شماره کنم…»

گفتنی است کیومرث منشی زاده دو شاخه‌ی ویژه در شعر دهه‌های اخیر ابداع کرده است. که یکی از آن ها «شعر ریاضی» است که در دهه‌ی پنجاه آن را ابداع کرد وبا استفاده از اعداد، مفاهیم ریاضی و فرمول‌های فیزیکی شعرهایی سرود که بحث‌انگیز و جالب توجه بود. که در نمونه ای از این نوع شعر می خوانیم:

«رها کن تربیع دایره را

و تثلیث زاویه را

چه کسی می‌داند جذر صفر

بی‌نهایت است

یا صفر؟»

سبک شعری دیگری که منشی زاده ابداع کرده و در قالب آن اشعار زیبایی را نیز سروده؛ «شعر رنگ» نام دارد که در آن به کمک حالت پذیری رنگ‌ها، و رنگ پذیری حالت‌ها، به خلق تصویرهای رنگی می‌پردازد، و از انواع رنگ‌های موجود در زبان فارسی، خلاقانه و با هنرمندی استفاده می‌کند.

در واقع شعر منشی زاده در مسیر اصلی خود شعر نیمایی است، البته با زبان خاص و نگاه ویژه و گرایش‌های شخصی منشی زاده که به شعرش هویتی منحصر به فرد بخشیده است.

انتشارات مروارید «گزیده ی اشعار کیومرث منشی زاده» را در قطع رقعی و جلد شومیز در ۳۳۸ صفحه با بهای بیست و سه هزار تومان چاپ کرده و به بازار کتاب فرستاده است.

انتهای پیام/.