۷۶ دهیار در بخش مرکزی جیرفت مشغول به فعالیت هستند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

untitled

 

به گزارش سایت کنارصندل ، منصور نعمتی ظهردیروز ( ۱۴ تیر ) با تبریک سالروز تاسیس دهیاری ها گفت: در سال ۱۳۷۷ با تصویب مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور اجازه داده شد به منظور اداره ی امور روستاها، سازمانی به نام دهیاری با توجه به موقعیت محل و با درخواست اهالی روستا و به صورت خودکفا با شخصیت حقوقی مستقل در روستاها تاسیس کند.

 

وی افزود: اساس نامه ی دهیاری ها در سال ۱۳۸۰ به تصویب هیات وزیران رسید و طبق این مصوبه دهیاری یک نهاد عمومی غیر دولتی محسوب می شود.

 

بخشدار مرکزی جیرفت بیان داشت: دهیاری ها از بدو تشکیل تاکنون با استفاده از همیاری و مشارکت مردم و کمک های دولتی به منظور رفع نیازمندی های مردم از جمله جمع آوری زباله، ارائه خدمات عمومی و توسعه معابر، ایجاد فضای سبز و پارک اقداماتی انجام داده اند .

 

به گفته وی هدف دهیاری ها خدمت خالصانه به مردم شریف شهرستان جیرفت است و در این زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده می کنیم.

 

نعمتی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی جیرفت ۸۸ دهیاری در حال فعالیت هستند، ابراز داشت: ۷۶ دهیار در جیرفت مشغول به فعالیت هستند که که در این میان ۶۷ نفر مرد و ۹ دهیار خانم مشغول خدمت به مردم هستند.

 

وی با اشاره به نقش و اهمیت شورا در روستا، تصریح کرد: در مجموع در شهرستان ۳۰۷ عضو شورای اسلامی داریم که در ۹۷ روستا مشغول به فعالیت هستند.

 

بخشدار مرکزی اظهار داشت: بخش مرکزی جیرفت با جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر، دارای ۵ دهستان دولت آباد، اسلام آباد، اسفندقه، هلیل، خاتون آباد است.

 

وی خاطرنشان کرد: از یک طرف دهیاران باید تمام تلاش خود را جهت بهبود وضعیت روستاها انجام دهند و از طرف دیگر قطعا نقاط ضعفی وجود دارد که نیازمند همراهی و همفکری مردم هستیم تا بتوانیم با کیفیت بیشتری خدمات ارائه بدهیم.

منبع:شبستان

انتهای پیام.