اگر مسؤولان استانی همکاری کنند، برای توسعه جهاد دانشگاهی جنوب کرمان گامهای خوبی برداشته میشود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ، حمیدرضا طیبی ظهر پنج شنبه در جمع مدیران کل و روسای دانشگاه‌های جنوب کرمان اظهار داشت: سه فاکتور مهم پیشرفت توسعه فرهنگی و توسعه آموزشی برای آموزش و تربیت افراد مورد نیاز است.

 

۱۳۹۵۰۳۰۶۰۰۰۳۲۵_PhotoA

 

وی بیان داشت: در جهاد دانشگاهی تلاش داریم که توان افراد را در این سه حوزه افزایش دهیم و در این راستا سرمایه‌گذاری کنیم و به دنبال توسعه اقتصاد دانش‌بنیان هستیم.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور افزود: ما باید در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فناوری با سایر کشورها تعامل داشته باشیم و البته در زمینه علمی و پژوهشی باید متکی به خود باشیم.

 

وی با بیان اینکه دو برنامه در دستور کار داریم، ابراز داشت: یکی از اولویت‌ها برنامه‌ای است که در داخل خود جهاد دانشگاهی انجام می‌شود و آن تهیه برنامه‌های توسعه جهاد که باید دارای برنامه‌های شاخص باشد.

۱۳۹۵۰۳۰۶۰۰۰۳۴۳_PhotoL

طیبی با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی عرضه فناوری است که نظام جمهوری اسلامی از آن استفاده کند، تصریح کرد: مأموریت دیگری که به دستور مقام معظم رهبری آن را دنبال کردیم در راستای نقش جهاد در اجرای نقشه علمی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه هفت مأموریت برای جهاد دانشگاهی درنظر گرفته‌ایم، گفت: فعالیت در زمینه تحقیقات را در دستورکار قرار داده‌ایم که البته اعتبارات در این زمینه محدود است و تحقیقات باید در کشور مأموریت‌مدار باشد و تمام افراد همزمان بر روی سلول‌های بنیادی، نانو و … در حوزه یکسان فعالیت نکنند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور عنوان کرد: فعالیت‌ها در حوزه آموزش، پژوهش، فناوری و تحقیقات کاربردی باید منجر به تولید ثروت شود و مشکل اصلی ما منابع است که ۲۰ درصد از بودجه عمومی ما دولتی و ۸۰ درصد از کاربردی کردن فعالیت‌ها در حوزه علم و فناوری به دست می‌آید و با افزایش بودجه و اعتبارات جهاد دانشگاهی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

طیبی اظهار داشت: از تمامی واحدها تقاضا داشته‌ایم بر مبنای ظرفیت‌های خود فعالیت‌ها را معرفی و در این راستا تحقیقات و پژوهش‌های لازم را انجام دهند.

 

این مسؤول ادامه داد: باید در زمینه صنعت و معدن اقداماتی خوبی را انجام دهیم و پژوهشکده‌ای در این حوزه داریم که زمینه کار را برای این افراد فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین هدف این است که واحدها دارای ظرفیت‌های خوبی باشند، گفت: امیدواریم در این راستا بتوانیم، گام‌های خوبی را برداریم و پارک علم و فناوری را در این حوزه راه‌اندازی کنیم.

۱۳۹۵۰۳۰۶۰۰۰۳۴۶_PhotoL

 

رئیس جهاد دانشگاهی کشور بیان داشت: در حوزه پزشکی علاقمند هستیم، علاوه بر بحث خدمات نظیر بانک خون بند‌ناف کارهای پژوهشی در زمینه پزشکی انجام دهیم و این بستگی دارد که مسؤولان استانی به چه میزان در این زمینه حمایت کنند.

 

وی با اشاره به احداث ساختمان جهاد دانشگاهی در جیرفت افزود: این ساختمان باید با همکاری مدیران کل جنوب کرمان و روسای ادارات تکمیل شود و منابع ما در این زمینه محدود است.

 

طیبی ابراز داشت: استان کرمان دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری است و زیرساخت‌های پژوهشکده زلزله باید سریع‌تر انجام شود و اگر مسؤولان استانی همکاری کنند، برای توسعه جهاد دانشگاهی جنوب کرمان گام‌های خوبی برداشته می‌شود و در این امر نیازمند کمک خیران نیز هستیم.

 

منبع:فارس