. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 12294 تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1395 | 12:03 ب.ظ

فرماندار جیرفت در جمع مردم اسفندقه:

نگاه دولتمردان به توانمندسازی روستاهاست/در دولت تدبیر وامید نگاه ویژه ای به اسفندقه شده است

به گزارش سایت کنارصندل ،امینی روش فرماندار جیرفت به همراه دکتر کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و دیگر مسئولان در بازدید از دهستان اسفندقه در جمع مردم دولت آباد این دهستان گفت: نگاه دولتمردان به توانمندسازی روستاهاست و در دولت تدبیر وامید ، نگاه ویژه ای به اسفندقه شده است.   وی ادامه […]

به گزارش سایت کنارصندل ،امینی روش فرماندار جیرفت به همراه دکتر کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و دیگر مسئولان در بازدید از دهستان اسفندقه در جمع مردم دولت آباد این دهستان گفت: نگاه دولتمردان به توانمندسازی روستاهاست و در دولت تدبیر وامید ، نگاه ویژه ای به اسفندقه شده است.

IMG_2416

 

وی ادامه داد: هر چند ما هنوز به آن خدمات قابل قبول ، شایسته و عالی برای این مردم عزیز نرسیدیم ، اما مستلزم همکاری و همیاری همه ی شما مردم است. امینی روش با تشکر از دکتر کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم انتخاب این برادر عزیز و ارزشمند و یادگار دوران دفاع مقدس ،آزاده سرافراز و خستگی ناپذیر منشا خیر و برکت ،عمران و آبادی برای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و نهایتا برای مملکت اسلامی باشد.

IMG_2379

وی افزود: چرا که نماینده ای که انتخاب می شود ،تنها بعنوان نماینده جیرفت و عنبرآباد نیست ، نماینده ای که توانمند باشد ،تاثیرگذاریش برای کل نظام و مملکت است. فرماندار جیرفت با ابراز خرسندی از بحث وفاق ،همدلی و صمیمیت بین دستگاه های اجرایی گفت: امروز ما شاهد هستیم که نماینده سخت کوش و مردمی از بدر ورودش وفاق و همدلی را به دستگاه های اجرایی تامین دادند و همراهی را سرلوحه کار خوشان قرار دادند.

 

وی افزود: امیدواریم که بتوان گام های موثری در بحث توسعه و عمران شهرستان های جیرفت و عنبرآباد برداشت. امینی روش با تشکر از نعمتی بخشدار مرکزی و ابوسعیدی دهیار دولت آباد اسفندقه که گزارشی از روند کارهای انجام شده در دهستان اسفندقه را ارائه کردند گفت: بنای ما بر این است که در سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل کارهای ما مثل سال های گذشته جنبه عملی داشته باشند و قطعا من مطمئنم مردم شریف این منطقه اقدامات دولت را به صورت ملموس مشاهده می کنند.

IMG_2471

 

وی اشاره کرد: کارهای صورت گرفته در بحث راه ، بهداشت ،درمان ،آموزش و پرورش ،بنیاد مسکن ،اداره عشایری ،آب و فاضلاب روستایی وغیره بر هیچکس پوشیده نیست و می شود گفت : در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به اسفندقه شده است. نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت تصریح کرد: دولت نگاه ویژه ای در بحث اول به مسائل معیشتی و اقتصادی مردم دارد.

 

وی افزود: در سه سال گذشته کارهای مثبت خوبی در بحث روابط خارجی دولت برداشته است و همچنین در بحث مسائل داخلی تورم را از ۴۰ درصد به تک رقمی رسانده است و این نشان می دهد دولت عنایت ویژه ای در بحث معیشتی مردم دارد.

 

IMG_2426

 

امینی روش بیان کرد: دولت در همه زمینه ها تلاش کرده است ، در بحث شهرستانی نگاه دولتمردان به توانمند سازی روستاهاست و همه ی ما می دانیم که اگر بخواهیم جلوگیری کنیم از مهاجرت بی رویه به شهر و همچنین بحث حاشیه نشینی بایستی به توانمندسازی روستاها بپردازیم.

 

وی ادامه داد: ما نمی توانیم شعار جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر را دهیم ، اما از امکانات رفاهی در روستاها بی بهره باشند.

وی افزود: باید توانمندسازی روستاها در بحث زیرساخت ها نظیر ، آب ،برق، بهداشت،مخابرات، راه و غیره را در روستاها فراهم کرد تا از مهاجرت به شهر جلوگیری شود.

 

امینی روش تصریح کرد: روستاهای ما یک واحد تولیدی هستند و امروز یک روستای ما می تواند در بحث کشاورزی ، دامداری ،آبزیان و دام وطیور می تواند یک تکیه گاه اقتصادی باشد.

 

وی ادامه داد: اما همین روستا اگر امکانات رفاهی برای آن فراهم نشود با مهاجرت این مردم به شهر از یک واحد تولیدی به یک واحد مصرف کننده تبدیل می شود.

IMG_2395

IMG_2449

 

فرماندار جیرفت بیان کرد: عملا دولت در همه ی زمینه ها تلاش کرده است که مشکلات روستائیان به حداقل برسد و این را در بخش های جبالبارز،ساردوئیه ،مرکزی و اسماعیلیه مشاهده می کنید.

 

وی افزود: با همکاری و همراهی مردم امروز همین اسفندقه در بحث گردشگری،صنایع دستی،قالی و گیاهان دارویی می تواند نمونه ای باشد برای دیگر روستائیان ما ، و دولت از همه ی این طرح های اشتغال زایی روستا حمایت می کند.

 

فرماندار جیرفت همچنین در بخشی از سخنرانی اش گفت: امروز بزرگترین دغدغه ما در جنوب ،بحث آب است و همه ی ما باید جهت پلمپ چاه های غیرمجاز ، جلوگیری از کشت بی رویه ، استفاده بهینه از آب و روش های مدرن آبیاری تلاش کنیم .

 

IMG_2513 IMG_2511 IMG_2518

 

فرماندار جیرفت در پایان با نماینده جیرفت وعنبرآباد و دیگر مسئولان از راه در حال ساخت عباس آباد اسفندقه بازدید کردند.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =