ما سه نفر بودیم که احمدی نژاد را به جیرفت دعوت کردیم


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

IMG_20160508_101545

 

به گزارش سایت کنارصندل مهندس غلامرضا میرکهنوج مدیر سابق سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان و دعوت کننده دکتر احمدی نژاد به یادواره شهدا سادات و طلبه در جیرفت در گفتگویی اختصاصی با سایت کنارصندل از جزییات بیشتر این سفر برایمان گفت:

 

*جناب مهندس بانی اصلی یادواره شهدا و دعوت احمدی نژاد به جیرفت چه کسانی بودند؟

 

-بانی اصلی این یادواره شهدا بودند و از چند ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی بنده همراه دو نفر از دوستان در تهران خدمت دکتر احمدی نژاد رسیدیم و دو روز هم مهمان ایشان بودیم یکی آقای علی ابوسعیدی و دیگری کارمند ساده ای در یکی از ادرات جیرفت است که اگر شناسایی شود ممکن است با وی برخورد شود بگذاریم گمنام بماند متنهی نامه را بنده نوشتم و از آقای دکتر احمدی نژاد درخواست کردیم به پاس هشت سال خدمات صادقانه در جنوب کرمان افتخار حضور بدهند و به جیرفت تشریف بیاورند.

 

• خیلی ها اعتقاد دارند که این یادواره شهدا یک یادواره سیاسی بود.

 

– من از کودکی در کوچه ای بزرگ شده ام که حداقل چند تن از شهدای بزرگ جیرفت از جمله شهید رمضان فاریابی، سردار شهید محمد رودباری مشایخی، سردار شهید سید منصور حسینی، شهید علی امیر افضلی، شهید منوچهر امیر افضلی و شهید ایرج بلندنظر در آن بوده اند که در آن زمان پوسترهای شهید رجایی و شهید باهنر را توزیع می کردند کسی که از کودکی در چنین کوچه ای بزرگ شده باشد قسم می خورم که هیچ بندۀ منصفی از شهداء در سیاست استفاده نخواهد کرد و این یادواره هرگز سیاسی نبود و اینکه بعضی از دوستان این مطلب را بیان می کنند مرام و انصاف دوستان است و برای خودشان قابل احترام است.

 

* این یادواره چقدر هزینه در برداشت و از کجا تامین شد؟

 

– هزینه خیلی اندک بود و این مبلغ شصت و هفتاد میلیونی که بعضی جاها عنوان میکنند من صد درصد رد می کنم و هزینه حداقلی و شاید یک پنجمی داشت و بیشترین کسی که نقش اصلی را در تامین هزینه این مراسم بر عهده داشت اخوی بنده دکتر میرکهنوج بود لازم است عنوان کنم که ما هر چه برای شهدا هزینه کنیم، کم است حتی اگر جانمان باشد چرا که آزادی امروز سرزمین ما مرهون رشادت های همین شهدا است.

 

* گفته می شود خیلی از نامه هایی که به احمدی نژاد نوشته شد در مصلی جا مانده است وعکسی از این نامه ها هم در شبکه هایی اجتماعی پخش شد/ نظرتان در این مورد چیست ؟

 

– قبل از شروع این یادواره، ده کمیته با وظایف مشخص تشکیل شد کمیته تشریفات با مسئولیت برادر عزیر مهران عسکرپور اکثر نامه ها را جمع آوری کردند و دوستانی که از تهران آمده بودند تا ۴۸ساعت بعد در جیرفت بودند و شک نداشته باشید که حتی یک نامه جا نمانده است و همه در اختیار تیم دکتر احمدی نزاد قرار گرفت و به تک تک این نامه ها هر چند با تأخیر پاسخ داده خواهد شد .

 

* صحبت هایی از حضور احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ است ، و همچنین صحبت هایی دال بر عدم تایید صلاحیت وی است نظر شما در این باره چیست؟

 

– عدم تائید صلاحیت دکتر احمدی نژاد! {با حالت تعجب} مگر می شود کسی که هشت سال خدمات صادقانه انجام داده و در هر دیداری که ایشان خدمت حضرت آقا رفته است دولت ایشان را تائید کرده،بله منکر نیستم نقایصی هم در دولت دکتر احمدی نژاد وجود داشت و همانطوریکه حضرت آقا فرمودند هر دولتی یک نقایصی هم دارد اما خدمات ایشان آنچنان برجسته بود که من بعید می دانم ایشان تائید صلاحیت نشوند و وقتی هاشمی رفسنجانی برای مجلس خبرگان تائید می شود شک نداشته باشیم که احمدی نزاد هم مشکلی ندارد.

 

* یکی از ایراداتی که گرفته شده ، زدن صوت و کف در این یادواره بود ، یادواره ای که مزین به نام شهدا بود لطفا توصیح دهید.

 

– خیلی ها سعی کردند این یادواره تشکیل نشود و حتی به بنده طی تماس تلفنی هشدار دادند که برگزاری این یادواره به مصلحت نیست و نباید انجام شود و اگر مشکلی برای شخصی پیش بیاید شخص غلامرضا میرکهنوج مسئول است بنده جواب دادم به عشق شهدا و رهبر و احمدی نژاد زندان رفتن را افتخار می دانم اگر در یادواره ی شهدایی که با این عظمت و جمعیت برگزار شد افرادی ناآگاهانه چنین کاری کرده باشند نباید شکوه و قد شناسی مردم جیرفت از شهدا را پایین بیاوریم شاید چنین حرکاتی از قبل طراحی شده باشد من به شخصه چنین چیزی را شاهد نبودم و اگر هم بوده شاید از طرف افرادی رقم خورده که سعی داشتند این یادواره برگزار نشود.

 

* چرا هیچ مسئولی غیر از ائمه جمعه و نماینده مردم، کسی از مسئولان در ابن یادواره نبود؟

 

– این را باید از خود مسئولین سوال کرد.

 

* آیا بعد از یادواره احمدی نژاد با شما تماس داشتند و چه گفتند؟

 

– بله ایشان یک تماس تلفنی به مدت هشت دقیقه با من داشت و از همه مردم ،خانواده شهدا،جانبازان و ایثار گران ،روحانیت معظم ،بسیجیان و خصوصاً از جوانان تشکر ویزه کردند و بیانیه ای که بعداً از طرف دفتر ایشان صادر شد شهادت آن تماس تلفنی است وی از حضور مردم فوق العاده خوشحال بود و این را هم عنوان کرد که می شود در دوران ریاست جمهوری، از یک شهرتحت عنوان کاری دیدن کرد و زمانی هم که مسئولیتی نداری بروی در همان شهر سخنران یک یادواره باشی بعد جمعیت را قیاس کنی این جمعیت نسبت به جمعیت ریاست جمهوری سنگینتر باشد. و این برایش لذت بخش بود.

 

* احمدی نژاد ظهر قبل از یادواره مهمان چه کسی و کجا بود؟

 

– دعوت کسی نبود و در یکی از رستوران های بین راهی کرمان ،دهبکری ،جبالبارز،جیرفت ناهارشان را میل کرده و بعد مستقیم وارد جیرفت شدند. *:

 

*برآورد شما از جمعیت یادواره چند نفر بود؟

 

– چیزی که سایت ها و افراد اهل فن بیان می کنند جمعیت بیش از پنجاه هزار نفر بود به جرأت قسم می خورم جمعیتی که برای حضور دکتر احمدی نژاد جمع شده بود بعد از جمعیت سفر مقام معظم رهبری تا امروز بی سابقه بوده است.

 

* سفر احمدی نژاد به جیرفت چه دستاورد و نتیجه ای در بر داشت؟

 

– با حظور دکتر احمدی نژاد در جیرفت خون تازه ای در رگ بچه انقلابی ها با سرعت بیشتری جریان داده شد و شادابی و انگیزه ی خاصی پیدا کردند و حداقلش این بود که مسئولین اگر بخواهند بعد از زمان مسئولیتشان در یاد مردم باقی بمانند باید مثل احمدی نژاد صادقانه و خاضعانه رفتار کنند.

 

*آیا اختلافات سیاسی و جناحی دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب به ضرر مردم تمام نمیشود؟

 

– اصلاً این چنین نیست در بحث اختلافات چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب هر جناحی که روی کار بیاید تفکرات خاص خودش را دنبال می کند می گفتند آقای احمدی نژاد متنسب به اصولگرایان است اعتقاد داریم که آقای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای اصولگرا روی کار نیامد بلکه یک کاندیدای مستقل و انقلابی و عدالت محور وارد شد و بعد که اصولگرایان کاندیدایشان در دوره اول رای نیاورد به احمدی نژاد پیوستند و همۀ خدماتی که در زمان احمدی نژاد از جمله تبدیل ادارات به اداره کل و تشکیل ستاد راهبردی ،در بحث مسکن ،در بحث جاده سازی و …..انجام شد حاصل تفکرات جناحی بود

 

*حرف پایانی و نگفته:

 

-اولاً در هر جایگاهی که باشیم باید مدیون خون شهدا باشیم و اگر یادواره ای برگزار شد که سخنران باب طبعمان نبود اگر نسبت به شهدا و انقلاب وفادار هستیم باید حتماً حضور پیدا کنیم و اگر تا امروز حضور نداشتیم تلاش کنیم برای آینده حضور داشته باشیم که مردم بهترین داور برای ما هستند. تشکر می کنم از مردم که عاشقانه حضور پیدا کردند و تشکر ویژه از امام جمعه ولایی شهرمان و ائمۀ جمعۀ شهرهای جنوب استان و همچنین خانواده معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران، اعضای کمیته استقبال، نماینده محترم شهرمان و مسئول تیم حفاظت.

 

انتهای پیام/.