. پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 12875 تاریخ انتشار : شنبه 19 تیر 1395 | 17:21 ب.ظ

جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت برگزار شد/تصاویر+جزئیات

به گزارش سایت کنارصندل ، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت با حضور امینی روش فرماندار جیرفت، کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و مدیران ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار شد. امینی روش فرماندار جیرفت با تبریک عید سعید فطر گفت: از همان اوایلی که دکتر کمالی پور به عنوان منتخب مردم اعلام شد […]

به گزارش سایت کنارصندل ، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت با حضور امینی روش فرماندار جیرفت، کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و مدیران ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری جیرفت برگزار شد.

IMG_3536


امینی روش فرماندار جیرفت با تبریک عید سعید فطر گفت: از همان اوایلی که دکتر کمالی پور به عنوان منتخب مردم اعلام شد پیگیر مسائل و مشکلات مردم بودند و تعامل و سعه صدر ایشان بر کسی پوشیده نیست .

 

وی  با اشاره به اینکه بهترین ابزار برای توسعه جیرفت تعامل و وفاق است ،افزود: تمام دستگاههای اداری جیرفت همراه و همگام وی خواهند بود .

 

 

وی اظهار کرد:جامعه ما امروز اختلافات را بر نمیتابد و ما باید با وفاق و همدلی به زیر ساختهای شهرستان بپردازیم و از همه نیروهای کارآمد جهت توسعه و پیشرفت شهرستان استفاده کنیم.

IMG_3442

 

فرماندار جیرفت همچنین در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی متعلق به بخش یا شخص خاصی نیست و برای عملیاتی شدن این مهم نیاز به همکاری همه دستگاه ها بویژه مردم است.

 

وی افزود: تنها راه برون رفت از اقتصاد بیمار کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است و تمامی کارشناسان اقتصادی در این مورد اتفاق نظر دارند.


وی بیان کرد: در دو سال گذشته ۱۲۰ طرح در زمینه اقتصاد مقاومتی در شهرستان جیرفت تعریف شد که ۳۷ طرح به بهره برداری رسیده است.


وی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نیاز به همکاری اصحاب رسانه، ائمه جمعه و جماعات و مردم داریم که باید به میدان عمل وارد شوند.


فرماندار جیرفت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی به تنهایی اجرایی نمی شود و مستلزم عزم ملی و جدی است.


وی گفت: نگاه دولت به روستاها به عنوان بنگاه های اقتصادی می باشد و در این زمینه به دنبال فراهم کردن زیرساخت های اولیه برای حضور سرمایه گذاران است.


امینی روش افزود: یکی از پیامدهای سرمایه گذاری در روستاها عدم مهاجرت روستاییان به شهر است که با فراهم کردن امکانات اولیه آب، برق، بهداشت، راه و مدرسه موجب کاهش مهاجرت به شهرها شده است.


وی بیان کرد: بانک ها نیز با ارایه تسهیلات و راه اندازی واحدهای تولیدی می توانند نقش خوبی در رونق اقتصاد منطقه داشته باشند.

 

IMG_3437
 

 

حجت الاسلام زکی زاده امام جمعه شهر جبالبارز نیز ضمن آرزوی قبولی طاعات حضار در ماه مبارک رمضان گفت: ماه مبارک رمضان ماهی است که انسان سرمایه عظیمی پیدا میکند و مهم حفظ این سرمایه است.


وی افزود: بهترین تقوای سیاسی همانی بود که مولا علی (ع) داشت و مولا از مردم خواست با اهتمام به ورع و تقوا, اجتهاد , عفت و پاکدامنی وی را در این امر یاری کنند.

همه ما باید سعی کنیم بجای اینکه دنبال مسائل حاشیه ای باشیم به فکر مردم و محرومان باشیم الان مشکلات جامعه ما بسیار است از جمله بیکاری جوانان و مسئله کشاورزی که باید فکر اساسی برای آن شود که وظیفه ما بررسی و رفع همین مسائل و مشکلات است

 

امام جمعه بخش جبالبارز هم در این نشست گفت: دغدغه اصلی مسئولان باید خدمت به مردم باشد و باید از این فرصت برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.


حجت‌الاسلام حسین زکی زاده افزود: همه باید سعی کنیم به جای اینکه دنبال مسائل حاشیه ای باشیم به فکر مردم و محرومان باشیم.


وی تصریح کرد: بیکاری جوانان و کشاورزی از مشکلات مهم مردم این منطقه است که باید فکر اساسی برای آنها بشود.


وی ضمن آرزوی قبولی طاعات در ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه انسان سرمایه عظیمی پیدا کرده است که باید این سرمایه را حفظ کند.


امام جمعه بخش جبالبارز افزود: بهترین تقوای سیاسی، تقوای حضرت علی (ع) بود که انشاءالله مسئولان در محیط کاری و زندگی شخصی از ایشان الگوبرداری کنند.

 

IMG_3503
 

 

در ادامه رضانژاد رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت با گرامیداشت ۲۵ تیرماه گفت: بهزیستی سازمان حمایتی تخصصی است که سعی دارد با حفظ کرامت انسانی زندگی مددجویان را مدد کند.


وی تصریح کرد:عمده مددجویان اداره بهزیستی جیرفت شامل زنان سرپرست خانوار, معلولین, ایتام و افراد بدسرپرست است.


رضانژاد در بحث مناسب سازی برای مددجویان تحت حمایت بهزیستی افزود: ما در جیرفت سه هزار نفر معلول داریم و علاوه بر معلولینی که تحت پوشش ما هستند جانبازان و سالمندان هم هستند و این افراد نیاز دارند که اماکن و فضاها برای حرکت این افراد مناسب سازی شود.

 

وی افزود: یک معلول, مشکل جسمی دارد و نباید مشکل روحی به آن افزوده شود.

 

رضانژاد از فرماندار درخواست  کرد: ورودی اداراتی که جدید ساخته میشوند برای معلولین مناسب سازی و استاندارد سازی شود.


وی از نماینده نیز درخواست کرد که در مجلس در تدوین قوانین مربوط به معلولین نهایت همکاری را با این نهاد داشته و پیگیر حق و حقوق این نهاد باشند.

 

IMG_3516

 

 

امیری مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) جیرفت  نیز در این جلسه با اشاره به آمار کمیته امداد گفت: کمیته امداد از جمله اداراتی است که هرگاه آمار بالایی را رد کند وضعیت خوبی برای این اداره نیست

وی تصریح کرد: ده درصد جمعیت جیرفت شامل ۱۲هزار و سیصد خانوار تحت پوشش حمایت کمیته امداد هستندو ۷۵۴نفر دانشجو و ۱۲۷۲نفر ایتام تحت پوشش این نهادهستند.

امیری بیان کرد: کمیته امداد نهادی است که هر مراجعه کننده ای که  به آن مراجعه میکند پایان خط زندگی هستند و توقع دارد که مشکلشان حل شود چرا که اعتقاد دارند که کمیته مزین به نام مبارک امام خمینی(ره) و باید مشکلات را حل کند.

وی پیشنهاد داد که اگر یک صندوق در هر اداره ای ایجاد شود و هر کارمند ماهیانه ده هزار تومان به آن صندوق کمک کند میتواند بسیاری از مشکلات از جمله جهیزیه زوجین جوان نیازمند را برطرف کند.

IMG_3534

 

کمالی پور نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد که این اولین جلسه حضور وی در شورای اداری شهرستان جیرفت بود ضمن تشکر از اعتماد مردم به وی گفت: با توجه به نزاع های سیاسی که از قبل در این شهر بوده است شهرستان جیرفت نیاز به یک جراحی دارد.

 

نماینده جیرفت و عنبرآباد: فضای همدلی در منطقه را باید حفظ کرد

 

 یحیی کمالی پور روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جیرفت با بیان اینکه اتحاد و همدلی رمز موفقیت است افزود: باید از فرصت های پیش رو استفاده کرد و فرصت سوزی نکنیم.

وی بیان کرد: بیشتر مشکلات ناشی از جدایی جامعه از فرهنگ ایثار و شهادت است لذا باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
IMG_3511

وی گفت: راز ماندگاری هر ملتی حفظ ارزش های آن ملت است لذا باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حفظ شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر فرهنگ قناعت هشت سال جنگ تحمیلی حفظ می شد امروز شاهد این حقوق های نجومی نبودیم.

وی ادامه داد: معیار سنجش مدیران ادارات خدمت به مردم است لذا مدیرانی که برخلاف این جریان عمل کنند از جایگاه نظارتی خود استفاده می کنم.
 
IMG_3517

کمالی پور گفت: من نماینده منتخب مردم هستم و اولین و آخرین هدفم برطرف کردن مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه در این نشست بعضی از مدیران کل حضور ندارند گفت: علت این عدم حضور را اعلام کنند و مدیران کل باید در جلسات شرکت کنند تا پاسخگوی مشکلات مردم باشند.

وی اظهار کرد: در هر اداره ای رابطی برای پیگیری نامه های مردم قرار می دهم و مدیران موظف به پاسخگویی مشکلات مردم هستند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۱۶۲ روستای شهرستان جیرفت فاقد آب آشامیدنی است گفت: از وزیر نیرو دستور کتبی برای رفع این مشکل گرفتم و امیدوارم بزودی این مشکل برطرف شود.
IMG_3518

وی افزود: مسکن مهر، زمین کارگران شهرداری جیرفت، راه آهن و ساماندهی بخش کشاورزی از مشکلات مردم این منطقه است که پیگیر رفع این مشکلات هستیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های مهم خانواده های این منطقه مساله اشتغال جوانان است که در این زمینه پیگیر راه اندازی کارخانه  لاستیک بارز در جیرفت هستیم.
 
IMG_3441

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان ادارات شهرستان دقت بیشتری در حفظ اداره خود داشته باشند.

سرهنگ ماشاءالله ملایی افزود: با شیشه دودی و ماشین های بدون پلاک برخی از ادارات شهرستان برخورد جدی می کنیم و امیدواریم در این زمینه همه همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در زمینه امکانات سخت افزاری پاسگاه ها با مشکل مواجه هستیم که امیدواریم با پیگیری نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی این مشکل برطرف شود.
 
IMG_3506

رئیس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هم در این نسشت گفت: در شهرستان جیرفت ۴۶۲ آموزشگاه، ۴۲ هزار دانش آموز، چهار هزار و ۲۰۳ نفر همکار فرهنگی شاغل و دو هزار و ۷۰۰ فرهنگی بازنشسته وجود دارد.

احمد اسکندری نسب افزود: همه مردم با این دستگاه انسان ساز بصورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط دارند لذا نیازمند همکاری همه دستگاه ها برای پیشبرد اهداف هستیم.

وی تصریح کرد: طرح های نیمه تمام، بافت فرسوده و مشکل زمین هنرستان کشاورزی جیرفت از مشکلات مهم این اداره است که امیدوارم با تلاش نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی پیگیری و برطرف شود.
 
IMG_3444

وی خاطرنشان کرد: بودجه های دولتی نمی تواند جوابگوی نیاز این منطقه باشد لذا از خیرین در بخش ایجاد فضاهای آموزشی استقبال می کنیم.

رئیس آموزش و پرورش جیرفت ادامه داد: در این شهرستان ۱۶ طرح با مشارکت خیران فعال است که امیدواریم این تعداد بیشتر شود.
 
IMG_3537 IMG_3542 IMG_3524 IMG_3545 IMG_3514 IMG_3446 IMG_3445 IMG_3435 IMG_3437 IMG_3432 IMG_3434 IMG_3504

در پایان این نشست از طرف شرکت توزیع برق جنوب کرمان از زحمات دادستان جیرفت با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
 
انتهای پیام/.
 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + چهار =