. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 11421 تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1395 | 15:11 ب.ظ

افتتاح حوضچه پرورش ماهی قزل آلا در بخش ساردوئیه+تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل ، با حضور مسئولین شهرستان یک استخر پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در بخش ساردوئیه افتاح شد.   فرماندار جیرفت بیان کرد : این استخر پرورش ماهی از استخرهای احداثی پلیمری با ورق ژئو مهبران می باشد که حجمی معادل ۴ هزار متر مکعب دارد و به گونه ای تعبیه شده است […]

به گزارش سایت کنارصندل ، با حضور مسئولین شهرستان یک استخر پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان در بخش ساردوئیه افتاح شد.

IMG_9994

 

فرماندار جیرفت بیان کرد : این استخر پرورش ماهی از استخرهای احداثی پلیمری با ورق ژئو مهبران می باشد که حجمی معادل ۴ هزار متر مکعب دارد و به گونه ای تعبیه شده است که مابین رودخانه و مزرعه قرار گرفته است که آب را از رودخانه برداشت می کند و پس از پرورش آبزیان با توجه به فضولات آنان آب غنی می شود و توسط سیستم تحت فشار برای آبیاری مزارع بکار گرفته می شود که این به نوع خود نمونه بارز اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل می باشد .

IMG_0012

وی تصریح کرد:این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی اجرا گردیده است که در سال سه دوره توان و ظرفیت پرورش ماهی را دارد و پیش بینی می شود که در هر دوره بین ۷/۵ تا ۸/۵ تن محصول را تولید و روانه بازار مصرف کند .

 

وی افزود: لازم به ذکر است که بچه ماهی های آزاد شده نیز در مرکز شیلات جنوب استان تکثیر و پرورش یافته اند .

امینی روش بیان کرد: یکی از برنامه ها در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل در جیرفت ،توسعه شیلات در شهرستان به عنوان یک پتانسیل بالقوه  می باشد.

 

IMG_0038

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت گفت: در عصر حاضر محدودیت برداشت آبزیان از اقیانوس ها ودریاها همچنین کیفیت مناسب و ارزش غذایی بالای گوشت ماهی نسبت به سایر فراورده های پروتئینی سبب شده است آبزی پروری مورد توجه اکثر کشورها قرار گیرد.

 

علی سالاری افزود: استفاده از آب استخرهای بخش کشاورزی جهت پرورش آبزیان علاوه بر کمک به اقتصاد خانوار کشاورز میزان مصرف کودهای شمیایی را تا حد زیادی کاهش می دهد و آب خروجی از استخر غنی شده و املاح مورد نیاز مزرعه را بصورت محلول تامین می کند.

 

وی یادآور شد: این امر سبب تولید محصولات ارگانیک می شود و همچنین با آوردن ماهی بر سر سفره کشاورزان باعث افزایش سرانه مصرف آبزیان می شود.

 

در پایان مسئولین از باغات و مزارع و همچنین مرکز جهادکشاورزی دلفارد بازدید نمودند.

IMG_0008 IMG_0030 IMG_0066IMG_9928 IMG_9932IMG_9972 IMG_9950 IMG_9957

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + پنج =