قابل توجه جناب استاندار: بوی تبعیض ز اوضاع استان میشنوم


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, استان پهناور کرمان با تقسیم بندی به شمال،جنوب،شرق و غرب از نظر استانداران و مسئولین بسیاری گذشته است و مناطقی همیشه مورد توجه و بعضی دیگر مورد ظلم قرار گرفته اند.


شرق که بیشتر پس از زلزله مورد توجه ویژه ی استانداران قرار داشته اکنون به ادعاهای عجیبی،از جمله استان شدن رسیده است که اینها همه ناشی از توجهات منفعت طلبانه برخی مدیران سرچشمه گرفته و توهماتی فانتزی ایجاد کرده است.
 

شمال و غرب استان که به اتحادی یکپارچه در پیشرفت صنعت و اقتصاد رسیده اند و حتی از مرکز استان هم پیشی گرفته در کمال آبادانی روزگار میگذرانند.


گمان برده نمیشود که با آب و هوای خنک،صنعت پیشرو و ثروتهای غنی در مرکز،شمال و غرب استان روستای محروم و یا مردمان محرومی زندگی کنند.
 

جنوب استان،با هفت شهرستان و جمعیت حدودأ یک میلیون نفری اما سالهاست که حال خوشی ندارد.
 

گرمای هوا، پیدایش انواع حشرات گزنده و فوت افراد و کودکان بدلیل نبود مراکز درمانی و کادر پزشکی در مناطق دور افتاده، محرومیت، نبود شبکه های برق فشارقوی، کمبود آب و هزاران هزار محرومیت دیگر از یک سو و غارت تنها دلیل حیات و راه امرار معاش مردمان این سرزمین از سوی دیگر بر این حال و اوضاع ناخوش دامن زده و دست در دست هم بر طبل نابودی سرزمین بزرگ جنوب میکوبند.
 

انتقال آب آخرین سرشاخه هلیل-حق مسلم مردمانی که در حاشیه و امتداد هلیل رود زندگی میکنند علاوه بر بار و انرژی منفی که بر افکار و آرزوهای مردمان، جوانان و کودکان جنوب داشت، دیگر فرصت بروز هیچ گونه استعداد و پتانسیلی را فراهم نخواهد کرد چرا که زمانی کوتاه پس از غارت حقآبه شان، سرزمین بزرگشان در خشکسالی و مظلومیت از بین خواهد رفت و شاید این است هدف غارتگران: (نابودی فرهنگ و تمدن و بشر) که در سکوت، مصلحت اندیشی نابجا و محافظه کاری مسئولین جنوبی، به این مهم نزدیک شده اند.

 

جناب استاندار، اگر نگاهی به تقسیم بندی های بالا بیندازید بی شک پی به این اوضاع و اقدامات ظالمانه و تبعیض گونه که در حق جنوب روا داشته شده خواهید برد و چه بسا لحظه ای درنگ و تصمیمی صحیح بتواند نام نیکی از شما در کارنامه خدمتتان به جای بگذارد.
 

لحظه ای درنگ و تأمل به حال سرزمینی که امروز مغرضان آن، سود نفاق و اختلافات داخلی آن (که با برنامه ریزی از جانب خودشان و توسط دست نشانده هایشان صورت پذیرفته اند) را می برند و با انتقال حق آب این سرزمین ،به فکر آبادانی روز افزون شمال می باشند.
 

جناب استاندار این همه تبعیض و ناعدالتی ریشه در چه دارد؟
 

آیا براستی استقلال جنوب استان گران تر از استقلال شمال و غرب استان خواهد بود که این روزها افرادی به هر طریقی سعی در نابودی و فروپاشی آن دارند؟
 

آیا جمعیت چندصد هزار نفری جنوب حق داشتن زندگی بهتر، امکانات بیشتر و پیشرفت و آبادانی را ندارند؟
 

در دولت تدبیر و امید جای مردمان محروم و مظلوم کجاست؟ مردمانی که چشم انتظار حضور رئیس جمهورشان بودند تا با آن کلید معروف قفلی از قفلهای محرومیت شان بگشاید اما در اوج ناباوری، شاهد بودند که با افتتاح طرحهای انتقال آب، آبی که حق شان بود، قفلی بر زندگی و کشاورزی شان نهاده شد.

 

جناب استاندار امروز که شما در رأس امورات استان قرار دارید بدانید که تاریخ این سرزمین با نام شما و زیر دستان شما نگاشته خواهد شد تاریخی بسازید که آیندگان سرزمین بزرگ جنوب بتوانند با نیکی از شما و اقدامات شما یاد کنند.

 

و این را همگان بدانند که مبدأ تمدن بشریت روزی به دست همین جوانان و کودکان رنج دیده و حق جو به جایگاه اصلی و والای خود خواهد رسید.
 

اما آنچه که امروز بر ما روا نیست، سکوت در برابر ظلم است ما میگوییم و خواهیم گفت تا در تاریخ بنگارند و بدانند آنجا که در برابر بی عدالتی سکوت پیشه کنی طرف ظالم را گرفته ای.

 

باشد که با اقدامی موثر حق آب این سرزمین برگردانده شود.

 

امضاء : دولاخ