همت مسئولین برای محرومیت زدایی منطقه گِوِر ساردوئیه+تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ، صبح دیروز فرماندار جیرفت به همراه مدیرکل راه و شهرسازی ، مدیرکل منابع طبیعی و دیگر مسئولان محلی شهرستان از منطقه گِوِر ساردوئیه بازدید کردند .

 

IMG_0588

طی جلسه ای که در مسجد روستای گِوِر سفلی برگزار شد، شوراها ، دهیار و مردم این روستا به بیان مشکلات روستا در مورد آب آشامیدنی ، مخابرات ، اداره کمیته امداد ، راه و مسکن و غیره پرداختند و از فرماندار جیرفت خواستار رسیدگی و محرومیت زدایی از این منطقه شدند.

 

فرماندار جیرفت با تقدیر و تشکر  از حضور مردم ،مسئولین و اصحاب رسانه گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری بعنوان سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده است و در راستای ظرفیت های موجود کشور ، در راستای اقتصاد مقاومتی باید روی پای خودمان بایستیم و هر آنچه داریم به نحو احسن استفاده کنیم.

IMG_0701

 

وی افزود: همانطور که می دانید شهرستان جیرفت ، چه منطقه گرمسیر و چه سردسیر ظرفیت های خوبی در بخش های کشاورزی ، معادن ، دام ، طیور و غیره دارد و کمتر منطقه ای را می شود پیدا کرد که چنین ظرفیت هایی داشته باشد .

 

وی ادامه داد: جیرفت چهارفصل است و و در هر چهارفصل ما در همه بخش ها ظرفیت های خوبی داریم و اگر به استان های دیگر نگاه کنید متوجه خواهید شد که کمتر از هشت ماه فعالیت دارند.

 

IMG_0693

 

امینی روش افزود: ما باید شکرگذار خدا باشیم و و از طرفی دولت نیز توجه و نگاه خاصی به بحث مسائل اقتصادی و معیشتی مردم دارد.

 

وی تصریح کرد: همه ی ما می دانیم که هر دولت به سهم خود خدماتی داشته است ، اما می دانید که دولت آقای روحانی با چهل و پنجاه درصد تورمی که در کشور وجود داشت بحث تورم را مهار کرد و امروز می بینید که ما به یک ثبات خوبی در بازار رسیده ایم و تورم به ۱۲ درصد رسیده سااست.

 

وی افزود: از طرفی در راستای فرمایات مقام معظم رهبری دولت مبنای کارش این است که اقتصاد مقاومتی را به معنای عملیش اجرا کند و تصمیم دارد از همه ظرفیت ها استفاده کند.

 

IMG_0691

 

امینی روش گفت: در همه زمینه ها ،آب،راه،مخابرات، و غیره زیرساخت ها مورد توجه است ، خصوصا در روستاها بلکه از مهاجرت به شهر جلوگیری شود.

 

وی ادامه داد: بایستی همه امکانات در در اختیار روستائیان قرار گیرد که مهاجرت نکنند.

 

فرماندار جیرفت بیان کرد: عملا وقتی یک روستایی مهاجرت میکند یک تولید کننده است که تبدیل به مصرف کننده می شود.

 

وی افزود: نگاه دولت این است که با توجه به ظرفیت های هر روستا ، دولت به روستا به عنوان یک سکونتگاه نگاه نمی کند ، نگاه دولت به روستاها به عنوان یک واحد تولیدی است.

IMG_0772

 

وی روستاها را به عنوان یک تولید کننده تاثیرگذار بر مسائل اقتصادی دانست و گفت: مطمئن باشید اگر زیرساخت ها مورد نیاز یک روستا تامین شود ، دیگر هیچ روستایی ای حاضر نیست به شهر مهاجرت کند.

 

وی افزود: ولی متاسفانه در بعضی از روستاها بدون اینکه توجه شود روستائیان ما مهاجرت کرده اند.

 

وی ادامه داد: امروز می بینیم که یک سرویس مسافربری وقتی از شهر به روستا می رود ، می بینیم که روستایی ما ، نان ، تخم مرغ، مرغ ، گوشت و غیره خریده است و تا امروز اگر به عنوان یک تولید کننده بوده است از امروز به عنوان یک مصرف کننده است.

 

IMG_0794

 

امینی روش تصریح کرد: روستاهای ما روستاهای تولید کننده هستند ، روستاهای اقتصادی هستند و در هر ۱۲ ماه از سال می توانند به عنوان یک تولید کننده باشند .

 

وی  گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات زیادی به روستائیان شد ، چه در بحث راه ، مسکن ، مخابرات،بهداشت ،برق و غیره و اما در بعضی از روستاها نیز هنوز آن چرخه خدمات کامل نشده است و ما می پذیریم.

 

امینی روش با توجه به مشکلات مطرح شده مردم و خواستار محرومیت زدایی ، به مسئولین محلی همراه دستور داد که هرچه سریع تر نسبت به رفع مشکلات این منطقه در بحث راه ، مخابرات، بهداشت و غیره اقدام شود تا مرتفع گردند.

IMG_0683

 

وی ادامه داد: بنیاد مسکن تسهیلات خوبی در نظر گرفته است و هر تعداد که مردم تسهیلات بخواهند در اختیار آنان قرار می گیرد.

 

وی  با توجه به مشکلات مددجویان کمیته امداد این منطقه و اعتراض مردم ،از مدیریت کمیته امداد جیرفت خواستار شد که هر چه سریع تر نسبت به این موضوع پیگیری شود.

فرماندار جیرفت برای تکمیل ساماندهی گلزار شهدای این روستا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفت و گفت ان شاء الله تا پایان سال ۹۵ مشکلات این منطقه مرتفع خواهد شد.

 

وی در بحث گردشگری نیز گفت : با توجه به حمایت دولت و ورود بخش خصوصی  تا سال گذشته ما هیچ گونه ساماندهی و خدماتی در کنار آبگرم این منطقه نداشتیم ولی امروزه با ساخت و سازها و خدماتی که ارائه شده است ، ان شاء الله شاهد پیشرفت های بیشتری در این حوزه باشیم و دولت هم با تمام توان از بخش خصوصی حمایت خواهد کرد.

IMG_0794 IMG_0782IMG_0612 IMG_0746 IMG_0717IMG_0713 IMG_0707 IMG_0816IMG_0809 IMG_0802 IMG_0823IMG_0592

 

انتهای پیام/.