. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 12147 تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1395 | 03:46 ق.ظ

همایش دهیاران عنبرآباد به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد+تصاویر

به گزارش کنارصندل ،همایش دهیاران بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد به مناسبت پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

به گزارش سایت کنارصندل ،همایش دهیاران عنبرآباد به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

 

۰۰۰۰۰۰۲۱

 

محمد حجتی پور فرماندار عنبرآباد در این همایش اظهار داشت: برای مبارزه بامواد مخدر  برخوردهای سخت جوابگو نیست.

 

وی افزود:  باید امر مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کنیم و از طرفی علاوه بر مشارکت اجتماعی التزام هم در کنار آن باشد.

 

حجتی پور بیان داشت:  معضل زیاد است و در موازات آن گسترش اجتماعی هم باید توسعه پیدا کنند.

 

وی تصریح کرد:متاسفانه استفاده  از مواد مخدر به ارزش تبدیل شده است و در میهمانی ها در مراسمان جشن ها افراد تفکیک شده را به سمت سوی خاص خود دعوت می کنند، همه باید به مواد مخدر به عنوان یک ضد ارزش نگاه کنند.

۰۰۰۰۰۰۲۳

 

فرماندار عنبرآباد افزود: دهیاران بازوان روستا و دولت هستندباید قبیح بودن مواد مخدر در همه مجالس و همه جا شود .

 

حجتی پور خاطر نشان کرد : مشارکت و مبارزه همگانی باید توسعه پیدا کند و مواد مخدر ضد ارزش معرفی شوند.

 

وی بیان داشت : چند اماکن وزشی را پوشش می دهید اسباب سرگرمی را باید فراهم کرد تربیت بدنی هم نباید از افرادی که توان ندارند حق ورودی دریافت کنند.

 

هر کسی می گو ید فرهنگ باید درست شود فرهنگ باید درست شود باید عملیاتی و اجرایی شود .همه باید فرهنگ سازی کنیم

 

فرماندار عنبرآباد گفت : دهیاران باید برای برقراری امنیت با  پاسگاهها همکاری و تعامل داشته باشند 

 

همچنین در این همایش از خانواده های شهدای مبارزه با مواد مخدر تقدیر شد.

 

۰۰۰۰۰۰۱۸

 

سبحانی دادستان عنبرآباد نیز در این همایش گفت :اعتیاد سومین بحران جوامع بشری است.

 

  سبحانی بیان داشت :درجنگ آمریکا به افغانستان  آمریکا اعلام کرد که این کشور مرکز صدور کشت خشخاش و تریاک است در حال حاضر سطح زیر کشت خشاش کاهش پیدا کرده است .

 

وی گفت :در افغانستان میزان بهره وری از اراضی را بیشتر کردند از هر هکتاری اگر قبلا ۱۰ تن بود میزان تولیدچند برابر کردند در واقع پایین آمدن سطح زیر کشت ادعای گزافی بود.

 

 سبحانی اشاره کرد: کشت خشخاش به دلیل نبود قانون و جنگ در افغانستان افزایش پیدا کرده است و دولتمردان افغان در قاچاق نقش اساسی دارند همجواری کشورایران با افعانستان یک پتانسل خطر ناک است.

 

 دادستان عنبرآباد اظهار داشت: مواد مخدری که وارد می شود از کشور خارج نمی  شود و همه مواد در داخل مصرف می شود بحث تریاک بحث اعتیاد سنتی است که جای خودش را مواد صنعتی داده است عقل و جسم را از بین می برد.

 

سبحانی به اثراث مخبرب مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و گفت: مصرف شیشه و کراک و مواد مخدر صنعتی جدید  باعث از هم پاشیدگی بدن می شود و اخبار بسیار وحشتناکی از مصرف مواد صنعتی دیده اید و قتل هایی که ناشی از مواد مخدر است.

 

وی با ابراز تاسف از بیان برخی از واقعیت های بیان داشت:مشاهده می شود که پدرخانواده د به دلیل مصرف مواد صنعتی  خانواده به فرزند خودش تجاوز می کند و این درد را باید به کجا بگوییم و اگر این مشکلات توسط نخبگان  افراد صاحب نفوذ بیان نشود اجحاف شده است.

 

سبحانی خاطر نشان کرد: مواد مخدر در زمینه فردی،اجتماعی،خانوادگی،اقتصادی و معضلات اجتماعی قابل بحث وبرسی است و فرد معتاد را نمی توان یک انسان سالم دانست و در بحث خانوادگی هم اگر  والدین  معتادی در آن باشد نقش تربیت فرزندان را نمی توانند ایفا کنند

 

دادستان عنبرآباد به دیگر آثار مصرف مواد مخدر اشاره کرد و افزود : در زمینه اجتماعی و فردی معضلات بس فراورانی است، طلاق هایی که در سطح جامعه روایج پیدا کرده است بحث سرقت های خردی که وجود گه برای تامین مواد  دست به این کار می زند.

 

به دلیل بحث بازار سودآوری است که قاچاقچیان مواد مخدردارند  متاسفانه هر کسی را ستگیر کردیم و منزلش را مصادره کردیم ولی همسایه اش شروع کرده است.

۰۰۰۰۰۰۱۹

وی افزود :دستگاه قضایی در برخورد با خرده فروشان در شهرستان اقدامات مثبت و موثری انجام داده است منازلی را که ناشی از  کشف مواد مخدر ضبط کردیم به نفع دولت ضبط می شوند به مراکز بازپروری ترک اعتیاد تبدیل می شوند

 

سبحانی اظهار کرد: اقدام  دیگری که در برخورد با خورده فروشی صورت خواهد گرفت بحث تبعد خرده فروشان به مناطق دور  است .

 

دادستان عنبرآباد به نقش خود مردم در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد وگفت: مبارزه پلیس محوروفیزیکی جواب نمی دهد باید مردم به کمک دولت بیاند و تا مردم در این راستا همیاری نکنند این معضل ریشه کن نخواهد شد.

 

 سبحانی بیان کرد: تعداد زیادی از خرده فروشان حرفه ای دستگیر شده اند.

 

در شهر همراهی مردم با قوای نظامی و انتظامی ضعیف است پرونده های قضایی تا تکمیل نوشند هیچ دادگاهی رای نمی دهد بحث همراهی مردم مد نظر است وقتی معتاد و خرده فروش نباشند همه امنیت و ارامش دارند.

 

 دادستان عنبرآباد گفت: واژه زیرآب زن را به عنوان سد همراهی مردم باید برداریم.

 

انتهای پیام/.

برچسب‌ها: ، ،

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =