۱۵ روستای عنبرآباد به صورت سیار آبرسانی میشوند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، محمد مطهری نژاد مدیر امور آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد گفت: در حال حاضر به ۱۵ روستا و آبادی در سطح این شهرستان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.
وی اظهار داشت: پروژه‌های تأمین آب شهرستان با دو قرارداد انجام می‌شود که یک پروژه با اعتبار ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و دیگری به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان در مجتمع‌های روداب، تیغ‌سیاه و رودفرق و… فعال است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد بیان کرد: در بخش مطالعه تأمین آب و نقشه‌برداری در سطح شهرستان، بیش از ۱۵۰ کیلومتر در مجتمع‌های رودفرق، مشاع‌های عشایری پشت‌کوه دوساری و امجز و… کار انجام شده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات عمرانی، تخصیص پایین، بحث خشکسالی چندین ساله حاکم بر منطقه که سبب خشک شدن بعضی از چاه‌ها و افت شدید آب‌های زیرزمینی شده، بیان داشت: در حال حاضر به ۱۵ روستا و آبادی در سطح شهرستان آبرسانی سیار با تانکر صورت می‌گیرد.

مطهری با اشاره به عدم همکاری مردم با اداره آب و فاضلاب روستایی تصریح کرد: انشعاب‌های غیرمجاز و پرمصرف و پرداخت نکردن آبونمان از مشکلات امور مشترکان است که در بحث خدمات‌رسانی مشکل ایجاد کرده و موجب ایجاد بدهی‌های بسیار بالا به ادارات دیگر می‌شود.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان عنبرآباد بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۱۶۸ روستا و آبادی وجود دارد که ۸۲ روستا زیر پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی و دارای شبکه هستند و تقریبا ۵۰ روستا در قالب ۱۳ مجتمع در حال آبرسانی است که بین پنج تا ۸۵ درصد پیشرفت
فیزیکی دارند.

مطهری عنوان کرد: مابقی روستاها به‌دلیل جمعیت پایین و مناطق صعب‌العبور که اکثرا در بخش جبالبارز جنوبی، دهستان امجز و… قرار دارند، امکان ارائه خدمات از سوی اداره آب و فاضلاب روستایی وجود ندارد.

وی افزود: با توجه به فصل تابستان اداره آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد از مردم انتظار دارد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم به‌نحو مطلوب آب سالم، بهداشتی و پایدار و بدون شیفت‌بندی در اختیار مردم قرار دهیم.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی عنبرآباد با اشاره به اینکه هزینه دریافتی آبفار از مردم به ازای هر مترمکعب آب ۳۰ تا ۳۵ درصد قیمت تمام شده آب است، خاطرنشان کرد: از مردم تقاضا می‌شود آبونمان خود را به‌موقع پرداخت کنند تا وقفه‌ای در ارائه خدمات به وجود نیاید.