جلسه جلوگیری از گسترش بیماری هپاتیت A برگزار شد+تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ، با همکاری مرکز بهداشت روستای دولت آباد ،بخشداری مرکزی ، اداره آب و فاضلاب روستایی و تعدادی از شوراها و دهیاران دهستان دولت آباد جلسه ای نسبت به مشکل شایع و معضل بیماری هپاتیت A برگزار شد.

 

IMG_0174

 

سرکارخانم بنی اسد پزشک و سرپرست مرکز بهداشتی دولت آباد گفت: مشکل شایع و معضل روستاهای دهستان دولت آباد هپاتیت A است. وی گفت : هپاتیت آ (به انگلیسی: Hepatitis A) (که سابقاً با نام هپاتیت عفونی شناخته می‌شد) نوعی بیماری عفونی حاد کبد است که توسط ویروس هپاتیت آ (HAV) ایجاد می‌شود.

 

وی ادامه داد: بسیاری از افراد مبتلا بویژه افراد کم سن و سال علایم کمی دارند و یا هیچ علامتی ندارند. بنی اسد گفت: فاصله زمانی بین ابتلاء و بروز علایم در افرادی که علایم بیماری را نشان می‌دهند بین دو تا شش هفته است.

IMG_0181

 

وی تصریح کرد: اگر علایمی وجود داشته باشند به طور عادی تاهشت هفته باقی می‌مانند، علایم آن ممکن است شامل تهوع، استفراغ، اسهال، زردی پوست، تب و شکم درد باشد که حدود ۱۰–۱۵٪ افراد طی شش ماه پس از ابتلای اولیه بازگشت علایم را تجربه می‌کنند.

 

وی گفت:این بیماری از طریق خوردن یا نوشیدن غذا و آبی که با مدفوع فرد آلوده، آلوده شده است گسترش می‌یابد و در حالی که بچه‌ها اغلب در زمان ابتلاء هیچ علامتی ندارند اما می‌توانند آلودگی را به دیگران سرایت دهند.

IMG_0173

وی ادامه داد:یک بار ابتلاء به این بیماری، فرد را برای تمام عمر در مقابل آن مصون می‌سازد و تشخیص بیماری نیاز به آزمایش خون دارد چرا که علایم آن شبیه به علایم چند بیماری دیگر است.

 

بنی اسد بیان کرد:این بیماری اغلب در کشورهای نسبتاً توسعه یافته که کودکان در سنین کم در معرض بیماری قرار نمی‌گیرند و واکسیناسیون گسترده وجود ندارد شیوع پیدا می‌کند.

 

IMG_0183IMG_0185

 

وی از دهیاران و شوراها و همچنین اداره آب و فاضلاب روستایی خواست تا با همکاری و اطلاع رسانی جلوی گسترش این بیماری گرفته شود.

و مصوبات ذیل اتخاذ شد : مصوب شد با همکاری دهیاران و اداره آب و فاضلاب ترکیدگی های آب برطرف شود. – منابع آب حصارکشی شوند – بازدید دهیاران به همراه بهورز از فاضلاب خانه های روستا – جمع آوری زباله های سطح روستا طبق یک برنامه ریزی مشخص – بازدید از مغازه ها توسط بهورز و دهیار – کلرزنی آب های خودگردان و اطلاع رسانی به مردم جهت کنترل این بیماری در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/.