به‌زودی مرکز گفتار درمانی در اداره بهزیستی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، یدالله سالاری ظهر امروز چهارشنبه در دیدار با امام جمعه عنبرآباد به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به نقش و جایگاه حساس و تاثیرگذار بهزیستی در جامعه و خدماتی که ارائه می‌کند، اظهار داشت: این سازمان در پنج حوزه بیش از ۱۸۲ برنامه و فعالیت را انجام می‌دهد که بیش از ۸۰ درصد این فعالیت‌ها تخصصی است.

وی بیان داشت: حوزه توانبخشی شامل انواع معلولیت‌ها، جسمی حرکتی، شنوایی، بینایی، ذهنی، بیماران اعصاب و روان، معلولان ضایعه نخاعی و قطع نخاع است و خدماتی از جمله توزیع وسایل مصرفی، سمعک، ویلچر، تشک مواج، عصا، واکر و… و خدمات پرداخت هزینه مستمری، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه تحصیلی و دانشجویی به معلولان و فرزندان معلولان، حق پرستاری به معلولان ضایع نخاعی، هزینه درمانی ارائه می‌دهد.

سالاری افزود: در حوزه اجتماعی به زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان طلاقی و دختران فراری خدماتی از جمله پرداخت مستمری، هزینه درمان، هزینه کودکان مراکز نگهداری بچه‌های شبه خانواده و … ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی عنبرآباد اظهار کرد: در حوزه پیشگیری که مهم‌ترین و با ارزش‌ترین فعالیت است، خدماتی از جمله مشاورات رایگان قبل از ازدواج، انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک قبل از بارداری، غربالگری بینایی و شنوایی کودکان و نوزادان، آموزش خانواده‌ها و جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد و طلاق انجام می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و نیروی انسانی با توجه به جایگاه حساس و مهم این سازمان در جامعه و نقش اساسی آن در رابطه با مسائل و مشکلات اجتماعی نیازمند توجه همه اقشار و افراد و همراهی و همکاری با این اداره هستیم.

وی افزود: امروز بهزیستی نقشی فراتر از پرداخت کمک موردی و فعالیت‌های پرداختی انجام می‌دهد و اقدامات این سازمان در زندگی شخصی و اجتماعی مردم ملموس است. سالاری اظهار کرد: امروز مردم باید نحوه صحیح برخورد با مشکلات و مسائل اجتماعی، تاب‌آوری در برابر آسیب‌ها و آموزش صحیح زندگی کردن را یاد بگیرند که بهزیستی اقدامات خوبی را انجام داده و نیازمند حمایت و همکاری همه هستیم.

وی عنوان کرد: ایجاد فضای مناسب‌سازی در سطح شهرستان و ادارات برای ورود مددجویان بهزیستی و ایجاد پارک با فضای مناسب از وظایف شهرداری و دیگر ادارات است که امید است با پیگیری‌های مسؤولان این خدمات‌دهی برای مددجویان بهزیستی صورت گیرد.

سالاری گفت: برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، آگاه‌سازی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی، همکاری هیأت امنای مساجد برای تجمع و مشارکت مردم و ارائه مشاوره توسط اداره بهزیستی را می‌طلبد.

سالاری افزود: به‌زودی مرکز گفتار درمانی در اداره بهزیستی شهرستان عنبرآباد راه‌اندازی می‌شود که امید است راه‌اندازی آزمایشگاه ژنتیک نیز برای ارائه خدمات رایگان به مردم در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا سالاری امام جمعه عنبرآباد اظهار داشت: مشکلات اداره بهزیستی و مددجویان به‌صورت کتبی مطرح شد که امید است با کمک مسؤولان شهرستان و استان پیگیری و رسیدگی شود.

فارس